Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada entinen kaveri jättämään minut rauhaan?!

Vierailija
27.09.2024 |

Ollaan tunnettu lapsuudesta asti. Nyt olemme 30 + ikäisiä, kummallakin omat perheet ja elämät.

Mutta ex-kaveri ei tajua, ettei minua kiinnosta. Hän soittelee usein ja aloittaa viestittelyn. Minä en aloita niitä koskaan.

Vähintään kerran viikossa vainoaa minua. Miten saada loppumaan? 

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kokee ettei ole kenellekään mitään velkaa, nyt on uudet kuviot eikä tällä kaverilla ole niissä sijaa eikä tule olemaankaan. Näinpä hänen kannattaa töräyttää näkemyksensä päin tämän kaverin näköä. Tällä tapaa saa yhteydenpidon varmasti loppumaan. Eikä taatusti ala uudestaan.

Tuo ei ole aikuismaista, mutta kovin suomalaista. Asian voi hoitaa hienovaraisemminkin. Estäminen on hyvä keino. Kun ei vastaa, viestipommutus loppuu. Mutta asiasta voi myös mainita ihmiselle. "Mulla ei ole aikaa tähän", "Älä viitsi ahdistella mua", "Voitko lopettaa, tuo ei ole mukavaa".

Persuna et tierenkään tajya mitään käytöstavoista tai sävyistä mustan ja valkoisen välillä.

Vierailija
42/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset muuttuu. En itsekään jaksaisi olla menneisyyden ihmisetn kanssa tekemisissä, etenkin jos eivät ole yhtään kasvaneet ja muuttuneet rennoimmaksi. Toiset taas muuttuvat täysin erilaisiksi ja sietämättömiksi.

Menneisyyden ihmisten? Mitä tarkoitat? Laitatko aina esim opiskelu/työpaikan vaihdossa ystäväpiirisi uusiksi? Vai milloin ystävät muuttuvat joksikin mystisiksi "menneisyyden ihmisiksi?" 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että olet nykyää vegaani.

Vierailija
44/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hel vetti sua oikein vaivaa? Olet täysin päästäsi vialla! Sä suollat tätä samaa paskaa tänne joka ketjuun sekä sitä toista kuvottavaa paskaa eli frettitarinaa. Mene hoitoon paskiainen!

Nyt on kyllä tullut joku väärinkäsitys. Mummo ei ikinä kertonut,että hän olisi tuntenut ketään frettiä. Minäkään en tiedä, kuka se fretti on. Onko jonkun täällä kirjoitelleen nimi ollut Fretti vai mistä oikein on kysymys?

Vierailija
45/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. ghostaushan on se ratkaisu. Jos se ei auta, lähestymiskiellon hakeminen on next step.

Vierailija
46/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset muuttuu. En itsekään jaksaisi olla menneisyyden ihmisetn kanssa tekemisissä, etenkin jos eivät ole yhtään kasvaneet ja muuttuneet rennoimmaksi. Toiset taas muuttuvat täysin erilaisiksi ja sietämättömiksi.

Menneisyyden ihmisten? Mitä tarkoitat? Laitatko aina esim opiskelu/työpaikan vaihdossa ystäväpiirisi uusiksi? Vai milloin ystävät muuttuvat joksikin mystisiksi "menneisyyden ihmisiksi?" 

No oletko sinä tekemisissä kaikkien kouluissa tuntemesi ihmisten kanssa? Minä en ole. En edes tunnistaisi. Eikä kiinnosta.

Vierailija
47/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hel vetti sua oikein vaivaa? Olet täysin päästäsi vialla! Sä suollat tätä samaa paskaa tänne joka ketjuun sekä sitä toista kuvottavaa paskaa eli frettitarinaa. Mene hoitoon paskiainen!

Nyt on kyllä tullut joku väärinkäsitys. Mummo ei ikinä kertonut,että hän olisi tuntenut ketään frettiä. Minäkään en tiedä, kuka se fretti on. Onko jonkun täällä kirjoitelleen nimi ollut Fretti vai mistä oikein on kysymys?

Fretti on pieni ja pörröinen eläin. Niitä on paljon lemmikkeinä. Joku täällä on kertonut, että niitä näkee paljon villeinä myös kaupungin puistoissa, jos liikkuu niissä hiljaisina aikoina. En osaa sanoa, onko se totta.

Tuo ylemmän kommentin kirjoittaja ek ilneisesti pidä freteistä.

Vierailija
48/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No totta helvetissä laitan. Siinähän vaihtuu myös paikkakunnat. Ei minulla ole aikaa ja energiaa raahata 100 ihmisen elämää mukanani.

Vierailija
49/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fretit ovat suloisia. En ymmärrä, miksi joku täällä haukkuu frettejä.

Vierailija
50/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletko sinä tekemisissä kaikkien kouluissa tuntemesi ihmisten kanssa? Minä en ole. En edes tunnistaisi. Eikä kiinnosta.

Olen eri, mutta mulla on ystäviä lähes 50 vuoden takaa. Joka elämänvaiheessa on jäänyt ystäviä elämääni. Sieltä lapsuudesta, peruskoulusta ja lukiosta, yliopistosta ja työelämästä. 

Vierailija
51/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No totta helvetissä laitan. Siinähän vaihtuu myös paikkakunnat. Ei minulla ole aikaa ja energiaa raahata 100 ihmisen elämää mukanani.

Miksi paikkakunnan vaihto vaikuttaisi ystävyyteen? Asuin 20 vuotta ulkomailla, mutta pidin yhteyttä ystäviini Suomessa. 

Vierailija
52/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on ihmiselle susi, mutta fretti on ihmisen paras ystävä, sanoivat jo muinaiset roomalaiset. Ap:n tapaus todistaa tuon sanonnan jälleen kerran oikeaksi 🙏🏻

Vierailija
53/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa sille joku pikkusumma.

Vierailija
54/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nyt puhuta ystävistä eikä vain kaikista tuntemista ihmisistä?  Jos et edes tunnista, niin tuskin mitään läheisiä ystäviä edes olivat? 

Vierailija
55/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano entiselle kaverille että olet kiireinen.

Vierailija
56/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä kaverissa on vikana jos ei kiinnosta? Onko kuitenkin ihan ok tyyppi vai onko siinä jotain luonteenpiirteitä tai tapoja joiden takia et tykkää?

Vierailija
57/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Suomijutut: nainen hankki lähestymiskiellon ystävälleen, joka halusi pitää viikoittain yhteyttä.

Vierailija
58/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkoi kiinnostaa tämä frettitarina. Yritin etsiä, mutta ei sillä hakusanalla mitään löytynyt. Jos joku täällä tietää, mistä on kyse, pyydän kopiomaan tarinan tänne.

Vierailija
59/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot hänelle ettei sulla ole aikaa pitää yhteyttä. 

Vierailija
60/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ignooraa. 

On luonnollista että tiet erkanevat. Ihmissuhteet eivät aina kestä koko elämää, joillakin ihmissuhteilla on tarkoitus olla vain tietyn ajan olemassa. Sitten kun ihmissuhde ei enää anna mitään vaan pelkästään ottaa, on aika päästää irti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi