Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein hammaskiven poistoon ? Suu kuin sontatunkio

Vierailija
14.08.2024 |

Suu löyhkää kuulemma kuin sontatunkio mutta Vantaalla ei pääse hammaskiven poistoon.Yksityisellä maksaa 150e ja ei mitenkään ole varaa.Kuinka usein hammaskiven poistoon pitäisi mennä ? Olen käynyt muistaakseni 6 vuotta sitten.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koira käy kerran vuodessa ja ihmiset 2 kertaa vuodessa. Itse maksetaan /Tekniikan akateemiset Espoosta

Vierailija
2/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen pitää varata rahaa kotibudjetissa,kerran vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn puolen vuoden välein. Olet todella paljon myöhässä, jos suusi löyhkää tunkiolle.

Vierailija
4/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa.

Vierailija
5/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kävin julkisella Hgissä, sitä ennen 1,5 vuotta sitten. Ja jälleen sanottiin, että tervetuloa vuoden päästä uudelleen. Eli ainakin Hgissä toimii hyvin tuo. Mulle tulee helposti hammaskiveä vaikka teenkin itse kaiken mahdollisen sen ehkäisemiseksi, joillekin taas ei tule, joten heidän ei tarvitse käydä niin usein.

Vierailija
6/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se siihen hajuun vaikuta.

Vierailija
7/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, kuinka paljon ja helposti sinulle hammaskiveä kertyy. Minä käyn alle vuoden välein, yksi kaverini taas joka toinen vuosi.

Vierailija
8/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa on normaali tahti. Riippuu tietysti myös siitä, kuinka altis on hammaskiven muodostumiselle.

Vierailija
9/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se siihen hajuun vaikuta.

Ei niin koska se haju johtuu kehoasioista eikä hammaskivestä suinkaan.

Vierailija
10/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö sähköhammasharjaa?

Vierailija
11/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn joka kolmas vuosi. Tosin vetelen sillä hammasjutulla ne välit melkein päivittäin.

Vierailija
12/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin kävin puolen vuoden välein,nykyään vuoden välein. Aika varattu ensi viikolle - ja herättelen toiveita, että seuraavaan kertaan menisi vieläkin pidempään. Minulla käytössä joka ilta ja aamu plackers ja hammasväliharja - ja kun niihin on tottunut eivät hampaat tunnu enää puhtaille pelkän pesun jälkeen.

Vierailija
13/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kerran vuodessa.

Asun Helsingissä, mutta sivussa. Täällä on 1 yksityinen ja varaan hänelle palvelusetelillä ajan. Ottaa hammaskivet pois ja tekee samalla tarkastuksen. Merkkaa tiedostoihin vuoden päästä uudestaan.

2 v sitten oli 3 reikää, vuosi sitten 2 ja toivotaan nyt pienempää summaa

Työterveyteen kuuluu 2 lääkärikäyntiä vuodessa. Toisen käytän hampaisiin ja toinen, vuoron perään gyneen ja yleistarkastukseen, lähinnä veren tutkinta.

Vierailija
14/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuodessa

Vierailija
15/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa. Ja hammaskivi kyllä haisee jos sitä on paljon, sanoohan sen järkikin.

Vierailija
16/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden välein käyn, julkisella ja useamminkin vois päästä jos sitä hammaskiveä tulee tosi nopeasti. 

Mutta kai yleinen suositus on kerran vuodessa? 

Vierailija
17/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös proppuja nielurisoissa. Ne haisee tyrmäävän pahalle.

Vierailija
19/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsette julkiselle ?

Vierailija
20/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu kertyykö sitä vai käyttääkö välillä hapokasta mehua, ettei kerry liiaksi. Ja hammaspesuja. Kaikilla ei ole paljoa poistettavaa, on enemmän paikattavaa. Kunnalliselle pääsee jonakin päivänä (suuhygienisti), mutta usein ne ovat Riivinrauta-Riittoja, ei helläkätisiä - yhden hyvän kohtasin ainoastaan. Ja nalkutusta tai aikuiskasvatusta, samoja asioita jotka tietää ja on kerrattu tuhansia kertoja - ajanhukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi