Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri lapsineen tulossa viikonloppukylään. Kuka maksaa kulut?

Vierailija
27.09.2024 |

Olen kutsunut ystäväni kylään. Hän ilmoitti tuovansa myös kaksi teini-ikäistä lastaan mukanaan. Heitä ei kylläkään oltu kutsuttu. Olin ajatellut maksaa ystäväni ravintolakulut ja matkat viikonlopun retkikohteisiin. Lisäksi kokkaan osan ruoista kotona. Tuleeko mun maksaa tämä kaikki nyt myös teineille? Vai mikä olisi reilu tapa jakaa kulut?

Kiitos näkemyksistänne!

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin ilmaissut ongelman ja hämmästyksen ystävälle.

Asia ei liikuta muita. Ei varsinkaan ratkea anonettipalstalla.

Pyysin näkökulmia, en ratkaisua. Sen teen itse, kunhan saan asiaan perspektiiviä.

Ap

Vierailija
42/99 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt etukäteen sanonut, että maksat ravintolan ja retket? No nyt sitten sanot, ettei sulla ole varaa maksaa kaikille kolmelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää sitä metatyötä ongelman ratkaisuksi?

Vierailija
44/99 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kutsu ollut selkeäsi vain ystävällesi? Oletko etukäteen ilmoittanut, mitä teette? Oletko luvannut ystävällesi maksaa viikonlopun ohjelmanumerot? 

Jos ei on vastaus kaikkeen, niin otat teinit vastaan, mutta muutat ohjelman toisenlaiseksi. Tai jopa keskustelet, että mitä halavat nähdä tai tehdä. Ehkä teinit haluavat keskenään tehdä jotain. 

Vierailija
45/99 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jätätte ravintolan ja retken väliin ellei ystävä ymmärrä itse maksaa osuuttaan teineineen. 

Vierailija
46/99 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat ne maksulliset retket, mitä on suunnitteilla? Kanarian turistiretkiä? 

Vierailija
47/99 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelisin asiasta ystävän kanssa. Kertoisin että olin ajatellut että mennään kahdestaan ravintolaan ja kysyisin onnistuukohan se jos teinit tulee mukaan kyläreissulle. Mielenkiintoista olisi myös tietää miten teinit ovat meillä ajatelleet aikansa saada kulumaan.

Vierailija
48/99 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa on ongelma.  Eiköhän olisi paras, että olisit vain yksinäsi ja laskisit rahojasi, etkä pyytäisi ketään kylään. Ongelma ratkaistu. 

loisitko useinkin kavereidesi luona?

En. En myöskään ole nahkahomo kuten sinä.

Vierailija
49/99 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka kutsuu on maksaja.

Vierailija
50/99 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että viikonlopun retkikohteita oikein. 

Vierailija
51/99 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kutsuttu tuo mukanaan kuokkijoita?

Vierailija
52/99 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opas täällä paljon katkeria sekä lapsi vihamielisiä ihmisiä paikalla... Ei ole mikään ihme, jos suomen syntyvyys on noin alhainen.

Vierailija
53/99 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käydään kavereiden kanssa puolin ja toisin kylässä, mutta yhdessä maksetaan menot. Yhden kotiruoan kyllä kutsuja tarjoaa, mutta kutsuttu tuo aina vaikka viiniä tuliaiseksi. 

Vierailija
54/99 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli tai tollo. Miksi kysyä täällä kun itse keskustelisin kaverin kanssa kustannuksista suoraan😂

Vierailija
55/99 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miksi edes meinasit kustantaa kaverisi ravintolaan ja ties mihin. Mulla ei ole koskaan käynyt mielessäkään. Kotonani toki tarjoan kyllä ruoat.

Vierailija
56/99 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et puhunut etukäteen näistä että kustannat retkikohteet ym. Niin ravintolassa ja kohteissa maksat vain omat kulut, kaveri perheensä. Tai käytte vain ilmaiskohteissa. Ruuaksi voit tarjota jotain edullista, laatikkoruokia tai keittoja minkä kustannuksiin kaveri voi osallistua jos itse tarjoutuu

Tälleen toimii normaalit ihmiset. He myös pystyy keskustelemaan kavereittensa kanssa sen sijaan, että valittaa vauvapalstalla. 

Vierailija
57/99 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kutsuttu tuo mukanaan kuokkijoita?

Kutsu ei siinä tapauksessa ole voimassa.

Vierailija
58/99 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette mene ravintolaan eikä mihinkään kalliiseen paikkaan. Ilmaishuvit. Teet kaikille kotiruokaa(halpaa). 

Itse tein kaverille selväksi että jos kutsun hänet niin se koskee vain häntä. Tämä siitä syystä että minä maksan aina kaiken.

Vierailija
59/99 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kanssa kerran sopinut tapaamisesta ystävän kanssa, niin että hän tulee luokseni. Aloin melkein itkemään kun hän ilmoittikin tulevansa lastensa (2 koululaista) kanssa. Luulin olevani hirveä ihminen koska kuitenkin yleensä pidän lapsista. Silloin olin vaan äärettömän väsynyt enkä olisi millään kestänyt vilkkaiden lasten meteliä, tarjoilun miettimistä, tiskaamista jne. Eihän se tapaaminen ole sama, jos siinä on "ylimääräisiä" kuuntelijoita mukana. 

Vierailija
60/99 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti ihmiset maksaa omat (ja tarvittaessa lastensa) pääsylippunsa ja ravintolaruokansa, ellei ole erikseen sovittu jotain muuta. Ja sitten ne kyläpaikassa tehtävät ruuat maksaa kutsuja, ellei taas ole erikseen muuta sovittu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi