Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos perheen kokki vaihtaa ruokavaliota?

Vierailija
27.09.2024 |

Minä (äiti, vaimo) olen aina tehnyt lähes kaikki perheemme ruoat. Vähitellen perheen ruokavalio on vaihtunut kasvisruokiin, paitsi mies ei niistä välitä. Ei yleensä halua edes maistaa.Olen tähän mennessä tehnyt sitten tarvittaessa kahdet ruoat minulla ja lapsille kasvisruokaa tai kalaa, miehelle lihaa. Kohta asumme miehen kanssa kaksin, kun kuopuskin muuttaa pois. Laittaisitko tässä tilanteessa edelleen kahta ruokaa? 

Hassuahan tässä on, että mies kieltäytyy syömästä kasvisruokaa. Sitten kuitenkin syö jääkaapista jämäruokia ja kehuu hyviksi. Eikä tajua, että kyse on kasvisruasta. Esim. pitkästä aikaa tehty kunnollista makaronilaatikkoa. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakottaisin esikoisen takaisin himaan kokiksi

Vierailija
2/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa tehdä kasvisruokia ja miehelle joku liha ta kalaa  mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko se nyt niin vaikeaa paistaa siinä sivussa vaikka paketti jauhelihaa, ja laittaa sitä niihin kasvisruokiin joukkoon. Silloin niissä on kasviksia ja myös miehesi voi syödä niitä.

Vierailija
4/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pakottaisin esikoisen takaisin himaan kokiksi

Esikoisemme on vegaani, joten tilanne olisi vielä pahempi miehen kannalta.

Ap

Vierailija
5/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi toista ruokaa. Miksi mies ei voi kokata, vaan se on vain sinun tehtävä?

Vierailija
6/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäisin asian niin, että jos meillä mies haluaisi maalata talon kauttaaltaan ruskeaksi, niin se ei olisi mulle ok. Luulen että suostuisi että saisin päättää ainakin puolet väreistä. 

Vierailija
7/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kääntäisin asian niin, että jos meillä mies haluaisi maalata talon kauttaaltaan ruskeaksi, niin se ei olisi mulle ok. Luulen että suostuisi että saisin päättää ainakin puolet väreistä. 

Yleensä talo maalataan vain yhdellä värillä.

Vierailija
8/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikeaa tehdä kasvisruokia ja miehelle joku liha ta kalaa  mukaan. 

Tehköön saatana itse.

Ap, kokki päättää mitä tekee. Vapaamatkustajat syövät tai ovat nälässä.

Vierailija
9/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko se nyt niin vaikeaa paistaa siinä sivussa vaikka paketti jauhelihaa, ja laittaa sitä niihin kasvisruokiin joukkoon. Silloin niissä on kasviksia ja myös miehesi voi syödä niitä.

Toivon ettei äitisi viitsi enää ruokkia sinua, läskipää.

Vierailija
10/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä talo maalataan vain yhdellä värillä.

VÄhintään kolmella:

1 seinät

2 ikkunanpielet

3 sokkeli ja katto

Vierailija
11/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen yleensä jonkun yhteisen kasvisjutun ja siihen kullekin omat protskunsa.

Makaronilaatikkoa teen kahdet, koska pitäis kuitenkin tehdä paljon, että riittää parille päivälle.

Keittojen kanssa peruskeitto ja sitten lopussa nappaan eri kattilaan ja lisään esim makkarat ja toiseen vegenakot.

Kalaruokia syö kaikki, joten niitä teen eniten.

Meillä mä olen se sekaani, jonka tekee lihaakin mieli. Mies on vege. Lapset muuttaneet, mutta tässä käy pari kertaa viikossa syömässä. He syövät mitä on tarjolla. Eivät purnaa.

Vierailija
12/20 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako se sulle TES:N MUKAAN kokin työstä? 

Vierailija
13/20 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei tekisi omia ruokiaan, jos sinun tekemät eivät kelpaa?Ei sitten missään vaiheessa näin villi ajatus pälkähtänyt päähäsi.

Vierailija
14/20 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon ettei äitisi viitsi enää ruokkia sinua, läskipää.

Noin kireänä nukkumaan? Todellista aikuisen kielenkäyttöä.

Vierailija
15/20 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen kokki laittaa luonnollisesti sitä ruokaa mitä perhe on palkannut hänet laittamaan.

Vierailija
16/20 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vege+kala, laitan niitä ruokia mitä itse syön ja mies kokkailee liharuuat. Ennen olin sekaani. En voi kuvitellakaan kokkaavani kahdet sapuskat. 

Vierailija
17/20 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän kerran syö jämiä jääkaapista ja tykkää niistä, älä mainosta valmistamiesi ruokien olevan kasvisruokaa. 

Jos hän kysyy onko ruoassa lihaa, voit kertoa ettei ole. Jos alkaa siitä narisemaan, voit rauhallisesti kertoa, jos ei ruoka kelpaa, hän voi itse tehdä vaihtoehtoisen ruoan.

Vierailija
18/20 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei ole jotenkin vajaakykyinen, osaa kyllä itsekin kypsentää halutessaan lihat. En ymmärrä, miksi tekisit kahdet ruuat. 

Vierailija
19/20 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehesi kykene laittamaan ruokaa? Jos sinulla on kaikki vastuu ruoasta, myös valinnan vapaus on sinulla. Puoliso sitten syö, tai tekee itse omansa.

Vierailija
20/20 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tee kahta eri ruokaa. Jos miehelle ei kelpaa mitä olen tehnyt, hän voi tehdä omat ruokansa tai käydä muualla syömässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä