Keski-ikäisen miehen 10 vinkkiä muille miehille
Lähes 20 vuoden avioliitto päättyi muutama vuosi sitten ja sen jälkeen olen ollut enemmän tai vähemmän sinkkuna. Olen kuitenkin huomannut, että jopa kaltaiselleni, hyvinkin tavalliselle, miehelle on vielä kysyntää naismarkkinoilla. Olen muutaman naisen kanssa tästä keskustellut aika vakavastikin, että miten tällainen perusmies riittää kohtuullisen mukavasti naisille. Joten tässä 10 vinkkiä muille palstan keski-ikäisille miehille, mikä omasta mielestäni on toiminut naismarkkinoilla.
1, 2, 3, 4 ja 5) ulkonäöllä ei loppujen lopuksi ole kauhean paljon merkitystä. Tuntuu ehkä uskomattomalta, mutta oman kokemukseni mukaan se on tosiaan näin. Totta kai jossain menee raja ja jokainen ei kelpaa jokaiselle, mutta lähtökohtaisesti ulkonäkö ei lopulta ratkaise kovinkaan paljon.
6) pidä itsestäsi huolta!!!! Tämä pitää sisällään esimerkiksi siistin pukeutumisen, siistit hiukset (ja parran/viikset jos sellaiset on). Pidä huolta myös hygieniasta, myös suun hygienia on tärkeää.
7) liiku. Ihan sama mikä harrastus on, se voi olla kuntosali, padelia, jalkapalloa tai vaikka ihan vaan luonnossa kävelyä. Mutta jotain aktiivista toimintaa kannattaa harrastaa. Se nostaa mielialaa, parantaa unen laatua, lisää itsevarmuutta, lisää usein sosiaalisia taitoja ja antaa hyvää keskustelun aihetta ellei muuta jutun alkua löydy ensi treffeillä.
8) seuraa aikaasi. Sen verran pitää olla ajan hermoilla, että osaa ainakin jonkin verran jutella ajankohtaisista asioista. Samaa mieltä ei todellakaan tarvitse olla asioista, itse oikeistolaisena olen saanut yhdestä vasemmistolaisesta naisesta hyvän kaverin, mutta jotain sanottavaa tulee olla päivän polttavista aiheista.
9) Seuraa myös kulttuuria! Usein meidän miesten ongelma on, että seuraamme televisiosta lähinnä formuloita, jääkiekkoa ja James Bondeja. Mutta jos on vähänkin kiinnostusta vaikkapa teatteriin tai kirjallisuuteen (jotain muutakin kuin Reijo Mäki), niin näistä löytyy usein hyvin keskusteltavaa naisten kanssa. Lisäksi teatterit ja konsertit ovat loistavia treffipaikkoja! Naiset ovat keskimäärin kiinnostuneempia kulttuurikokemuksista kuin F1 -tuloksista.
10) Ole "ylpeä" itsestäsi. Itseluottamus on tärkeäa ja tämä ei tarkoita mitään muuta kuin sitä, että luotat itseesi ja siihen että kelpaat sellaisena kuin olet. Turha yliyrittää olla jotain mitä ei ole, sillä tästä jää kiinni nopeasti. Toisaalta turha myöskään olla vähemmän mitä olet, itseensä luottava mies on miellyttävämpi kuin sellainen joka vaikuttaa koko ajan pyytävän anteeksi olemassaoloaan.
M51
Kommentit (325)
Sun käsitykset siitä mitkä jutut toimii on suoraan kasarilta. Maailma on erilainen nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Toki poikkeuksiakin on, mutta aika harvassa."
Oletko koskaan miettinyt että jos tunnut päätyvän yhteen aina vain samanlaisten (vaikeiden) naisten kanssa niin heitä yhdistää vain yksi asia: sinä?
Nyt keksit lisätä aivan omiasi sekaan. Tuollainen käytös kuvastaa, että luonteesi voi olla melko vaikea.
No on kyllä ihan yleisesti tunnustettu ilmiö että osalla ihmisistä on taipumus kerta toisensa jälkeen valita samanlaisia ja itselle sopimattomia kumppaneita. Tämä pätee niin miehiin kuin naisiinkin. Ja nämä ovat juuri niitä henkilöitä jotka viljelevät näitä "kaikki miehet" ja "kaikki naiset" stereotypioita koska se on heidän maailmassaan totta. Muille se ei kuitenkaan ole totta samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
"ulkonäöllä ei loppujen lopuksi ole kauhean paljon merkitystä"
Naamapalmu läsähti otsaan tässä kohtaa eikä palautumista enää ollut.
Feel good -postaus naisille ja AP:n pippeli näyttää kummasti klitorikselta.
Voisitko vielä kertoa miksi naamapalmu läsähti otsaan. Seison nimittäin edelleen sanomani takana, että ulkonäöllä ei ole loppujen lopuksi kauheasti vaikutusta. Varmasti joillekin on, ja jossain toki raja menee siinäkin, mutta väitän että ihan taviksen näköinen mies kelpaa jos on muuten asiat kunnossa.
AP
Vierailija kirjoitti:
"Suurin osa miehistä ymmärtää ettei nainen tuo mitään lisäarvoa miehen elämään, ainoastaan vie."
No ei varmaankaan tuo jos se nainen valitaan tämän palstan miesten kriteereillä eli pitää nyt vain saada se "nainen".
Sitten on ne oikeasti aikuiset ja kypsät miehet jotka valitsevat kumppanin niin että oikeasti tykkäävät siitä ihmisestä. Voin kokemuksesta kertoa että se muuttaa asioita aika paljon parempaan suuntaan siinä suhteessa.
Valitettavasti tämä ei vain pidä paikkaansa. Nainen on aina suurempi riski miehelle kuin mahdolliset hyödyt.
Vierailija kirjoitti:
"Aasialaiset naiset ovat aivan erilaisia. Mukavia, lempeitä, hauskoja ja kunnioittavat myös suomalaista aviomiestä."
Johtuu aika pitkälle siitä että taloudellisesti eriarvoisessa asemassa olevalla naisella ei ole juuri muita vaihtoehtoja kuin olla kiva ja sopeutuva.
Toki on myös ihan aitoon rakkauteen perustuvia liittoja aasialaisten naisten kanssa mutta kyllä suurimmassa osassa on mukana myös voimakas taloudellinen aspekti (jota näköjään moni mies ei tunnista).
En ymmärrä millaisen roskajoukon jäseniä palstalla pyörii, kun tuo sama virsi toistuu aina vaan uudelleen. Aasialaiset ovat erittäin ahkeria ja eteenpäin pyrkiviä, sekä myös vahvatahtoisia. Aivan turha kuvitella, että normaali aasiatar olisi joku alistuva reppana. Tosin tuo länkytys on selvää rasismia aasialaisia ihmisiä kohtaan (jota palstan naiset eivät itse tunnista).
Vierailija kirjoitti:
Sun käsitykset siitä mitkä jutut toimii on suoraan kasarilta. Maailma on erilainen nykyään.
Nyt puhuttiin keski-ikäisten pariutumisesta. Heidän maailmankuvansa on peräisin 80-luvulta ja se kyllä vaikuttaa edelleen tänäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suurin osa miehistä ymmärtää ettei nainen tuo mitään lisäarvoa miehen elämään, ainoastaan vie."
No ei varmaankaan tuo jos se nainen valitaan tämän palstan miesten kriteereillä eli pitää nyt vain saada se "nainen".
Sitten on ne oikeasti aikuiset ja kypsät miehet jotka valitsevat kumppanin niin että oikeasti tykkäävät siitä ihmisestä. Voin kokemuksesta kertoa että se muuttaa asioita aika paljon parempaan suuntaan siinä suhteessa.
Valitettavasti tämä ei vain pidä paikkaansa. Nainen on aina suurempi riski miehelle kuin mahdolliset hyödyt.
Mitä höpiset? Jos ei nainen vallan väkivaltaiseksi äidy, toisen ihnmisen deittailu ei ole mikään riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että jotain on jäänyt kokematta kun olen ollut vain suomalaisten kanssa. Toisaalta olen ollut näinkin ihan tyytyväinen, sillä kyllä suomalaiset naiset ovat tosi ihania.
Ihan uteliaisuuttani kysyn, että minkä maalainen olisi sitten parempi? Ja miksi?
AP
Aasialaiset naiset ovat aivan erilaisia. Mukavia, lempeitä, hauskoja ja kunnioittavat myös suomalaista aviomiestä. Oman kokemuksen mukaan suomalaiset naiset helposti yrittävät jyrätä yli, jos miehenä olet mukava ja joustava, olematta kuitenkaan mikään lapatossu. Siinä vaiheessa kun huomautat, että nyt alkaa mennä liian pitkälle ja kerrot, että jos mies kohtelisi naistaan samalla tavalla, tämä nostaisi kytkintä välittömästi, niin monesti nainen nostaa kytkintä. Eivät siis kestä lainkaan toimiensa kyseenalaistamista, eikä kritiikkiä. Toki poikkeuksiakin on,
Minulla on onneksi aika erilaiset kokemukset suomalaisista naisista enkä vielä tämän perusteella lähtisi vaihtamaan. Itse olen kokenut, että suomalaisen naisen kanssa olen saanut hyvän ja tasa-arvoisen parisuhteen.
AP
On minullakin hyviä kokemuksia suoimalaisista naisista, mutta todellinen tasa-arvo toteutuu aivan eri tavalla aasialaisen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki voit yrittää minimoida elämän kaikki riskit mutta siinä jää sitten helposti elämä elämättä ja kaikki nehyvätkin kokemukset saamatta.
Itse hyppäsin suoraan syvään päätyyn liki 30 vuotta sitten ja muutin naisen kanssa yhteen parin kuukauden tuntemisen jälkeen. Eikä juuri katumista ole ollut. Päinvastoin, iso osa kaikesta hyvästä ja kauniista joka elämääni on sen jälkeen tullut on tavalla tai toisella seurausta tuosta riskinotosta.
Vierailija kirjoitti:
Mun vinkki miehille: älkää seurustelko suomalaisten naisten kanssa.
Ja minun kokemukseen perustuva vinkkini miehille: turha luulla että ulkomaalaisen naisen kanssa olisi automaattisesti mitenkään helpompaa. Naiset ovat yksilöitä - niin kuin tietysti miehetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyviä maanläheisiä vinkkejä, mutta näitä palstalla jankkaavia ne eivät auta, koska he eivät ole aloittajan kaltaisia tavallisia sosiaalisesti kyvykkäitä miehiä.
Mites se niin voi olla, kun täällä lähinnä naiset jankkaavat keskenään?
Montako "miksi tavallinen mies ei kelpaa" aloitusta palstalla on ollut? Jokaiselle päivälle riittää varmaan pari kappaletta.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni lehdissä on ollut juttua, että aasialaiset naiset ovat paljolti joutuneet Suomessa kotiväkivallan uhreiksi. Kertoo taas siitä, minkälaisia nämä aasialaisia naisia "parempina" pitävät suomalaismiehet ovat....
Muistaaksesi....
Vierailija kirjoitti:
Vinkkiesi mukainen mies ei ole ns. tavallinen mies, vaan suorastaan helmi 50v miesten kategorissa. Tuommoisia on äärimmäisen vähän vapaana.
N54
Älä jaksa, katkeroitunut mummo! Tuo on ihan tavallinen suomalainen mies. Tunnen monia!
Siitä olen samaa mieltä, että vapaana ei moni ole. Mutta ihan sama se on naisissakin
Vierailija kirjoitti:
Ei se ulkonäkö ja pituus enää merkitsekään 54 vuotiaalla, mutta nuorille, perheen perustamisiässä oleville naisille se on kynnyskysymys. Sinun ikäisessä naisia kiinnostaa eniten raha, ei geenit, koska lapsia ei kanssasi enää tehdä.
Tässä muutaman vuoden aikana kun on tullut käytyä treffeillä jonkin verran, niin yksikään nainen ei ole ainakaan vaikuttanut olevan kovinkaan kiinnostunut rahasta. Ollaan tietysti puhuttu töistä, mutta ei todellakaan ole jäänyt sellaista kuvaa että rahakaan olisi merkittävässä roolissa. Itse olen säännöllisessä työssä ja olen suunnilleen keskituloinen eli pärjään ihan ok, mutta rikasta minusta ei saa tekemälläkään.
AP
Vierailija kirjoitti:
Minä olen seurustellut vain suomalaisten kanssa ja minusta suomalaiset naiset ovat vallan ihania.
AP
Miten hel vetissä voit tämän tietää kun et muusta tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aasialaiset naiset ovat aivan erilaisia. Mukavia, lempeitä, hauskoja ja kunnioittavat myös suomalaista aviomiestä."
Johtuu aika pitkälle siitä että taloudellisesti eriarvoisessa asemassa olevalla naisella ei ole juuri muita vaihtoehtoja kuin olla kiva ja sopeutuva.
Toki on myös ihan aitoon rakkauteen perustuvia liittoja aasialaisten naisten kanssa mutta kyllä suurimmassa osassa on mukana myös voimakas taloudellinen aspekti (jota näköjään moni mies ei tunnista).
En ymmärrä millaisen roskajoukon jäseniä palstalla pyörii, kun tuo sama virsi toistuu aina vaan uudelleen. Aasialaiset ovat erittäin ahkeria ja eteenpäin pyrkiviä, sekä myös vahvatahtoisia. Aivan turha kuvitella, että normaali aasiatar olisi joku alistuva reppana. Tosin tuo länkytys on selvää rasismia aasialaisia ihmisiä kohtaan (jota palstan naiset eivät itse tunnista).
Aasia on kokonainen maanosa jossa on erilaisia kulttuureita laidasta laitaan. Suomeen sieltä tuodaan vaimoja lähinnä Thaimaasta ja Filippiineiltä ja ovat yleensä köyhistä oloista, usein maalta kaupunkiin muuttaneita, nälkäpalkalla kotimaassaan olevia nuoria naisia. Eivät ole tasavertaisessa asemassa länkkärituristin kanssa.
Suomalainen mies on paras mies mun mielestä. Tuo lista oli erinomainen, koska siinä oli vastavuoroisuutta. Kypsemmät naiset jo tietää, että sitä pitää olla. Yhdessä tekeminen ja keskustelu on avainasemassa suhteessa.
Miehille annetaan vinkiksi, että pitää tehdä niitä asioita, joista naiset tykkäävät. Annetaanko naisille vinkiksi, että pitää katsoa jääkiekkoa ja formuloita, jotta osaa keskustella niistä miesten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että jotain on jäänyt kokematta kun olen ollut vain suomalaisten kanssa. Toisaalta olen ollut näinkin ihan tyytyväinen, sillä kyllä suomalaiset naiset ovat tosi ihania.
Ihan uteliaisuuttani kysyn, että minkä maalainen olisi sitten parempi? Ja miksi?
AP
Aasialaiset naiset ovat aivan erilaisia. Mukavia, lempeitä, hauskoja ja kunnioittavat myös suomalaista aviomiestä. Oman kokemuksen mukaan suomalaiset naiset helposti yrittävät jyrätä yli, jos miehenä olet mukava ja joustava, olematta kuitenkaan mikään lapatossu. Siinä vaiheessa kun huomautat, että nyt alkaa mennä liian pitkälle ja kerrot, että jos mies kohtelisi naistaan samalla tavalla, tämä nostaisi kytkintä välittömästi, niin monesti nainen n
Sivusta: kerropa lisää tästä "todellisesta tasa-arvosta" ja ihan rehellisesti?
Mites se niin voi olla, kun täällä lähinnä naiset jankkaavat keskenään?