Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Kansalaisaloite Elokapinan lakkauttamisesta etenee eduskuntaan. Aloitteen vastuuhenkilöt savonlinnalaisia, kuopiolaisia ja joensuulaisia

Vierailija
27.09.2024 |

"Elokapina-kansalaisaloitteen vastuuhenkilöinä on kolme savonlinnalaista, yksi joensuulainen ja yksi kuopiolainen henkilö."

Kylläpä susisajan takana menee tunteisiin helsinkiläiset mielenosoitukset.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a454e558-ca6f-40c7-8fda-2f4b83e6e…

Kommentit (1626)

Vierailija
1041/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tämä nyt tuntuu herättävän kovasti pelkoa, harmistusta ja jopa kateutta vihervasemmistossa, niin mikä estää teitä tekemästä itse vaikka kymmentä kansalaisaloitetta? 

Siellä se sivusto (kansalaisaloitepistefi) odottaa ja opastaa tekijää. On siinäkin mielessä turvallinen ja varma, että vain Oikeusministeriön tarkistuksen läpi päässeet aloitteet julkaistaan. Joten ei huolta, mitään Suomen lakien vastaisia aloitteita ei julkaista!

Kun aloite on julkaistu niin sitten vain odottelemaan allekirjoituksia, joita saavat tehdä vain Suomen kansalaiset vahvan tunnistautumisen kautta. 

Ensimmäisen allekirjoituksen voi tehdä vaikka itse ja sitten jäädä odottelemaan seuraavaa allekirjoitusta. Tämä on demokratiaa parhaimmillaan!

Täysin samaa mieltä. Suomessa on demokraattinen järjestelmä joka toimii lain mukaan. Miksi se ei kelpaa Elokapina-fane

Sinulla on öyhöttäessä hämärtynyt todellisuus kokonaan. Se että ihmiset keskustelevat qloitteen mahdottomuudesta ja perustuslain vastaisuudessa on juuri vapaata demokratiaa. Järjestöjen mielivaltainen kieltäminen taas on epädemokraattista ja oikeusvaltio periaatteen vastaista totalitasimia.

Vierailija
1042/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tämä nyt tuntuu herättävän kovasti pelkoa, harmistusta ja jopa kateutta vihervasemmistossa, niin mikä estää teitä tekemästä itse vaikka kymmentä kansalaisaloitetta? 

Siellä se sivusto (kansalaisaloitepistefi) odottaa ja opastaa tekijää. On siinäkin mielessä turvallinen ja varma, että vain Oikeusministeriön tarkistuksen läpi päässeet aloitteet julkaistaan. Joten ei huolta, mitään Suomen lakien vastaisia aloitteita ei julkaista!

Kun aloite on julkaistu niin sitten vain odottelemaan allekirjoituksia, joita saavat tehdä vain Suomen kansalaiset vahvan tunnistautumisen kautta. 

Ensimmäisen allekirjoituksen voi tehdä vaikka itse ja sitten jäädä odottelemaan seuraavaa allekirjoitusta. Tämä on demokratiaa parhaimmillaan!

Täysin samaa mieltä. Suomessa on demokraattinen järjestelmä joka toimii lain mukaan. Miksi se ei kelpaa Elokapina-fane

Vasemmiston piiristä on tehty lähes kaikki läpimenneet kansalaisaloitteet. Kun on järkeä tehdä ne asiallisesri ja huolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokapinalle rahoitus saatava katkaisua! Sitten loppuu touhu.

Vierailija
1044/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi  elokapinaa rahoittavan, Suomen suurimman säätiön, Koneen säätiössä ei tasa-arvo toteudu? Lähes kaikki naisia? Syrjintäänkö miehiä? Onko yhteiskunnallinen näkemys liian kapea?

Säätiön omaisuus 2,5 miljardia ja valtavat osinkotulot.  Kun säätiöt nauttivat verovapausoikeudesta, olisi kohtuullista pidättäytyä ääriliikkeiden tukemisesta. 

Suomen kansa on luottanut säätiöihin, moraaliin ja velvollisuuksiin. Luottaako enää?

Kenen taskuihin ne 200 000€ meni kun  Elokapina ei kuulemma olekkaan rekisteröity yhdistys. Eli vastuunpakoilija se on!

Olisi tutkinnan paikka.

Vierailija
1045/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse porvarillinen setämies ja isot peukut Elokapinalle. Minulla on omia lapsia, jos ne saavat joskus lapsia, niin totta kai olen huolissaan, millainen maailma he

Kerro vielä, mitä konkreettista elokapina on onnistunut tekemään lastesi, lasten lapsiesi ja maailman hyväksi?

---------------------

Mä luulen, että toi "setämies" on lapseton tätimies, jolla on kyllä tissit, muttei niille mitään käyttöä ja lomsakin täynnä pölyä. 

Vierailija
1046/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin kuin aloite tasa-arvoisesta avioliitosta? Tämä vihervassarien aloite ihan oikeasti toteutui. Kuinka monta persu-aloitetta on päätynyt lakimuutokseksi asti?

Vierailija
1047/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan jälkiä varmasti tullaan tutkimaan. Idästä taitaa olla rahoitusta saatu.

Vierailija
1048/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahan jälkiä varmasti tullaan tutkimaan. Idästä taitaa olla rahoitusta saatu.

Persut huutaa aina ensimmäisenä ystäväänsä Venäjää. Pakkohan se on omaa asiaa tuoda esiin joka paikassa.

Vierailija
1049/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano se Puten kavereille - Kone Oy:n omistajille. 

Vierailija
1050/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitteen laatijat ja allekirjoittajat:

Kertokaa ihan omin sanoin, miksi allekirjoittaisin aloitteen? En pidä siitä, että katuja tukitaan tai taloja sotketaan, mutta en ymmärrä, miksi minun pitäisi nimelläni kannattaa aloitetta, joka ihan oikeusproffan haastattelun perusteella on täysin ristiriidassa lain mahdollisuuksien kanssa. Eli eduskunta ei voi säätää lakia, joka velvoittaa oikeuden tekemään tietynlaisen päätöksen. Tästä asiasta on turhaa edes keskustella, koska asia ei tule etenemään. Miksi minun pitäisi vaatia ketään tuhlaamaan työaikaansa tämän aloitteen käsittelyyn? Jos osaatte antaa hyvän vastauksen, lupaan harkita allekirjoittamista.

Oletko todella sitä mieltä, että kansalaisaloitteen tekevän mattimeikäläisen pitäisi ymmärtää kaikki lakipykälät yhtä hyvin kuin oikeusproffa? Muussa tapauksessa ei saa tehdä aloitetta?

Ymmärrät varmaa

Edelleen olen sitä, mieltä ettei oikeusoppineesta yhtenä aloitteen laadinnan vastuuhenkilönä olisi ainakaan haittaa. Jos intoa on enemmän kuin tietoa, ymmärtämystä ja taitoa, voi aina pyytää apua. Tämä aloite vaikuttaa yhä enemmän 5-vuotiaan itkupotkuraivarilta, joten ei, en allekirjoita, toisaalta ei sillä allekirjoituksella enää olisi merkitystä. Harmittaa, että päättäjät joutuvat tuohon aikaansa tuhlaamaan, kun maa on syöksykierteessä hyvinvoinnin rapistumisessa, joten muutakin ja kiiteellisempää keskusteltavaa riittää.

Vierailija
1051/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse porvarillinen setämies ja isot peukut Elokapinalle. Minulla on omia lapsia, jos ne saavat joskus lapsia, niin totta kai olen huolissaan, millainen maailma he

Kerro vielä, mitä konkreettista elokapina on onnistunut tekemään lastesi, lasten lapsiesi ja maailman hyväksi?

---------------------

Mä luulen, että toi "setämies" on lapseton tätimies, jolla on kyllä tissit, muttei niille mitään käyttöä ja lomsakin täynnä pölyä. 

Sinä taasen olet aito persumies 🤮

Vierailija
1052/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin kuin aloite tasa-arvoisesta avioliitosta? Tämä vihervassarien aloite ihan oikeasti toteutui. Kuinka monta persu-

Onko sinulla pakkomielle Perussuomalaisiin?

Vierailija
1053/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano se Puten kavereille - Kone Oy:n omistajille. 

Persut huutaa jo kuorossa idoliaan: Putte, Putte, Putte😅

Vierailija
1054/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demokratiaa parhaimmillaan tuhlata yhteiskunnan resursseja ja oikeuoppineiden aikaa aloitteella joka ei voi edetä mihinkään kun rikkoo räikeästi perustuslakia?

Okei😅

Kyllä. Venäjällä tätä on varmasti vaikea ymmärtää, että demokratia toimii näin. Demokratiassa on myös sallittua mielenosoittaminen, joka sitoo poliiisin vähäisiä resursseja, kuten viime päivien mielenosoitusten uutisoinnista ole voinut lukea. .

Onneksi kansalaisaloitejärjestelmässä on mekanismeja, jotka varmistavat, ettei resursseja tuhlata perustuslain vastaisiin tai oikeudellisesti kestämättömiin aloitteisiin. Ennen kansalaisaloitteen julkaisemista oikeusministeriö tarkistaa, että aloite täyttää perusvaatimukset ja että se ei ole ristiriidassa perustuslain kanssa. Tämä varmistaa, että vain perustuslain ja muiden lakien mukaiset aloitteet etenevät käsittelyyn.

Lisäksi oikeusoppineiden ei tarvitse käyttää aikaa aloitteisiin, jotka eivät ole lainsäädännön kannalta toteuttamiskelpoisia. Tämä ennakkotarkastusprosessi säästää yhteiskunnan resursseja ja edistää lainsäädännön tehokkuutta. Näin taataan, että eduskunta käsittelee vain sellaisia aloitteita, joilla on todellista potentiaalia edetä laiksi. Tämä sääntelyprosessi suojelee kansalaisaloitejärjestelmää väärinkäytöksiltä ja vahvistaa järjestelmän uskottavuutta. Muuta sinäkin Suomeen, täällä toimii demokratia!

Vierailija
1055/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä oikeastaan ole väliä onko tällä aloitteella mitään mahdollisuuksia jatkoon, tämä on oikein hyvä tapa ilmaista mielipiteensä elokapinaa vastaan.

Vierailija
1056/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti nuo aloitteentekijät saavat syytteen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.

Nimeätkö ja kuvailetko tämän kiihoittavan kansanryhmän? Ei voida vetäytyä hyvin tulkinnanvaraisten tulkintojen taakse.

Vierailija
1057/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin kuin aloite tasa-arvoisesta avioliitosta? Tämä vihervassarie

Te olette niin imbesillejä että teidän kohkaamisesta on viihdyttävää keskustella. Ihan kuten muidenkin uhmaikäisten taaperoiden, joiden nyrkit heiluu mutta otsalohko ei vielä ole mukana.

Vierailija
1058/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmiston piiristä on tehty lähes kaikki läpimenneet kansalaisaloitteet. Kun on järkeä tehdä ne asiallisesri ja huolella.

ccvvvnnnmmmm

Kerroppa esimerkkejä, kun kerran tiedät. 

Vierailija
1059/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keloapinat voisivat keskittyä oikeisiin ongelmiin yhteiskunnassa esim liian pienet sairaseläkkeet ( ns kansaneläke ) ja liian huonot julkiset terveydehoidot terveyskeskuksilla ja siihen ettei enää hoideta erikoissairaanhoidossa ihmisiä.

Vierailija
1060/1626 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demokratiaa parhaimmillaan tuhlata yhteiskunnan resursseja

Meidän demokratia on osoittautunut toimivaksi. Siksi se on puolustamisen arvoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän