Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postilta muutos pakettitoimituksiin - jatkossa pikkupaketit kulkevat postinjakajan matkassa postiluukkuun, -laatikkoon tai ulko-oven taakse

Vierailija
26.09.2024 |

Paketin enimmäismitat ja -paino  ovat 38 x 38 x 28 senttimetriä ja 4 kilogrammaa.

"Jos paketti ei mahdu luukusta muun postin mukana, ilmoitamme sen jättämisestä ulko-oven taakse tai kerrostalossa asunnon ovelle."

https://mobiili.fi/2024/09/26/postilta-muutos-pakettitoimituksiin-jatko…

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän rappukäytävään saa mitään jättää, edes kynnysmattoa. Paloturvallisuus on syynä.

Vierailija
42/60 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on Matkahuolto ja DB Shenker. 

VOI SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANA. EI MATKAHUOLTI EIKÄ MUUTKAAN VITUNK ULJETUSYRITYKSET OVA SAATANA SAMA ASIA KUIN POSTI. KULJETUS JA KURIIRIT EIVÄT OLE POSTI. YMMÄRRÄTKÖ?!?!?! EIVÄT VARTIJAT OLE POLIISEJA. EIKÄ LEIPURIT SAATANAN KOKKEJA. ENTÄ ONKO KAIKKI KULJETTAJAT BUSSIKUSKEJA SITTEN SAATANA...

TYYNYKARJAISU JA RAIVOAVA HUOKAUS....

T: Ex-Postiukko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne voi pakettia jättää oven taakse noin vain

"Watch me!" Terveisin Posti 

Kuinkahan paljon tulee tapauksia, joissa ei edes jätetä pakettia oven taakse.

Posti on osoittanut olevansa epäluotettava pakettien toimittajana. Usein huijaavat muka yrittäneensä toimittaa paketin, mutta eivät ole käyneet edes oven takana.

Vierailija
44/60 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pas*a muutos, jonka jo sain kokea! Olin ottanut noudon normaalisti työmatkan varrella olevaan automaattiin. Olin laskenut, että asia, jota tarvitsen torstaina, on perillä ma tai ti. Maanantaina mulle soitti tuntematon numero, en voinut vastata töissä. Myöhemmin alkuillasta tuli tekstari, että postista yritettiin soittaa kotiinkuljetuksen sopimiseksi. Tiistaina yrittivät soittaa uudestaan ja vasta toiseen soittoon pystyin vastaamaan. No sitten sumplimista, että mites tuo paketti saadaan minulle, kun en ole sitä kotona ottamassa vastaan, paketti kun tulee päiväpostin mukana. Kyllä ärsytti, kun en ollut ottanut kotiinkuljetusta. Riskillä jättö oven taakse. En edes kysynyt, voiko sen vielä ohjata automaattiin tai tiskille, jos se olisi myöhästyttänyt toimitusta entisestään. Onneksi ei kukaan nyysinyt oven takaa ja onneksi ehti  viime tipassa keskiviikkona perille! 

Meille sukulaiset laittoivat joulupaketin tulemaan kotiinkuljetuksella. Sitten odoteltiin sitä kotona kiroillen, että tulisi jo, että päästäisiin vihdoin lähtemään ruokakauppaan ostoksille. Siellä ruokakaupassa on niin posti kuin postin automaattikin, olisi ollut meille paljon yksinkertaisempi juttu hakea ne sieltä. Puoliso on kova tilailemaan kaikkea nettikaupoista ja aina saa olla arpomassa, että minkä firman kautta tulee ja milloin. Saako jakaja (joku kuljetusfirman alihankkijan alihankkija) ovikoodin, kun ei voi olla tuntikausia jossain alaovella odottelemassa, kun olisi töitäkin tehtävänä kotona. Usein käy, että kuskaavat sitten jonnekin ihmepaikkaan, jos ei ole nähnyt viestiä ajan sopimisesta ajoissa tai ovikoodi ei ole kulkeutunyt kuskille. Ovikoodi ei edes toimi 24/7 ja niiden myöhäisimpien aikojen kohdalla tuo koodi ei toimi.Tähän mennessä oudoin noutopaikka on ollut kirpputori, minkä yhteydessä oli kotiin kuljettomattomien pakettien nouto. Meille siis sopivimmat paikat olisi ne automaatit, mutta kun niitä ei pysty valitsemaan ulkomaan tilauksiin, eikä kaikkiin kotimaankaan.

Sinällään meidän oventaus olisi aika turvallinen paikka jättää, ylempänä asuvat eivät juuri portaita käytä ja meidän kerroksessa on vain yksi toinen asunto.

Vierailija
45/60 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tuo rappukäytävä on kun ilmoittavat tekstiviestillä paketin olevan perillä. Itseä ei kiinnosta hakea postipaketteja jostain kaukaa. Olen maksanut kotitoimituksen, ulkomailta tilausta tehdessäni. Postilla on niin kiire, ettei ne aina kerkeä edes ajaa paikalle. Ilmoittavat, ettei pakettia pystytty toimittamaan.

Vierailija
46/60 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Watch me!" Terveisin Posti 

Kuinkahan paljon tulee tapauksia, joissa ei edes jätetä pakettia oven taakse.

Posti on osoittanut olevansa epäluotettava pakettien toimittajana. Usein huijaavat muka yrittäneensä toimittaa paketin, mutta eivät ole käyneet edes oven takana.

Minulla on käynyt niin, ettei vastaanottaja saanut minun lähettämääni postiluukkuun/laatikkoon jaettavaa lähetystä, vaikka postin seuranta näytti sen menneen perillle. Oli aikamoinen väsytysrumba saada siitä postilta korvaukset, mutta kun oli tarpeeksi sitkeä, niin lopulta korvasivat. Kyse ei ollut edes suuresta summasta, mutta ärsytti niin paljon, että jaksoin moneen otteeseen kysellä sen perään ja niin taisi tehdä vastaanottajakin. Ajattelivat varmaan, ettei noista akoista eroon pääse muuten.

Vierailija
47/60 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän rappukäytävään saa mitään jättää, edes kynnysmattoa. Paloturvallisuus on syynä.

Saa hetkeksi. Ei pitkäksi aikaa. Ja riippuu mitä paketti sisältää, onko se suht turvallinen vai sisältääkö riskiaineita. Tutkitaan ensin varaston romut ja pyykinkuivaushuone, ennen kuin valitetaan pienestä paketista.

Vierailija
48/60 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija

Seuraavaksi posti ei toimita paketteja ollenkaan ellet ole klo 07-19 aikana kotona 🤗 Koskee myös viikonloppuja

Silloinkin tuovat vain "yritimme toimittaa paketin mutta ette olleet kotona" -lapun hiljaisesti kuin ninjat. Paketti tosin on jätetty postin toimipisteeseen jo valmiiksi.

Näin kävi kerran. Olin sairaana kotona ja juuri kävelin eteisen ohi, kun kyseinen lappu putosi postiluukusta. Avasin oven ja huusin postinkantajan perään. Kyselin pakettiani ja hiukan nolona vastasi, ettei pakettia olekaan mukana. Sanoi, että voisin noutaa sen postista. Kerroin, että olen maksanut kotiinkuljetuksesta, enkä todellakaan lähde sitä siksi noutamaan. Meni pari tuntia ja ovikello soi, oven takana postin kuriiri tuomassa pakettiani ja pahoittelemassa, että juuri minun pakettini oli jäänyt jaosta 😂.

Vierailija
49/60 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu. Ihan toivottu muutos tuo. Joskus tilanteet vaihtelevat, eikä olekaan vaikka matkahuoltoa tai automaattiin ei mahdu. Huh mikä helpotus joillekin. Itse noutaisin myös kaupan tiskiltä tai joku automaatti, jos vaan sinne mahtuisi, ei ole tiloja kaupoilla automaattisesti. Tai yksi kauppa poistuu,

Huomasitko, että tuossa ei vielä mainittu kyseisen palvelun HINTAA!

Vierailija
50/60 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kylä totta mutta käytännössä rapuissa on aina lasten vaatteita, rattaita, joskus pyöriä tai potkulautoja tai talvella pulkkia ja suksia ja vaikka mitä, että käytännön tasolla tämä sääntö ei toteudu melkein koskaan.

Ja kun joku muuttaa tai kun joku on lähdössä mökille niin koko päivän on vaikka kuinka ja paljon tavaraa rappukäytävässä.

Vierailija
51/60 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta pakettien varastamiset räjähtävät tilastoissa

Minulle tämä on hyvä muutos.

T: varas

Torin ja Huutonetin kautta voi myydä yllätyslaatikoita.

Vierailija
52/60 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija

Seuraavaksi posti ei toimita paketteja ollenkaan ellet ole klo 07-19 aikana kotona 🤗 Koskee myös viikonloppuja

Silloinkin tuovat vain "yritimme toimittaa paketin mutta ette olleet kotona" -lapun hiljaisesti kuin ninjat. Paketti tosin on jätetty postin toimipisteeseen jo valmiiksi.

Näin kävi kerran. Olin sairaana kotona ja juuri kävelin eteisen ohi, kun kyseinen lappu putosi postiluukusta. Avasin oven ja huusin postinkantajan perään. Kyselin pakettiani ja hiukan nolona vastasi, ettei pakettia olekaan mukana. Sanoi, että voisin noutaa sen postista. Kerroin, että olen maksanut kotiinkuljetuksesta, enkä todellakaan lähde sitä siksi noutamaan. Meni pari tuntia ja ovikello soi, oven takana postin kuriiri tuomassa pakettiani ja pahoittelemassa, että juuri minun paket

Maaseudulla Posti palvelee luotettavammin. Kaupunkien postinjakelussa esiintyy useammin ongelmia. Tiedän tämän myös omakohtaisesti, koska asun osan aikaa maalla ja osan aikaa kaupungissa.

Vierailija
53/60 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa tuo pakettien kotiinkuljetus on toiminut vuosikymmeniä, hyvin. Pienet paketit jaetaan postiluukusta tai lokeroon. Jakelijat voivat soittaa isosta paketista ja pyytää ohjetta. Joskus naapurit ottavat paketin vastaan ja omistaja noutaa työstä tultuaan. Tai paketin voi ohjata työpaikalle tuotavaksi. Myös viikonloppuisin kuljetetaan.

Vierailija
54/60 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksan malli tulossa siis Suomeen. Sama on kuules ihan normi arkea Saksassa. 

Vierailija
55/60 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäpoistumistiellä (porraskäytävä) ei saa olla mitään tavaraa, eikä varsinkaan palavaa tavaraa.

Eikö pelastuslaki koske Postia?

Vierailija
56/60 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä soita kotiin, jättävät vaan oven taakse jos ei mahdu luukusta tai laatikkoon. Kotiinkuljetus on ihan erillinen palvelu.

EN OLLUT OTTANUT KOTIINKULJETUSTA, vaan noudon automaatista. Yleensä nämä ohjataan tiskille, jos automaatti täynnä, mutta nyt olivat postissa ihan omatoimisesti päättäneet tuoda ovelle. 

Vierailija
57/60 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vorojen markkinat.

Ainakaan jotain kusista temupakettia tuskin kukaan varastaa. 

Vierailija
58/60 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja olen erikseen pyytänyt paikallista postia jättämään paketit ulko-ovelle. Ei ole kertaakaan vielä varastettu vaan yleensä aiemmin kotiin tullut naapuri on nostanut paketin eteiseen. 

Vierailija
59/60 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hätäpoistumistiellä (porraskäytävä) ei saa olla mitään tavaraa, eikä varsinkaan palavaa tavaraa.

Eikö pelastuslaki koske Postia?

Asukkaanhan se paketti on eikä postin.

Vierailija
60/60 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannissa voit kirjoittaa toimitusosoitteeseen "turvallisen paikan", johon paketti voidaan jättää. Esim: "Oven vieressä sinisen roskapöntön sisään" tai "Puutarhaportin sisäpuolelle".

Tuntuu toimivan hyvin, vaikka välillä piti kierrellä naapureiden luona kyselemässä, josko paketti olisi eksynyt väärään siniseen roskapönttöön tai väärän puutarhaportin taakse!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi