IL: Kansalaisaloite Elokapinan lakkauttamisesta etenee eduskuntaan. Aloitteen vastuuhenkilöt savonlinnalaisia, kuopiolaisia ja joensuulaisia
"Elokapina-kansalaisaloitteen vastuuhenkilöinä on kolme savonlinnalaista, yksi joensuulainen ja yksi kuopiolainen henkilö."
Kylläpä susisajan takana menee tunteisiin helsinkiläiset mielenosoitukset.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a454e558-ca6f-40c7-8fda-2f4b83e6e…
Kommentit (1626)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti nuo aloitteentekijät saavat syytteen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.
Vois samalla tehdä aloitteen ihmiskunnan lakkauttamisesta. Ois ainakin tälle planeetalle hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi Yle kuriin. Käykää allekirjoittamassa.
En todellakaan käy.
Kansa on saanut vihervasemmistosta tarpeekseen kuten tämänkin aloiteen nopea läpimeno näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te luulette aloitteellenne tapahtuvan eduskunnassa?
Hallituksella on enemmistö eduskunnassa joten aloite hyväksytään.
HUUTONAURUA :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä allekirjoitin aloitteen
Minä en. Ei hetkauta mun elämääni mitenkään.
Ei suoraan mun elämään myöskään vaikuta mutta silti tuo aloite on hyvä . En allekirjoita siksi koska ei mun tarvi. Tarvittavat äänet tuli kasaan ilman muakin.
Typerä aloite, Suomessa on paljon tärkeämpiä asioita joista voisi tehdä aloitteen.
Laitappas itse vaikka puolikin tusinaa aloitetta vireille, kun on niin paljon tärkeämpiäkin asioita huolehdittavana.
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo voivat estää mm. ambulanssien kulkemisen Helsingissä? He ovat turvallisuusongelma, josta pitää päästä eroon.
Kyllä siitä pitäisi heille lätkäistä vaikka 10 000€ sakko jokaiselle estäjälle niin oppivat olemaan ja jos joku kuolee sen takia että ambulanssi ei heidän takia pääse paikalle niin tuomiot kuoleman tuottamisesta tms. ja sakot ja linnaan tms. jalkapuu olisi myös hyvä.
Kyllä on säälittävä kansa tämä. Nykyään hävettää olla suomalainen. Mut onneks me kansana ajan myötä kuollaan sukupuuttoon, kun on ensin hetken räpiköity perussuomalaisena omaan nurkkaansa käpertyneenä sisäsiittoisena idioottien joukkona.
Vierailija kirjoitti:
"Hassua", että esim. äärioikeistojärjestöistä ei tehdä samanlaista kansalaisaloitetta.
Äärioikeisto kun on Supon mukaan terroristinen uhka Suomelle, ympäristönsuojelivat eivät.
Tämän takia supossa on nyt yt neuvottelut, kun persut haluaa leikata niiltä rahaa ja laittoivat persun johtamaan puljua. Persut äärioikeistoa, yrittävät heikentää yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en. Ei hetkauta mun elämääni mitenkään.
Ei suoraan mun elämään myöskään vaikuta mutta silti tuo aloite on hyvä . En allekirjoita siksi koska ei mun tarvi. Tarvittavat äänet tuli kasaan ilman muakin.
Typerä aloite, Suomessa on paljon tärkeämpiä asioita joista voisi tehdä aloitteen.
Laitappas itse vaikka puolikin tusinaa aloitetta vireille, kun on niin paljon tärkeämpiäkin asioita huolehdittavana.
Niitä on laitettukin mutta vain Elokapina on teidän mielestänne huomionarvoisin.
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisen typerä kansalaisaloite. Elokapinan häiriköinti on enimmäkseen melko harmitonta ja se, mikä ei ole harmitonta, johtaa rangaistuksiin. Eduskuntatalon töhriminen johtaa seuraamuksiin, koska teko ei ollut todellakaan ollut harmiton. Aloitteen tekijät eivät näytä asuvan kaupungeissa, joissa Elokapina on toiminut, joten aloite on tehty pelkästään kuulopuheiden varassa. Lisäksi aloite ei voi mitenkään mennä läpi, koska yhdistysten toiminnan kieltäminen ei ole eduskunnalle kuuluva asia.
Sitä sopii jokaisen miettiä, mikä on aloitteen kannattajien ymmärryksen taso. Miksi kannattaa omalla nimellään kansalaisaloitetta, jolla ei ole mitään mahdollisuutta mennä läpi, jollei eduskuntaan saada joissakin vaaleissa 2/3-persuenemmistöä, sillä persujen aloitehan tuo selvästi on. Persut taas ovat tutkitusti Suomen venäjämielisin ja Putinia ihailevien puolue.
Samaa mieltä. Fasistiset persut vauhdissa tuhoamassa kansalaisyhteiskuntaa ja myös elinkelpoisen maapallon tulevaisuutta.
Näköjään menee natsipersuilla tunteisiin.
Pitäisikö aloitteet siis rajata jotenkin alueisiin, vai mitä tuo AP. meinaa? Ja millä tavalla rajaten?
Aloitteiden mollaaminen tänä päivänä on aivan turhaa.
Elämme maailmassa jossa poliitikot tarttuvat siihen millä on kansalaisten kannatusta.
Iso joukko kansalaisia kannattaa eloapinoiden toiminnan lopettamista ..... tulkitsen että vaativat lopettamista.
Kyllä tämä johtaa seurauksiin. Kummallinen maa, jollei järjestystä saada aikaiseksi !
Sitäpaitsi, kannatuksia on mahdollista laittaa vielä 6 kuukautta. Kun siellä on puoli miljoonaa, niin on aivan selvää että poliitikot ei ohita tätä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kansa on saanut vihervasemmistosta tarpeekseen kuten tämänkin aloiteen nopea läpimeno näyttää.
Mitä tekemistä heillä on elokapinan kanssa?
Ei mene läpi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on säälittävä kansa tämä. Nykyään hävettää olla suomalainen. Mut onneks me kansana ajan myötä kuollaan sukupuuttoon, kun on ensin hetken räpiköity perussuomalaisena omaan nurkkaansa käpertyneenä sisäsiittoisena idioottien joukkona.
Ehkä on hyvä, että uutta vertaa puskee muualta maailmasta tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tärkeämpiäkin asioita joita pitää vastustaa kuten terveydenhuollon rapauttaminen. Mutta sepä ei ketään kiinnosta. Vain Elokapina se kiinnostaa ihmisiä. Elokapina saa ansiostanne todella paljon huomiota ja sotepamput nauravat partaansa.
Jep, persuilla on prioriteetit kohdallaan 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän aloitteen merkitys lienee eniten se, että se on kansan vastamielenosoitus anarkistista järjestöä kohtaan. Sillä on merkitystä, vaikkei se kieltämiseen tule johtamaankaan. Kukaan ei voi enää sanoa, että liikkeellä on kansalaisten tuki.
Hertta ei ymmärrä että eduskuntatalon pylväiden maalaus on rikos. Herttaa pitää opettaa ymmärtämään tämä. Rikoksesta seuraa rangaistus.
Hertta naureskeli sakoille a tallissa. Heillä on rahaa sakkoihin. Hertta tarvitsee toisenlaisen rangaistuksen jotta oppisi. Muuten homma jatkuu, jatkuu, jatkuu ja jatkuu.
Sillä ilmastonmuutos ei pysähdy vaikka hertta maalaisi kaikki Suomen talot punaisiksi.
Ja hertta ja kumppanit jatkaa, kunnes heidät teljetään.
Aloitteessa pyydettiin järjestön lakkauttamista ja sen varallisuuden luovuttamista valtiolle. Hyvä ehdotus. Pääsisivät rikolliset maksamaan sakkonsa ja vahingonkorvauksensa ITSE. Aivan järjetöntä muutenkin, että järjestö voi toimia laillisesti Suomessa, kerätä varoja ja toteuttaa näillä varoilla rikoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te luulette aloitteellenne tapahtuvan eduskunnassa?
Hallituksella on enemmistö eduskunnassa joten aloite hyväksytään.
Älä pikku moukka unta nää...suomessa on yli 5 miljoonaa jotka huolissaan ilmastosta ja luonnon säilyttämisestä ...Se paperi menee persujen puoluekokoukseen perseen pyyhe paperiksi ,niinkuin muutkin kansalaisaloitteet....joten anna edelleen äitisi hakata tattiasi moukka...🤣🤣🤣🤣
Miksei iskä voi hakata tattiani? Miksei isä kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne maalaiset helsinkiläisten asioihin sotkeentuu. Keskittykää vaan omiin nurkkiinne, niissäkin on hoitamista ihan tarpeeksi. Joku itäsuomi varsinkin, ihan Suomen prs...reikä.
Kyllä se Helsinki on näyttänyt olevan se maan persereikä jo monta vuotta. Mistäköhän johtuu? Itse arvelen johtuvan punavihreiden kannatuksesta.
Helsingin suurin valtuustoryhmä on Kokoomus.
Mitä ihmettä ne ruusukimppuja ovat levitelleet tielle, asfaltille? Ei ne luonnonsuojelijoita ole, kaupan ruusukimput heitetty asfaltille, ruusujen imupinnat paljaana.
Nyt kyllä vihervassari täti (aito sellainen suuttuu!) , Pylväät sotki ja ruusut heitti asfaltille. Lisäksi liian kalliit kemikaaleja sisältävät goretex vaatteet noilla. Tuhoavat ilmakehää. Muovi ja tekokoruja, made on china. Käyn allekirjoittamassa tuon kansalaisaloitteen.
Missä muuten on noiden vanhemmat? Lasu ilmoituksia vaan. Tekevät rikoksia.
Minä kokoomuksen äänestäjänä allekirjoitin aloitteen.