Oman naaman jatkuva postaaminen
Miksi otat päivittäin kuvia itsestäsi ja jaat ne muille?
Kommentit (34)
Hämmästelen sitä minäkin. Tuttu julkaisee uusia naamakuviaan tiheästi julkisella instatilillään. Vuosikausia sama kuvakulma. Alussa kun naamakuvia oli muutamia, niin niihin jokunen saattoi kommentoidakin jotain.
Nykyisin kukaan ei kommentoi kukaan eikä tykkäyksiäkään heru juurikaan. Kuvat on kokeneet inflaation. Ehkäpä siitä, että muusta kuin omasta lärvistä ei ole kiinnostunut, niin tulee vaikutelma itsekeskeisestä tyypistä.
Samaa myös ihmetellyt. Ja Facebookissa... Täytyy kyllä olla aika itteensä täynnä oleva henkilö, jos laittaa myös taustakuvaksi kuvan itsestään.
Samaa olen ihmetellyt, eikä tässäkään keskustelussa kukaan ole toistaiseksi tullut kertomaan syytä tällaiselle käytökselle. Omissa fb-kavereissani on yksi viisikymppinen eukko, joka jatkuvasti postaa omia naamakuviaan. Ymmärtäisin ehkä, jos hän olisi jotenkin erityisen kaunis tms. mutta kun ei ole vaan niin tavallisen näköinen kuin voi olla.
Minä-minä-tyypit tuota tekee. Minä ja mun naamani, minä eestä ja minä takaa, minä peilin kautta kuvattuna, minä bussissa, minä junassa, minä nuorempana, minä tänään, minä sivusta, minä tatskani kanssa, minä ennen, minä nyt, minä vappuna, minä jouluna, minä syntymäpäivänä......
Minun mielestä ihmiset jotka edes kuvaa itseään on jotenkin päästään vialla.
Tästä on tullut niin arkipäivää, joka hetki jokapuolella tapahtuvaa, viimeisen kymmenen vuosikymmenen aikana, että harva enää osaa edes kyseenalaistaa sitä.
Mutta onhan se nyt aivan uskomattoman narsistista kuvata omaa itseään kokoajan. Aivan sairasta.
Koska MINÄ.
Ovat jääneet henkisessä kehityksessä kolmevuotiaan tasolle.
Huomiota on saatava koko ajan. Samat emännät keikistelevät uimarannalla perse-stringi-bikineissä ja kadulla niissä persetrikoissa. Olishan se ihan kamalaa, jos olis yksikin päivä, että kukaan ei kehuisi tai tykkäisi/kommentois.
Odottavat kehuja. Eiköhän ole siitä kyse.
Tiedän eläkeikäisiä jotka tekevät tätä. Ei ole iästä kiinni.
Epäilen että monen kohdalla on kyse lievästä kehitysvammasta. Olen siis tosissani. Usein nämä postaajat ovatkin työttömiä, kuntoutuksessa tai eläkkeellä ennen aikojaan.
Lähinnä huvittavaahan tuo on.
Ja sitten kuvataan ulkomaanmatkallakin nähtävyydet niin, että pääosassa on edelleen se oma naama.
Ja harvemmin myöskään ikä tai sukupuoli olisi tässä jakava tekijä. On myös miehiä jotka harrastavat tätä. Niistä tulee erityisen narsistiset vibat, kun mies kuvaa omaa naamaansa aina ja vain ja ainoastaan.
Minä ulkoinen. Minä istutan. Minä harrastan. Minä käyn tapahtumissa. Minä matkustan. Minä juon ja syön. Minulla on tuulipuku. Minulla on aurinkolasit Minä olen reipas!
Ja yksi alalaji tästä on se, että otetaan pariskuntana näitä naamakuvia.
Oisko siinä kyse oman epävarmuuden lisäksi epävarmuutta parisuhteesta.