Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmeen väliä on joillakin harmailla betonipylväillä?

Vierailija
27.09.2024 |

Ihmiset tekevät suuren haloon joistakin harmaista betonipylväistä. Kasvakaa ihmisiksi.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulen töhrimään sun auton, talon tai sut ja kun vedät pultit sanon vaan että mitä välii, älä nyt keuhkoo. 

Vierailija
2/64 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tulen töhrimään sun auton, talon tai sut ja kun vedät pultit sanon vaan että mitä välii, älä nyt keuhkoo. 

Ai sinä omistat eduskuntatalon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tekevät suuren haloon joistakin harmaista betonipylväistä. Kasvakaa ihmisiksi.

Betonipylväistä? Oletko vajaaälyinen, ei kukaan muu kuin sinä ole betonipylväistä vauhkonnut.

Vierailija
4/64 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pylväät ei ole betonia, vaan veistetty luonnonkivestä. Kivilajia en tiedä. Voi olla graniitti, mutta joku tietää varmaan täsmällisemmin.

Niissä pylvään osien välissä on laastisaumat, jotka ovat siis sementti- tai kalkkisideaineista laastia. Eli muurauslaastia.

Vierailija
5/64 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi moden haaviin kun uskalsin arvostella "*eloapinoita"* ja kannustin menemään kunnon ilmastoystävällisiin hommiin!

Vierailija
6/64 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapina alkaa pienistä asioista.se on nähty..tyytymättömyys on suomessa katossaan..ihmiset heitetty katuojaan ja syytellään asioista mille ei voi mitään..esim työttömyys..

Vierailija
7/64 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sinä omistat eduskuntatalon?

Kyllä näin on,se on yhteistä kansallista omaisuutta.

Vierailija
8/64 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapina alkaa pienistä asioista.se on nähty..tyytymättömyys on suomessa katossaan..ihmiset heitetty katuojaan ja syytellään asioista mille ei voi mitään..esim työttömyys..

Missä on heitetty katuojaan,tämä vaikuttaa totaaliselta valheelta.

Vierailija
9/64 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen vähän samoin kieltämättä.. Että onko eduskunnan työn kannalta oleellisinta rakennuksen väri tai kansanedustajan vaatetus? Mun puolesta voivat istua miten vain missä vain, kunhan itse työ tulee hoidettua kunnolla! Nyt vauhkotaan ulkomuototekijöistä enemmän kuin itse työn sisällöstä. Tähän on tultu, kun maata hallitsee vanhoillinen konservatiivinen rakenne, jossa ulkokuva on se tärkein juttu. Joka muuten nostaa omaa palkkaansa jatkuvasti mutta säästää kaikilta muilta... Ai mutta eihän suomalaiset nouse barrikadeille - paitsi jos jollain sattuu olemaan valkoinen t-paita noita päätöksiä tehdessään...

Vierailija
10/64 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen väliä jollain eloapinoilla?

Vierailija
11/64 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhut aloittaja eduskuntatalon pylväistä, niin ne on graniittia.

Vierailija
12/64 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskuntataloa alettiin rakentaa 20-luvulla ja otettiin käyttöön 1931. Sen on suunnitellut arkkitehti J.S. Siren ja rakennettu käyttäen suomalaista graniittia. Se edustaa 20-luvun klassismia ja jykevä pylväistö sekä graniittiportaat antavat kuvan vahvasta kansainvallasta, jossa olemme saaneet elää jo yli 100 vuotta. Eduskuntatalo on sellainen monumentti, jonka arvoa nämä idealistiset ekoterroristit eivät ymmärtäneet. 

Kyllähän tekijät ovat aina vastuussa töhrivät sitten jonkun suomalaisperheen asuttaman puutalon seinää tai Helsingin keskustan kansallista monumenttia. 

Vierailija
13/64 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pylväät ei ole betonia, vaan veistetty luonnonkivestä. Kivilajia en tiedä. Voi olla graniitti, mutta joku tietää varmaan täsmällisemmin.

Niissä pylvään osien välissä on laastisaumat, jotka ovat siis sementti- tai kalkkisideaineista laastia. Eli muurauslaastia.

Näin on. Aloittajan tietämättömyys paistaa  kauas. Iso hiilijalanjälki tulee myös puhdistamisesta. Joka näyttää jatkuvan ja jatkuvan. 

Vierailija
14/64 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pöyristynyt lähinnä siitä ettei nämä töhrijät ottaneet mitenkään seksuaalivähemmistöjä huomioon. Olisivat voineet laittaa jokaiseen jauhesammuttimeen eri värin ja pylväistä olisi saatu sateenkaaren väriset.

Vierailija
15/64 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa. En ole ikinä edes nähnyt kyseistä taloa, joten mun elämääni ei vaikuta ovatko ne pylväät punaiset, siniset vai vihreät. Ymmärrän toki symboliikan sen takana, mutta en mitenkään henkilökohtaisesti saa itseäni kovin kierroksille tästä asiasta. Pari sateista päivää ja aurinkoa, niin maali lähtee ja haalistuu. Sitten tulee joku uusi juttu ja koko pylväät on taas unohdettu.

Vierailija
16/64 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tietää, että betoni on harmaata, mutta ei ilmeisesti ole koskaan nähnyt eduskuntataloa kun tuollaista kyselee? 

Vierailija
17/64 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä antaa ruotsalaisille oikeuden tulla töhrimään Suomen kansanvallan symbolia, jossa säädetään suomalaista lainsäädäntöä? Ruotsi riisti ja alisti Suomea vuosisatojen ajan ja haluaa näköjään jatkaa samalla linjalla edelleen.

Vierailija
18/64 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa. En ole ikinä edes nähnyt kyseistä taloa, joten mun elämääni ei vaikuta ovatko ne pylväät punaiset, siniset vai vihreät. Ymmärrän toki symboliikan sen takana, mutta en mitenkään henkilökohtaisesti saa itseäni kovin kierroksille tästä asiasta. Pari sateista päivää ja aurinkoa, niin maali lähtee ja haalistuu. Sitten tulee joku uusi juttu ja koko pylväät on taas unohdettu.

Jos me hyväksymme eduskuntatalon töhrimisen, meidän on hyväksyttävä kaikkea muutakin töhrimistä samoin perustein. Miten se ilmastoa puhdistaa?

Vierailija
19/64 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä antaa ruotsalaisille oikeuden tulla töhrimään Suomen kansanvallan symbolia, jossa säädetään suomalaista lainsäädäntöä? Ruotsi riisti ja alisti Suomea vuosisatojen ajan ja haluaa näköjään jatkaa samalla linjalla edelleen.

Turpeensakin nostattavat suomalaisilla, jotta oma maine ei likaannu.

Vierailija
20/64 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkitehdin suunnittelema. Rakennusmiesten rakentama. Toisten tekemiä pitää arvostaa ei hävittää ja sotkea. Kuuluu ihan suomalaisten normikäytökseen. Ei kenenkään teoksia saa mennä sotkemaan se on ihan selvää juttu, eikö.