Mitä ajattelet tällaisesta naisesta (olenko itse tiukkis??!) ?
Minulla on tuttava, joka tekee mm. seuraavia asioita:
- pyyhkii lapsensa naaman tiskirätillä (ja nimenomaan sellaisella, jolla välillä on pyyhkäisty lattiaa ja joka välillä lojuu päivän tiskialtaassa rytyssä, kun ruoantähteet valutetaan päälle)
- antaa 1,5-vuotiaan katsella joka päivä useamman lasten dvd-elokuvan
- syöttää hedelmäsoseita/jogurttia suoraan purkista ja kun ei enää maistu, laittaa purkin takaisin jääkaappiin ja jatkaa taas samalla lailla syöttämistä seuraavina päivinä, kunnes purkki on tyhjä
Ja nämä siis vain joitakin esimerkkejä. Sanokaa nyt hyvät ihmiset, että kumpi meistä on omituinen. Olenko minä tiukkapipo, kun esim. tiskirättiä en käyttäisi koskaan kenenkään naaman pyyhkimiseen jne? enhän omaakaan naamaani pyyhi millään tiskirätillä, tosin sitä en tiedä, tekeekö tuttuni itse niin, pikkuisen kuitenkin epäilen.
Kommentit (27)
purkissa oikein elää ja kasvaa tolla tavalla? syötkö itse esim. kalakeittoa suoraan kattilasta ja seuraavana päivänä taas jatkat?
ap
Kamalalta kuulostaa. En kyllä itse ole koskaan millään tiskirätillä kenenkään naamaan koskenut. Ja miten 1,5-vuotias edes jaksaa keskittyä niihin dvd-leffoihin? Eipä silti, en antaisi oman lapseni edes katsoa joka päivä leffoja.
Tuo soseen syöttäminen suoraan purkista ei silti ole minusta mitenkään hirveä rikos. Ja kyllähän se pari päivää säilyyy avattuna jääkaapissa. Ei kuitenkaan päivätolkulla.
muuten tuossa nyt ei ole mitään kovin kummallista. Meilläkin vietetään elokuvapäiviä silloin tällöin ja jos lpsen purkista ei syö kukaan muu nii nsamahan se on, syökö siitä purkista suoraan vai lautaselta. Eikä se päivässä pahene.
Vierailija:
- pyyhkii lapsensa naaman tiskirätillä (ja nimenomaan sellaisella, jolla välillä on pyyhkäisty lattiaa ja joka välillä lojuu päivän tiskialtaassa rytyssä, kun ruoantähteet valutetaan päälle)
Ei kukaan voi olla niin tietämätön, että voi pyyhkiä lapsen kasvot (tai MITÄÄN ruumiinosaa) tiskirätillä! Sehän on NIIN täynnä bakteereja kuin olla ja voi... Huh, huh.
Vierailija:
- antaa 1,5-vuotiaan katsella joka päivä useamman lasten dvd-elokuvan
Hassua, meillä ei 1,5v edes osaisi katsoa lasten elokuvia, vaikka saisi. Maksimissaan jaksaa (on kiinnostunut) katsoa jotakin kivaa lastenohjelmaa (esim. Ti-ti Nallea jossa lapset laulaa) puolen tunnin ajan. Sen jälkeen kiinnostus lopahtaa ja menee leikkimään.
Mutta en nyt siltikään pitäisi vielä kovin järkyttävänä virheenä, jos joku antaa lasten katsoa tv:tä tunti tolkulla päivässä. Surullista tosin, mutta niin kovin yleistä. :(
Vierailija:
- syöttää hedelmäsoseita/jogurttia suoraan purkista ja kun ei enää maistu, laittaa purkin takaisin jääkaappiin ja jatkaa taas samalla lailla syöttämistä seuraavina päivinä, kunnes purkki on tyhjä
Tuossa en näe nyt mitään pahaa... Jos nyt yhtenä päivänä antaa hedelmäsosetta/jogurttia ja laittaa loput jääkaappiin, ja syöttää seuraavana päivänä loppuun, niin ihan normikäytäntöä kotioloissa.
kiitos kommenteistanne :)
olenkin huomannut, että aika monella on tapana tuo suoraan purkista syöttäminen aina vaan uudelleen. itse otan aina pienen määrän lautaselle ja sitä mukaa lisäilen kun maistuu. se ruoka ei muuten säily siellä kaapissa sitä paria päivää, jos siihen on sekoittunut sylkeä. mutta monia tämä ei tunnu haittaavan, ehkä olen sitten liiankin tarkka ja voisin minäkin vähän relata.
ap
ap
Ne soseehathan on tosi terveellisiä verrattuna aikuisten eineksiin. Minusta ne ovat erinomaista ravintoa lapselle, jos vaan lapsi huolii niitä.
RÄttijuttu...? Aika outo. Itse en pyyhkisi.
DVD-leffat. No, tänään olen antanut 2-vuotiaan katsoa DVD:tä ihan kauheasti. Lapsi on hiukan kipeä ja makoilee sohvalla muumien kanssa. Välillä luetaan kirjaa ja välillä katsotaan töllöä. Normaalisti täytyy rajoittaa enemmän. Meillä muuten alkoi katsoa oikeasti keskittyen DVD:tä vasta 1v9kk. Sitä ennen katsoi minuutin ja sitten teki taas muita juttuja.
Esim. sitä en ymmärrä, mitä kammottavaa on siinä, jos ja kun syöttää jogurtti/hedelmäsosepurkista, laittaa loput jääkaappiin, ja antaa siitä sitten vielä seuraavalla syöttökerralla?
Mutta tiski/lattiarätillä en kyllä pyyhkisi lapseni naamaa... yök.
Enkä antaisi 1½-vuotiaan katsoa päivittäin useita dvd-leffoja. Miten ne edes ehtii, eivätkö tee muuta kuin nysväävät kotona?