Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen päättänyt että ostan jonkun mummonmökin ja muutan sinne

Vierailija
26.09.2024 |

ihan sama mitä maksaa, muutaman kympin, hyväksyn asian että sen se maksaa ja ihan sama vaikka en ikinä pääsisikään siitä eroon, olen valmis kyseisen verran tähän laittamaan.

Päätöksen olen jo tehnyt, rahaakin on jo sen verran irrottaa, muttei elämäntilanne vielä salli tuota tehdä.

Mutta päätös on tehty ja tämän aion tehdä. 

Liian kauan kaupungissa asunut, mutta mun veri on maalla, vain siellä olen onnellinen.

Kommentit (304)

Vierailija
21/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset samalla vedolla osta ihan laadukasta mökkiä ?

Sitä pystyy laajentaan myöhemmin kun ensin ostat pohjat.

Minulla sama tavoite kun saan aikanaan perintöä tyyllin.

Vierailija
22/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et osta papanmökkiä, ne on yleensä parempikuntoisia?

Ostin papan mökin.  Oli aika paljon tyhjennettävää, rikkonaisia arkkupakastimia pelkästään neljä kpl. sisällä.  Mutta muuten ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyisen metsän täydellisessä pimeydessä kukaan ei kuule huutoasi.

Vierailija
24/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini osti sellaisen, maksoi 20 tonnia. On asunut siinä nyt 82-vuotiaana jo 14 vuotta.

Kiva pikku talo, iso ulkorakennus ja ihan kohtalaisen iso tonttikin, josta vain osa piha-aluetta. 

Vierailija
25/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida kelvata ympärivuotiseksi asuinpaikaksi. Saat aikamoisen rempan tehdä että saat sen täyttämään talviasuttavuuden pykälät ja vaatimukset. 

Jokaista rakennusta koskee sen rakennusvuoden mukaiset määräykset ja säädökset. Jossain 50-luvun tai sitä vanhemmassa mummonmökissä ei ole mitään talviasuttavuuden pykäliä ja vaatimuksia. Eli ei ole mitään pakollista isoa remppaa.

Vierailija
26/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo eiköhän jokainen vapaassa maassa saa asua kuten haluaa 

Vierailija
27/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin samaa, mutten usksltaisi asua yksin mettän keskellä.

Vierailija
28/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida kelvata ympärivuotiseksi asuinpaikaksi. Saat aikamoisen rempan tehdä että saat sen täyttämään talviasuttavuuden pykälät ja vaatimukset. 

Taidat nyt sekoittaa siihen jos kesämökin haluaa muuttaa talviasuttavaksi. Ap ei ole hankkimassa kesämökkiä vaan mummonmökin, ne on virallisesti ihan ympärivuotiseen asuinkäyttöön tarkoitettuja eivätkä vaadi mitään energiaremppaa tai uutta viemäröintiä tms...

Vierailija
29/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pykälät ja vaatimukset? Mitkä hemmetin pykälät ja vaatimukset? 😂 

Vierailija
30/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen! Neljä vuotta sitten tehtiin sama, paitsi mökki meillä oli jo ennestään. Ei tulisi mieleenkään enää muualle muuttaa.

Ja kuten joku sanoi niin on turvallista asua. Vaikka joutuisin työstä pois loppuiäkseni, tässä kyllä pärjää.

Vierailija
31/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä m-mökkejä ihmisten ilmoillakin. Ei ole pakko mennä "mettän keskelle". Päinvastoin on hyvä valita sellainen, missä ruokakauppa on kävelyetäisyydellä.

Vierailija
32/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei halua mitään laadukasta mökkiä. Tai uutta, edes uudehkoa. Vanha sen olla pitää. Eikä haittaa vaikkei olisi kaikkia mukavuuksiakaan.

Vierailija
33/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei nyt? Huomista ei kenellekään ole luvattu. 

Eihän mummonmökkiin voi muuttaa ennenkuin on itse mummo, hölmö!

Vierailija
34/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta täällä mettän keskellä on huomattavasti turvallisempaa asua ja liikkua kuin kaupungisss narkkien ja friikkien seassa. 

Vierailija
35/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä pystyy laajentaan myöhemmin kun ensin ostat pohjat.

Minulla sama tavoite kun saan aikanaan perintöä tyyllin.

Mikä estää laajentamasta pientä, yleensä taajaman ulkopuolella riittää rakennusoikeus vaikka minkälaiseen linnaan.

Vierailija
36/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelma... tulen rätinä puuhellassa hämäränä syyspäivänä. Paistan uunissa karjalanpiirakoita. Istun tuvan pöydän ääressä tekemässä käsitöitä. Kissat makaa puusohvalla tai tarkkailee pihaa ikkunalaudalla. Se oli elämääni joskus ja tulee taas pian olemaan kun löydän oman paikan. 

Vierailija
37/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä m-mökkejä ihmisten ilmoillakin. Ei ole pakko mennä "mettän keskelle". Päinvastoin on hyvä valita sellainen, missä ruokakauppa on kävelyetäisyydellä.

Mikä on kävelyetäisyys?  

Vierailija
38/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa nimenomaan pienen mummonmökin, ei ehkä ole mitään laajennushaluja!

Ihme oletuksia. 

Vierailija
39/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Byrokratia ulottuu kyllä ihan joka paikkaan. Ei saisi ihminen asua omassa rauhassa metsässä ilman sääntelyitä, koska saattaa joku pukupelle jäädä ilman rahojaan.

Kyllä varmaan saa tehdä ihan mitä huvittaa. Silloin pitää vain hyväksyä, että jää kokomaan yhteiskunnan ulkopuolelle: terveys on omalla vastuulla, hankkii itse ruokansa ja tekee omat tiensä, yms. Vai haetaanko tässä sellaista "rusinat pullasta" tilannetta?

Vierailija
40/304 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että kun mummo on asunut siellä kymmeniä vuosia niin pois muuttaessaan mökki muuttuu jotenkin lain mukaan asumiskelvottomaksi talvella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan