Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäisen miehen 10 vinkkiä muille miehille

Vierailija
27.09.2024 |

Lähes 20 vuoden avioliitto päättyi muutama vuosi sitten ja sen jälkeen olen ollut enemmän tai vähemmän sinkkuna. Olen kuitenkin huomannut, että jopa kaltaiselleni, hyvinkin tavalliselle, miehelle on vielä kysyntää naismarkkinoilla. Olen muutaman naisen kanssa tästä keskustellut aika vakavastikin, että miten tällainen perusmies riittää kohtuullisen mukavasti naisille. Joten tässä 10 vinkkiä muille palstan keski-ikäisille miehille, mikä omasta mielestäni on toiminut naismarkkinoilla.

1, 2, 3, 4 ja 5) ulkonäöllä ei loppujen lopuksi ole kauhean paljon merkitystä. Tuntuu ehkä uskomattomalta, mutta oman kokemukseni mukaan se on tosiaan näin. Totta kai jossain menee raja ja jokainen ei kelpaa jokaiselle, mutta lähtökohtaisesti ulkonäkö ei lopulta ratkaise kovinkaan paljon.

6) pidä itsestäsi huolta!!!! Tämä pitää sisällään esimerkiksi siistin pukeutumisen, siistit hiukset (ja parran/viikset jos sellaiset on). Pidä huolta myös hygieniasta, myös suun hygienia on tärkeää.

7) liiku. Ihan sama mikä harrastus on, se voi olla kuntosali, padelia, jalkapalloa tai vaikka ihan vaan luonnossa kävelyä. Mutta jotain aktiivista toimintaa kannattaa harrastaa. Se nostaa mielialaa, parantaa unen laatua, lisää itsevarmuutta, lisää usein sosiaalisia taitoja ja antaa hyvää keskustelun aihetta ellei muuta jutun alkua löydy ensi treffeillä.

8) seuraa aikaasi. Sen verran pitää olla ajan hermoilla, että osaa ainakin jonkin verran jutella ajankohtaisista asioista. Samaa mieltä ei todellakaan tarvitse olla asioista, itse oikeistolaisena olen saanut yhdestä vasemmistolaisesta naisesta hyvän kaverin, mutta jotain sanottavaa tulee olla päivän polttavista aiheista.

9) Seuraa myös kulttuuria! Usein meidän miesten ongelma on, että seuraamme televisiosta lähinnä formuloita, jääkiekkoa ja James Bondeja. Mutta jos on vähänkin kiinnostusta vaikkapa teatteriin tai kirjallisuuteen (jotain muutakin kuin Reijo Mäki), niin näistä löytyy usein hyvin keskusteltavaa naisten kanssa. Lisäksi teatterit ja konsertit ovat loistavia treffipaikkoja! Naiset ovat keskimäärin kiinnostuneempia kulttuurikokemuksista kuin F1 -tuloksista.

10) Ole "ylpeä" itsestäsi. Itseluottamus on tärkeäa ja tämä ei tarkoita mitään muuta kuin sitä, että luotat itseesi ja siihen että kelpaat sellaisena kuin olet. Turha yliyrittää olla jotain mitä ei ole, sillä tästä jää kiinni nopeasti. Toisaalta turha myöskään olla vähemmän mitä olet, itseensä luottava mies on miellyttävämpi kuin sellainen joka vaikuttaa koko ajan pyytävän anteeksi olemassaoloaan.

M51

Kommentit (325)

Vierailija
101/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asui naapurissa sellainen pariskunta, että mies oli suomalainen ja oli mennyt tosiaan hommaamaan jostain köyhemmästä Aasian maasta itseään ainakin 10 v nuoremman pienikokoisen naisen. Eipä aikaakaan kun nainen oli raskaana.

Naapurit yrittivät tutustua naiseen, mies esti tutustumiset ja kontrolloi naista epäterveesti. Kun nainen sai lapsen, niin hypähteli rattaiden kanssa kuin 12-vuotias tiellä. Mies ei kuulemma antanut hänen käyttää nettiä eikä hän saanut tavata muita ihmisiä, hänen tuli olla _kotona_ miehen tarpeita ja lasta varten. 

Varmaan jos tältä mieheltä kysyttäisiin..., niin hän kehuisi aasialaisia naisia ja puhuisi, kuinka heillä on asiat hyvin (siis hänellä on asiat hyvin, hällä väliä naisen tarpeista) ja kuinka heillä toteutuu todellinen tasa-arvo.

HE muuttivat pois seudulta syrjempään. Miehen epäterve kontrollintarve siis vain kasvoi kasvamistaan ja ei ole kiva ajatella, mitä naiselle sen muuton jälkeen kuuluu. Ei siinä voinut puuttua tilanteeseen, kun mies ei vielä ollut tehnyt mitään laitonta. 

Tällaisia... nämä ovat red flag miehiä, nämä jotka oikein tarkoituksella hakevat Aasiasta tai kehitysmaista jne naisen itselleen. Vastenmielistä vallankäyttöä, moraalitonta itsekkyyttä, kuin tuotenukke laitettaisiin tilaukseen. He ovat ihmisiä ja erilaisia yksilöitä. 

Vierailija
102/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi kohdat 9 ja 10 on ristiriidassa. Pitäisi seurata kulttuuria, vaikka ei kiinnosta ja kuitenkin pitäisi olla ylpeänä oma itsensä.

Monesti miehillä se että "ei kiinnosta" johtuu vain siitä että on niin kovat ennakkoluulot siitä mistä mies saa tykätä ja mistä ei.

Jos ihminen ei onnistu tykkäämään koskaan mistään mikä mitenkään viittaa kulttuuriin ja pitää kaikkea sellaista aina vain hömpötyksenä niin aika ankeaa seuraa sellainen usein on.

Kaikesta ei tarvitse pitää tai kiinnostua mutta tietty avarakatseisuus ja ennakkoluulottomuus on kyllä yksi iso naisiin vetoava puoli miehissä. 

Todellakin. Sellaista kaikesta uudesta jurnuttavaa miestä ei jaksa kukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mitä, tavis voi olla hyvin viehättävä. Itseensä luottava, mukava, huomioiva mies on ihan timanttia. Huomaan myös, että ne ulkonäön hyvät piirteet korostuu omissa silmissä, huomaakin että se tavis onkin kokonaisuudessaan hottis 

Vierailija
104/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille annetaan vinkiksi, että pitää tehdä niitä asioita, joista naiset tykkäävät. Annetaanko naisille vinkiksi, että pitää katsoa jääkiekkoa ja formuloita, jotta osaa keskustella niistä miesten kanssa? 

No yleensä tuollaiset kahden asian ihmiset on aika raskaita. Jos ei oikeasti ole kuin kaksi aihetta joista osaa jutella niin onhan se vähän hankalaa. Mutta toki silloin kannattaa etsiä nainen, joille nuo on myös elämän sisältö ja silloin kaikki on hyvin. Mutta jos ihmisen mielenkiinnon aiheet on hyvin rajattuja ja joku yksi asia on suunnilleen koko elämä, niin vaikea siinä on toisen jaksaa pysyä mukana. Jos et pysty keskustelmaan, kuin vain jääkiekosta ja vaikka se toinenkin sitä katsoisi, niin aika kuivakka elämä. Jääkiekko, jääkiekko, jääkiekko, jääkiekko.....

Vierailija
105/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä asui naapurissa sellainen pariskunta, että mies oli suomalainen ja oli mennyt tosiaan hommaamaan jostain köyhemmästä Aasian maasta itseään ainakin 10 v nuoremman pienikokoisen naisen. Eipä aikaakaan kun nainen oli raskaana.

Naapurit yrittivät tutustua naiseen, mies esti tutustumiset ja kontrolloi naista epäterveesti. Kun nainen sai lapsen, niin hypähteli rattaiden kanssa kuin 12-vuotias tiellä. Mies ei kuulemma antanut hänen käyttää nettiä eikä hän saanut tavata muita ihmisiä, hänen tuli olla _kotona_ miehen tarpeita ja lasta varten. 

Varmaan jos tältä mieheltä kysyttäisiin..., niin hän kehuisi aasialaisia naisia ja puhuisi, kuinka heillä on asiat hyvin (siis hänellä on asiat hyvin, hällä väliä naisen tarpeista) ja kuinka heillä toteutuu todellinen tasa-arvo.

HE muuttivat pois seudulta syrjempään. Miehen epäterve kontrollintarve siis vain kasvoi kasvamistaan ja ei ole kiva ajatella, mitä naiselle sen muu

Löytyyhän noita vallan väärinkäytösjuttuja ihan kotisuomesta. Esim se Tampereen tapaus... Ja mun muslimifrendin vaimo on aina kokkaamassa tms.

Vierailija
106/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"usein maalta kaupunkiin muuttaneita, nälkäpalkalla kotimaassaan olevia nuoria naisia. Eivät ole tasavertaisessa asemassa länkkärituristin kanssa."

Eli kuten ihmettelin sitä roskajoukkoisuutta, todistit sen. Ne aasialaiset ihmiset joita minä tunnen ja tiedän ihan henkilökohtaisesti eivät ole tuollaisia. Suurin osa työskennellyt jo jossain toisessa maassa ja muuttanut sitten rakkauden perässä Suomeen.

Vierailija
107/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tässä korostaa jotain luonnossa liikkumista kun naisia kiinnostaisi myös se tunnepuolen taitaminen ja kehittäminen...

Vierailija
108/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemman miehen vinkki: Unohda naiset ja elä onnellisena.

Jos mies tavoittelee korkeaa ikää, kannattaa hankkia parisuhde. Naisella taas päinvastoin - tilastojen mukaan iäkkäimmiksi eläneet naiset ovat olleet sinkkuja.

Oma tulkinta tästä on se, että parisuhteessa elävä mies saa naiselta sellaista hoivaa ja huolenpitoa, että elinvuosia kertyy enemmän. Vaimo tai naisystävä voi esimerkiksi patistaa lääkärin pakeille, jos tulee terveysongelmia. Sinkkunainen taas ehkä stressaa vähemmän kuin parisuhteessa elävä siskonsa, ja stressihän aiheuttaa monenlaisia terveysongelmia.

Vierailija
109/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitä tavista pitää hyvännäköisenä ehkä yksi sadasta naisesta."

No jos kysytään että onko joku mies ihan erityisen hyvännäköinen niin tietenkään näin ei useimpien meisten kohdalla ole. Mutta miehet eivät selvästikään oikein tajua että naisilla on erilaiset kriteerit sen kumppanin valinnalle kuin miehellä.

Tietenkin sen miehenkin ulkonäön pitää mielyttää mutta se asia voi olla ihan muukin kuin vain joku kaikenkattava komeus. Moniin naisiin vetoaa esim. kiva hymy, reippauden vaikutelma jne. Jos henkinen yhteys löytyy ja ulkönäöstä sopivia pieniä mukavia asioita niin se riittää aika monelle naiselle siihen että mies alkaa kiinnostaa. Ihan samoin kuin osalle miehistä riittää että naisella on isot rinnat tai kiva peppu niin sitten muussa ollaan valmiita joustamaan.

Vierailija
110/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katson jääkiekkoa, mies ei. Eikä mun veli, ei mun poika, eikä mun ex. Eikä mun miespuolinen ystävä. Mutta mun äiti katsoo ja moni, moni naispuolinen ystäväni. Että sellaista..

Vierailija
111/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille annetaan vinkiksi, että pitää tehdä niitä asioita, joista naiset tykkäävät. Annetaanko naisille vinkiksi, että pitää katsoa jääkiekkoa ja formuloita, jotta osaa keskustella niistä miesten kanssa? 

Esim leffoihin mennään miehen maku edellä. Kyllä minä voin ne katsoa, ihan ok viihdettä. 

Kuuntelen sujuvasti häntä kiinnostavia asioita ja niistä puhutaan.

Ihan normaalia elämää 

Kysymys oli, että annetaanko naisille vinkiksi. Kysymys ei ollut, että oletko sinä tehnyt jotain vai et. Minua kiinnostaa nimenomaan tuo ero siinä, että vinkit miehille ovat sitä, että pitää yrittää muuttua naisia miellyttäväksi, kun taas vinkit naisille ovat yleensä luokkaa "mistä löydät sopivan miehen". Nainen on jo itsenään arvokas ja täydellinen, mies vain muuttuessaan toisenlaiseksi.

Vierailija
112/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavat ihmiset näyttävät myös paremmalta. Näemme heissä positiivisia piirteitä.

Myös hymy ja itsevarmuus kaunistavat molempia sukupuolia.

Vierailija
113/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi kohdat 9 ja 10 on ristiriidassa. Pitäisi seurata kulttuuria, vaikka ei kiinnosta ja kuitenkin pitäisi olla ylpeänä oma itsensä.

Monesti miehillä se että "ei kiinnosta" johtuu vain siitä että on niin kovat ennakkoluulot siitä mistä mies saa tykätä ja mistä ei.

Jos ihminen ei onnistu tykkäämään koskaan mistään mikä mitenkään viittaa kulttuuriin ja pitää kaikkea sellaista aina vain hömpötyksenä niin aika ankeaa seuraa sellainen usein on.

Kaikesta ei tarvitse pitää tai kiinnostua mutta tietty avarakatseisuus ja ennakkoluulottomuus on kyllä yksi iso naisiin vetoava puoli miehissä. 

Todellakin. Sellaista kaikesta uudesta jurnuttavaa miestä ei jaksa kukaan.

Juuri niin. Minua ei haittaa jos ensimmäisen oopperakäynnin jälkeen mies sanoo että ei ehkä ollut hänen juttunsa mutta oli kiva kokeilla ja mukava kun sinä tykkäät.

Mutta jos miestä ei saa sinne kirveelläkään edes sitä ensimmäistä kertaa niin sellaista kivirekeä ei vain jaksa enää tässä iässä vetää perässä.

Vierailija
114/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitossa olevana naisena samaa mieltä. 

Vaikka ulkonäölle ei voi mitään sinänsä kumpikaan sukupuoli, ellei ota tekohärpäkkeitä kuten silikonirintoja tai -hauiksia, itsestään tulee kuitenkin pitää hyvää huolta. Liikunta, hygieniatuotteiden käyttö, hampaat, vaatteet, hiukset, parranajo, naisilla jotain ehostusta (kulmien muotoilu esimerkiksi). Siistit kynnet on molemmilla sukupuolilla tärkeät. 

Kulttuuri, ajankohtaista aiheet, mieltä virkistävä harrastus.. Tärkeää! Työlle eläminen on ehkä vähän last season. 

Ulkonäölle voi tosi paljon elämäntavoilla: riittävä uni, riittävä vedenjuonti, kasvispitoinen ruokavalio jne. Näkyy kehon muodossa, ihon kunnossa ja pilkkeenä silmäkulmassa. 

Vierailija
115/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä katson jääkiekkoa, mies ei. Eikä mun veli, ei mun poika, eikä mun ex. Eikä mun miespuolinen ystävä. Mutta mun äiti katsoo ja moni, moni naispuolinen ystäväni. Että sellaista..

Ihan yksin saa kstsoa mm-kiekkoa. Mies ja poika molemmat lähes samoin sanoin vastaavat, etteivät tule mm mitään jääkiekkoa katsomaan. Ei kiinnosta.

Vierailija
116/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On minullakin hyviä kokemuksia suoimalaisista naisista, mutta todellinen tasa-arvo toteutuu aivan eri tavalla aasialaisen naisen kanssa."

Avaatko hieman mitä tämä todellinen tasa-arvo mielestäsi on.

Se selviää, kun luet palstaa ja teet mieleesi koosteen millaisella tyylillä täällä naiset puhuu yleensäkin miehistä ja parisuhteista.

Vierailija
117/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"usein maalta kaupunkiin muuttaneita, nälkäpalkalla kotimaassaan olevia nuoria naisia. Eivät ole tasavertaisessa asemassa länkkärituristin kanssa."

Eli kuten ihmettelin sitä roskajoukkoisuutta, todistit sen. Ne aasialaiset ihmiset joita minä tunnen ja tiedän ihan henkilökohtaisesti eivät ole tuollaisia. Suurin osa työskennellyt jo jossain toisessa maassa ja muuttanut sitten rakkauden perässä Suomeen.

No sellaiset sitten kyllä ovat enemmän maailmaa nähneitä ja heillä on omiakin haaveta ja oma ura. Eikä se suhde silloin usein poikkea mitenkään ratkaisevasti liitosta suomalaisen naisen kanssa.

Ne helpot, aina hymyilevät ja miestään palvovat aasialaiset naiset ovat pääosin niitä köyhistä oloista tänne tuotettuja.

Vierailija
118/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"On minullakin hyviä kokemuksia suoimalaisista naisista, mutta todellinen tasa-arvo toteutuu aivan eri tavalla aasialaisen naisen kanssa."

Avaatko hieman mitä tämä todellinen tasa-arvo mielestäsi on.

Se selviää, kun luet palstaa ja teet mieleesi koosteen millaisella tyylillä täällä naiset puhuu yleensäkin miehistä ja parisuhteista.

Eli et osaa vastata yksinkertaiseen kysymykseen. Selvä.

eri

Vierailija
119/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tässä korostaa jotain luonnossa liikkumista kun naisia kiinnostaisi myös se tunnepuolen taitaminen ja kehittäminen...

Ja nämä kaksi asiaa pois sulkevat toisensa miten???

Kyllä ihmisen on hyvä liikkua ja luonnossa liikkuminen on ihan parasta liikuntaa. Kyllä ihminen voi liikkua luonnossa ja silti kehittää tunnepuoltakin. 

Vierailija
120/325 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim leffoihin mennään miehen maku edellä. Kyllä minä voin ne katsoa, ihan ok viihdettä. 

Kuuntelen sujuvasti häntä kiinnostavia asioita ja niistä puhutaan.

Ihan normaalia elämää 

Kysymys oli, että annetaanko naisille vinkiksi. Kysymys ei ollut, että oletko sinä tehnyt jotain vai et. Minua kiinnostaa nimenomaan tuo ero siinä, että vinkit miehille ovat sitä, että pitää yrittää muuttua naisia miellyttäväksi, kun taas vinkit naisille ovat yleensä luokkaa "mistä löydät sopivan miehen". Nainen on jo itsenään arvokas ja täydellinen, mies vain muuttuessaan

Tytöillä se "opettele miellyttämään muita, siirrä omat tunteesi ja tarpeesi sivuun" -kasvatus alkaa jo lastentarhassa (kiltit tytöt laitetaan raisujen poikien viereen rauhoittamaan niitä poikia), niin ei tartte aikuisena opettaa. Naisille päin vastoin täytyy opettaa niitä omia rajoja ja sen muista huolehtimisen tervettä säätelyä. Että itsestäkin pitää huolehtia. Siksi meillä on nää "voimaantunut nainen" -jutut. Mistä nainen voimaantuu? No siitä muiden palvelemisesta, jonka on pienestä asti oppinut.

Näin me keski-ikäiset tantat ainakin. Nuorilla voi olla eri juttu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi