Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajilla ei asiaa lääkärien pöytään

Vierailija
27.09.2024 |

Hesarissa konkarihoitaja nosti esille tämän epäkohdan kun oli tehnyt rikkeistä suurimman ja istunut kirurgin, joka perehdytti häntä sairaalaan, kanssa samaan pöytään. Oli kuulemma kirurgi niin kiusaantunut.

Olisiko aika uudistautua siellä hoitoalalla pikku hiljaa ja luopua kaikenlaisista vanhentuneista rönsyistä? Ei ole varaa menettää tuottavuutta tällaisella pelleilyllä, lääkärien ja hoitajien vuorovaikutus varmasti edesauttaisi uusien ideoiden kehittymiseen, miten parantaa prosesseja ja työntekoa.

Kommentit (381)

Vierailija
21/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksei istuisi kirurgin pöytään. Mitä ihmeellistä siinä on? 

No onhan se vähän tungettelevaa jos muuallakin on tilaa. Miksi ei mene istumaan laitoshuoltajien kanssa? Ei kelpaa vai? 

Niin no miksei se kirurgi istu laitoshuoltajan kanssa? Ei kelpaa vai? 

Vierailija
22/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin haluan syödä töissä yksin. Haluan nauttia ruoasta enkä hölistä jonkun kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä terveyskeskuksessa laitoshoitajat pitivät taukoa osaston pienessä keittiössä, jossa ei ollut edes tuoleja millä istua. Saivat hoitajat istua mukavassa kahvihuoneessa.

Vierailija
24/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se on Syke-sarjassakin. Kirurgit ja hoitsut syövät eri pöydissä ja tavasta poikkeamista ihmetellään.

Aloitus on yhtä totta kuin Syke-sarja. 

Vierailija
25/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä "en ehdi syömään". Miksi et ehdi? Sinulle kuuluu tauko, joten pidä se. 

Silkkaa oman egon nostamista. Minä olen niin kiireinen ja tärkeä, etten ehdi taukoja pitämään. 

- hoitaja

Ei se ole mitään oman egon nostamista. Kun ei ehdi minnekään ruokalaan syömään, ajatus on ihan mahdoton. Koko ajan mennään minimillä ja pitää olla saatavissa jos jotakin tulee. Ruoat syödään taukotilassa kun pystytään ja sillä selvä. Näin on ollut viimeiset 15 vuotta jonka olen hoitotyössä sairaaloissa ollut. Olen käynyt sairaalan ruokalassa muistaakseni kolme kertaa, kaksi kertaa jouluaterialla ja kerran jossakin muussa tilaisuudessa. Muuten ei ole sinne ollut asiaa kun ei vaan pysty lähtemään. Sitä mahdollisuutta ei ole vaikka haluaisin. 

Vierailija
26/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina kiusaantunut kaikkien työkavereiden kanssa tauolla. En jaksa/osaa keksiä puhuttavaa, joten möllötetään aina kiusaantuneena hiljaa.

Vierailija
27/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse potilaana todistin kerran  tilannetta, jossa kirurgi ja hoitaja olivat liiankin hyvää pataa keskenään. Juttua heillä riitti heti kun mahdollista. Molemmat olivat miellyttävän näköisiä. Selvästi kemiat toimivat. 

Vierailija
28/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat itse myös osallistuvat hoitoalalla nokittelujärjestyksen ylläpitoon, katselevat muun muassa pitkin nenän vartta yksiköissä työskenteleviä ei hoitohenkilöstöön kuuluvia työntekijöitä eivätkä arvosta heidän työtään. Asiat saattaisivat sujua hoitoyksiköissä paremmin ja työn teko olisi jouhevampaa eikä energiaa kuluisi itse aiheutettuihin ihmissuhdeongelmiin jos joku vaikutusvaltaa omaava taho ryhtyisi tosissaan purkamaan tätä nokittelujärjestystä ja parantamaan työilmapiiriä sekä yhteistyötä eri työtehtäviä suorittavien välillä. 

Vierailija
29/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin haluan syödä töissä yksin. Haluan nauttia ruoasta enkä hölistä jonkun kanssa. 

Minäkään en ole koskaan ymmärtänyt sitä että mennään porukalla syömään. Haluan syödä rauhassa enkä keskustella. Ruokailun nautinto menee pilalle jos joku koko ajan pälättää. Hoitotyö on muutenkin niin uuvuttavan sosiaalista että ruokailun soisi olla rauhallinen hetki.

Vierailija
30/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirurgit ei perehdytä hoitajia. 

Juu ei. Psyk.sh.

Vierailija
31/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se vähän tungettelevaa jos muuallakin on tilaa. Miksi ei mene istumaan laitoshuoltajien kanssa? Ei kelpaa vai? 

Tasa-arvoinen Suomi. Not. Menkääpä sairaalaan katsomaan kunnon kastijakoa - ja ihan sallittua vielä! Alistamisen ja itsensä ylentämisen sekä narsismin viimeinen linnake.

Vierailija
32/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina kiusaantunut kaikkien työkavereiden kanssa tauolla. En jaksa/osaa keksiä puhuttavaa, joten möllötetään aina kiusaantuneena hiljaa.

Joo. Huoh. Let me eat in peace 

Vierailija
33/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä "en ehdi syömään". Miksi et ehdi? Sinulle kuuluu tauko, joten pidä se. 

Silkkaa oman egon nostamista. Minä olen niin kiireinen ja tärkeä, etten ehdi taukoja pitämään. 

- hoitaja

Ei se ole mitään oman egon nostamista. Kun ei ehdi minnekään ruokalaan syömään, ajatus on ihan mahdoton. Koko ajan mennään minimillä ja pitää olla saatavissa jos jotakin tulee. Ruoat syödään taukotilassa kun pystytään ja sillä selvä. Näin on ollut viimeiset 15 vuotta jonka olen hoitotyössä sairaaloissa ollut. Olen käynyt sairaalan ruokalassa muistaakseni kolme kertaa, kaksi kertaa jouluaterialla ja kerran jossakin muussa tilaisuudessa. Muuten ei ole sinne ollut asiaa kun ei vaan pysty lähtemään. Sitä mahdollisuutta ei ole vaikka haluaisin. 

Hoitaja on uhri! Hoitaja on uhri! Hoitaja on uhri! 

Vierailija
34/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako se erittäin ammattitaitoinen kirurgi istua huonommin osaavan kirurgin kanssa samassa pöydässä? Tuskinpa! 

Vierailija
35/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä millä tapaa se on tungettelevaa? Parempien ihmisten pöytä? Parempien työntekijöiden pöytä? Amk vs yliopisto - pöytä?

Siten että yleensä ammattiryhmät ovat keskenään selvistä syistä: ne tekevät samaa työtä ja heillä on varmaan aiheeseen liittyen keskusteltavaa. Kyse ei ole mistään hierarkisesta egoilusta, vaan aika luontevasta jutusta. Jos olet taidemaalari, menet todennäköisesti syömään muiden taidemaalarien kanssa koska yhteisiä juttuja. Jne. Tuskin ne kirurgit siitä pöydästä pois ajaa, mutta onhan se nyt ihan normaalia että ammattiryhmät lämpiää sisäänpäin ja se on luonnollistakin. En ymmärrä tätä turhaa mielensäpahoittamista. Olen tehnyt töitä yhden huipputason erikoislääkärin kanssa, josta tuli sittemmin ylilääkäri ja ties mikä linjajohtaja. Hän oli ystävällinen ja asiallinen, ei yhtään ylimielinen, mutta en todellakaan olisi mennyt samaan pöytään syömään koska tilanne olisi ollut kiusallinen. Työ työnä, ruokatauot sitten erikseen.

Vierailija
36/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoinen Suomi. Not. Menkääpä sairaalaan katsomaan kunnon kastijakoa - ja ihan sallittua vielä! Alistamisen ja itsensä ylentämisen sekä narsismin viimeinen linnake.

No ihmekö terveydenhuoltoala on täynnä ongelmia niin julkisella kuin yksityisellä puolella. Kaikki aika menee hierarkian vaalimiseen ja ylläpitoon. Nyt kyllä järki käteen ihmiset! Tehkää työnne kunnolla ja lopettakaa ylimääräiset, aikaa vievät pelleilyt. 

Vierailija
37/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- hoitaja

Sinäkin olet vain yksi ihminen, jota julistaa tuota oman pään pyhää totuutta kuin jotain evankeliumia. Alas sieltä ristiltä ulisemasta, ihan itse olet naulat ranteisiisi lyönyt. 

Vierailija
38/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on teillä kummia ihmisiä työpaikalla. Kaikki tuppisuut ja möllöttäjät joutuneet samaan paikkaan töihin. 

Vierailija
39/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse potilaana todistin kerran  tilannetta, jossa kirurgi ja hoitaja olivat liiankin hyvää pataa keskenään. Juttua heillä riitti heti kun mahdollista. Molemmat olivat miellyttävän näköisiä. Selvästi kemiat toimivat. 

Seksikemia on hemmetinmoinen huume. Se ei titteleitä kysele.

Vierailija
40/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- hoitaja

Sut on kahlittu taukotilan pöytään kiinni? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän