Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen päättänyt että ostan jonkun mummonmökin ja muutan sinne

Vierailija
26.09.2024 |

ihan sama mitä maksaa, muutaman kympin, hyväksyn asian että sen se maksaa ja ihan sama vaikka en ikinä pääsisikään siitä eroon, olen valmis kyseisen verran tähän laittamaan.

Päätöksen olen jo tehnyt, rahaakin on jo sen verran irrottaa, muttei elämäntilanne vielä salli tuota tehdä.

Mutta päätös on tehty ja tämän aion tehdä. 

Liian kauan kaupungissa asunut, mutta mun veri on maalla, vain siellä olen onnellinen.

Kommentit (304)

Vierailija
281/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muutat asumaan maaseudulle, minulle on täysin turha tulla valittamaan puhelinyhteyksistä, teistä yms. palveluista. Jos valitat, kysyn sinulta miksi muutit, olisit asunut palveluiden luona.

Sinne kaupunkiinkin tulivat ensin ihmiset ja heidän peräänsä palvelut. Sama voi käydä maaseudulla.

Vierailija
282/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohtaa voisi myös sanoa, että mitä sitä turhaa valittaa naapureiden kopistelusta, älämölöstä tai tupakansavusta siellä kerrostalossa. Voisi kysyä, että mitäs valitat kun itse olet valinnut. Liittyy siis tuohon valittamisesta sanomiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäitä hattuun, jos et ole kirvesmies, tai muu kunnostamisen taitaja.

Kuka tahansa oppii tekemään, jos vaan haluaa. Sinä et selkeästi halua.

Vierailija
284/304 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sitä enemmän hän tarvitsee palveluja ja mukavuuksia ympärilleen. Joku mummonmökki , syrjässä kaikesta...ei kiitos!

Ei niiden palveluiden tarvitse käden ulottuvilla olla. Minä muutin yli viiskymppisenä maalle ilman kaikkia mukavuuksia ja pois en lähde. Edellinen asukas asui tässä 90-vuotiaaksi...

Oli ilmeisesti ns. vanha tervaskanto. Sellaisia ei enää ole.

Miksei olisi? Ihmiset elää nykyään huomattavasti terveempinä ja pidempään kuin aikaisemmat sukupolvet. 

Elinajanodote on kylläkin kääntynyt viime vuosina laskuun.

Nykyisellä passiivisella elämäntavalla lasku vain kiihtynee kiihtymistään.

Vierailija
285/304 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä tänne uhoat, mene ja tee.

Vierailija
286/304 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt ei osta yhtään mitään kun ei saa aikaiseksi kuin trolliketjuja.

On niitä jotka tekee ja niitä jotka meinaa. Ap on meinaaja. 

Etuovi.com

Vierailija
287/304 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vilkuilin omakotitaloja. Olis varaa vaan kun ei viitsi heti alkaa täyttä remonttia tehdä. Ne on lähinnä sähkölämmitteisiä ja sähköllähän tosiaan kannattaakin lämmittää, hehheh.

Vierailija
288/304 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös on tehty

Päötös on tehty

Päätös on tehty

Päätös on tehty

Vierailija
289/304 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon edelleenkin päättänyt

Vierailija
290/304 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos muutat asumaan maaseudulle, minulle on täysin turha tulla valittamaan puhelinyhteyksistä, teistä yms. palveluista. Jos valitat, kysyn sinulta miksi muutit, olisit asunut palveluiden luona.

Sinne kaupunkiinkin tulivat ensin ihmiset ja heidän peräänsä palvelut. Sama voi käydä maaseudulla.

Eipä käy. Katsos kun liian pieni asiakaspohja.

Vierailija
291/304 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset muuttaa maalle ja saa vuoden päästä aivoinfarktin tai lonkkamurtuman ja joutuu palvelutaloon kaupunkiin 😂

Vierailija
292/304 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäitä hattuun, jos et ole kirvesmies, tai muu kunnostamisen taitaja.

Kuka tahansa oppii tekemään, jos vaan haluaa. Sinä et selkeästi halua.

Niin oppii. Mitä vanhempi talo ja mitä alkuperäisemmässä kuosissa, sitä helpompi on itse oppia laittamaan. Näissä vanhuksissa ei ole mitään monimutkaisia rakenteita ja myös materiaalit ovat hyvin simppeleitä sekä helposti korjattavia/korvattavia. Eikä tarvita edes passia, koska suoraa pintaa ei ole, eikä suoristaa ole mikään pakko.

Ihan itse mekin ollaan talomme remontoitu, vaikkei kumpikaan ole rakennusalalla. Maalaisjärkeä ja kokeneempien neuvoja kuunnellen pääsee yllättävän pitkälle. 

Vierailija
293/304 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sitä enemmän hän tarvitsee palveluja ja mukavuuksia ympärilleen. Joku mummonmökki , syrjässä kaikesta...ei kiitos!

Ei niiden palveluiden tarvitse käden ulottuvilla olla. Minä muutin yli viiskymppisenä maalle ilman kaikkia mukavuuksia ja pois en lähde. Edellinen asukas asui tässä 90-vuotiaaksi...

Oli ilmeisesti ns. vanha tervaskanto. Sellaisia ei enää ole.

Miksei olisi? Ihmiset elää nykyään huomattavasti terveempinä ja pidempään kuin aikaisemmat sukupolvet. 

Elinajanodote on kylläkin kääntynyt viime vuosina laskuun.

Nykyisellä passiivisella elämäntavalla lasku vain kiihtynee kiihtymistään.

Jos et huomannut lukea ketjua, niin se maalla asuminen ei usein ole mitenkään passiivista elämäntapaa...

Vierailija
294/304 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ainakaan isännät, eivätkä muutkaan tulleet avaamaan lumen tukkimaa tietä. Ei rahalla, eikä millään. Kaupungin keskustaan ei ollut montaa kilometriä matkaa. Kyseessä siis reilun puolen kilometrin yksityistie. Eli yleistäminen pois!

Muuten en vastusta aloittajan haavetta

Maksoitteko tiemaksua? Eli oliko perustettu tienhoitokunta huolehtimaan tien kunnossapidosta? Vai oliko teidän talonne ainut asuttu talo ko. tien varrella, jolloin teidän olisi pitänyt tilata kunnossapito tai hankkia tarvittava kalusto ja hoitaa homma itse?

Tämä on kyllä asia, josta kannattaa ottaa selvää ennen kuin raapustaa nimensä kauppakirjaan. Jos talo on yksityistien varrella, kuka sen tien hoidosta vastaa. Sen varmaan jokainen ymmärtää, että oma pihatie on asukkaan vastuulla, vaikka se olisi miten pitkä.

Vierailija
295/304 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain ketjussa ihmeteltiin mitä maalla on tähän aikaan vuodessa tekemistä. Nyt tuoretta tietoa. Näin iisiä on nyt, kun remonttia tms ei ole.

Heräsin klo 9 ja kävin koirien kanssa pihassa kävelemässä. Söin aamupalan, katsoin Huomenta Suomea, soitin äidille ja viestittelin lasten kanssa. Pesin pari koneellista pyykkiä ja vein ne ulos narulle. Tein vähän käsitöitä, sitten kävin koirien kanssa tunnin lenkillä metsätiellä. Lisäksi kävin kaupassa ja hautausmaalla.

Nyt laitan puuhellaan ja saunanpesään tulet. Hellalle laitan riisipuuron kypsymään. Vien saunaan saavillisen vettä ja haen sinne puita. Vien pyykit ulkonarulta saunaan kuivumaan loppuun, sitten menen saunomaan ja pesulle.

Loppuillan otan rennosti, katson telkkaria, syön puuroa, teen käsitöitä, käytän koiria pihassa. Ihana vapaapäivä!

Vierailija
296/304 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset osta taloa maalta, mikä niissä hökkelimökeissä kiehtoo. Maalla on myynnissä myös samanlaisia taloja kuin lähiöissä. 

Vierailija
297/304 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikset osta taloa maalta, mikä niissä hökkelimökeissä kiehtoo. Maalla on myynnissä myös samanlaisia taloja kuin lähiöissä. 

Miksi yksin asuvan ihmisen pitäisi ostaa iso talo, mikä järki? Toisekseen itse ainakin ostan mieluummin aidosti vanhan talon joka näyttää ja tuntuu hyvältä, en mitään kasaritaloa saati vielä uudempaa. En näe niissäkään järkeä 😄

Vierailija
298/304 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yksin asuvan ihmisen pitäisi ostaa iso talo, mikä järki? Toisekseen itse ainakin ostan mieluummin aidosti vanhan talon joka näyttää ja tuntuu hyvältä, en mitään kasaritaloa saati vielä uudempaa. En näe niissäkään järkeä 😄

Ostin yksin 150 neliöisen yli sata vuotta wanhan talon. Rakennusvuosi 1912. Kyllä tilaa on kiva olla yksinkin jos on jotain harrastuksia jotka vievät talossa tilaa. Remppaus tietty maksoi sata tonnia, mutta kyllä nyt kelpaa olla. Hommia ja harrastuksia on senverran, että aika kuluu mitä parhaiten, hyötyliikuntaa tulee ihan överisti ja raitista ilmaa maaseudulla piisaa. 

Vierailija
299/304 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun toteuttamaan!

Vierailija
300/304 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset muuttaa maalle ja saa vuoden päästä aivoinfarktin tai lonkkamurtuman ja joutuu palvelutaloon kaupunkiin 😂

Kaupungissa asuminenko estää aivoinfarktin ja lonkkamurtuman? Ehkä yllätyt, mutta ei estä. Joten jos maalle muuttanut vuoden jälkeen jomman kumman noista saa, olisi hän todennäköisesti saanut sen, vaikka olisi kaupunkiin jäänyt. Nyt hän kuitenkin olisi ehtinyt vuoden ajan elää maalaisunelmaansa ja mahdollisesti voi elää sitä jatkossakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi