Kukaan ollut naimisissa ulkomaalaisen kanssa ja eronnut?
Kommentit (16)
ja erosivat... tää jätkä muutti ulkomaille mutta soittelee lapsensa äidille ja joka kerta arvostelee /haukkuu lapsen äitiä tyyliin että mitä sä töissä käyt..oot huono äiti yms.. (ja tämä lapsi on siis jo 4v).
Miten toi nyt liittyy siihen miten ero hoituu??
Vaikkakaan se nyt ei ihan vastaus kysymykseeni ollutkaan...meillä ei onneksi lapsia! ap
Mitä eroa on erota ulkkiksesta tai suomalaisesta. Samat kuviot on läpikäytävä joka tapauksessa.
Noin mäkin luulin, yksin hoidin eron täällä suomessa ja nyt mulle väitetään ettei se päde turkissa! tää mies ei muka yksin saa sitä sielä hoidettua! Mulle lähetti sen setä valtakirjan jossa muuten kaikki ok paitsi et " valtuutan perimäänminulle kuuluvat maksut...." just joo jää nimi laittamatta! ap taas
Mies on asunut vuosia Suomessa, mutta hakiessani eroa, hän oli jo ulkomailla... Avioeron saaminen kesti yli 3v., koska käräjäoikeus vaati ja odotti tiedoksiantoihin vastausta, vaikka miehen olinpaikasta ei ollut tietoa.. Asian käsittelijät tekijät aivan järjettömiä virheitä, joista jouduin huomauttelemaan ja kuitenkin minua yritettiin syyllistää.. Tilanteesta kärsi myös 3 lasta.
Tosin puolisot olivat ns " sivistysvaltioista" (sorry ilmaus), eli USA:sta (2x), Ruotsista ja Sveitsistä. Erot hoituneet aivan samalla tavalla kuin suomalaisistakin.
että sanotaan ettei se olekaan siellä miehen kotimaassa voimassa, vaikka suomessa onkin?
ja tämä pari ei ollut suomen kirjoissa virallisesti kai naimisissa joten tosta erosta en nii tarkkaan tiiä, mutta pointtini oli se että tää mies eron jälkeen soittelee naiselle ja arvostelee edelleen naisen toimintaa mikä on hänen uskontonsa ja käsitysten mukaisesti väärää toimintaa.. esim. nainen ei sais käydä töissä kun on lapsia.. yms. eli sinällään ei ollut kaverille helppoa ero ainakaan henkisesti...
Sitä mäkinaattelin et kusetusta on, otin yhteyttä oikeusaputoimistoon, sieltä ei juuri apua tullut, kun kyseinen henkilö ei asiasta tiennyt, turkki kun on niiiin hankala maa kaikinpuolin muutenkin...no ajattelin et ootellaan nyt et millanen valtakirja sieltä putkahtaa, no muuten tosiaan ok, siinä annettais lupa jollekkinturkkilaiselle asianajajalle hoitaa mun osuus erosta ja perimään multa maksut, nii just mikkäköhän maksut...äh ku on hankalaa! ja juu opiksi tuli todellakin otettua!ap taas
mitenkään, mutta kyselen nyt ku sen setä muhun yhteyttä otti et kuinkahan vaan on
mulle on aivan sama ollaanko me vielä Turkissa naimisissa, jos ollaan saatu ero Suomen lain mukaan. Enhän mä ole menossa toista kertaa turkkilaisen kanssa naimisiin, ja muussa tapauksessa sillä ei oo merkitystä. Se ei millään lailla esim. vaikuta Turkissa käymiseen.
Ootko ollut yhteydessä suurlähetystöön tai konsulaattiin? Ne voisi osata auttaa. Tai sitten matkustat viikoksi Turkkiin hoitamaan eron loppuun, niin muutama tuttu on tehnyt.
tapeltiin koko ajan ja ero oli helppo kun ei siedetty silmissämme, kadun katkerasti tuota liittoa. Se oli katastrofi kaikin puolin, oikea maanpäällinen helvetti. Tästä huonoista oloista ja hyvin rankkoja kokemuksia (pahoinpitelyjä jne) jo lapsena kokeneesta miehestä tuli myöhemmin narkomaani ja rikolinen.
Mutta nyt olen uudestaan ulkomaalaisen kanssa aviossa ja tämä liitto on kyllä erittäin onnistunut. Minulla on maailman huomaavaisin ja ihanin mies.
että se on totta, ettei sielä mies yksinään saa eroa ulkomaalaisesta vaimostaan vai? en aio sinne matkustaa ja mulle on ihan sama onko ero sielä voimassa vai ei, mikäli se ei vaikuta mun avioitumiseen täälä suomessa? ap
siis eri kun ap, ja en ole kuullut mitään siitä, etteikö avioero olisi pätevä Turkissa.
Turkissa mentiin naimisiin, ja sen paperin perusteella avioliitto rekisteröitiin Suomessa. En tiedä saako Suomalaisen avioeropaperin
rekisteröityä Turkissa.
Mutta edelleen, mies asuu Suomessa ja ilmeisesti aikoo täällä pysyäkin ja jos menee vielä naimisiin, sekin luultavasti tapahtuu Suomessa.
Ja minä en aio mennä naimisiin en turkkilaisen enkä muunkaan ulkomaalaisen kanssa, jos menen se tapahtuu täysin suomalaisen miehen kanssa. Eli siis, mulle ei mitään väliä onko mies Turkissa edelleen virallisesti naimisissa vai ei.
Typerä menin turkkilaisen kanssa, ero suomessa pätevä...vaan ei nyt kuulemma sitte turkissa kumminkaa...mitähän tuonki kanssa nyt tekee!!