Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhla Mokka maksaa jo 7.59€ ja maistuu kuravedelle

Vierailija
26.09.2024 |

Tuli käytyä tuossa k cittarissa ja nykyään Juhla Mokkakin maksaa jo 7.59€ pussi. Tosi kova hinta kuravedestä. Ja presidentti kahvi vielä kymmenen senttiä kalliimpaa.

Kommentit (234)

Vierailija
101/234 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvin viljely vaikeutuu koko ajan ilmasto-olosuhteiden vuoksi. Ei tässä pitkään mene, kun paketti on 10e. Lopulta loppuu kokonaan kahvin päivittäinen lipittely. Siihen kannattaa sopeutua. 

Ei vaikeudu. Jos olosuhteet muuttuvat, niin kahviviljelyalueita muutetaan. Joko ylemmäs rinteille. Tai alemmas. Mikään viljely ei ole pakottavalla tavalla kiinnittynyt yhteen paikkaan. Siellä viljellään missä tulee runsain ja laadullisesti paras sato.  Onko ymmärretty????

Jos siis minun peltoni ei enää tuota niin voin vain siirtää viljelykseni naapurin metsään?

Ei se viljelysten siirto noin vain tapahdu eikä ole läheskään aina mahdollista.

Vierailija
102/234 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvin viljely vaikeutuu koko ajan ilmasto-olosuhteiden vuoksi. Ei tässä pitkään mene, kun paketti on 10e. Lopulta loppuu kokonaan kahvin päivittäinen lipittely. Siihen kannattaa sopeutua. 

Miksi tälle kommentille on annettu näin paljon alapeukkuja? Faktahan tuo on. Kannattaa tosiaan ruveta jo totuttelemaan pois päivittäisestä kahvin juonnista. Itse olen lopettanut kokonaan.

Koska Suomi tuottaa promillen maapallon päästöistä. Vaikka kaikki Suomalaiset katoaisivat nyt maapallolta niin sillä ei olisi mitään vaikutusta ilmastoon.

Pointti oli se, että kahvin saatavuus on tulevaisuudessa epävarmaa, ja jos sitä saa, niin hinta on kallis.

Suomalaisia on toki vähän, mutta kulutamme kuin kroisokset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/234 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
104/234 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikeudu. Jos olosuhteet muuttuvat, niin kahviviljelyalueita muutetaan. Joko ylemmäs rinteille. Tai alemmas. Mikään viljely ei ole pakottavalla tavalla kiinnittynyt yhteen paikkaan. Siellä viljellään missä tulee runsain ja laadullisesti paras sato.  Onko ymmärretty????

Jos siis minun peltoni ei enää tuota niin voin vain siirtää viljelykseni naapurin metsään?

Ei se viljelysten siirto noin vain tapahdu eikä ole läheskään aina mahdollista.

:D

Vierailija
105/234 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko noi Arvid Nordquistin kahvit mistään kotoisin? Löfberg on ainakin kahviloissa ollut hyvää. Tummapaahtoista presidenttiä olen juonut, mutta voisin vaihtaa jompaakumpaa edellämainittuun

Kyllä juhlamokat ja presidentit pesee mennen ja tullen. Meillä juodaan Arvid Nordqvistin Frankrostia. Hyvä, aromikas tummapaahtoinen kahvi. Paljon parempaa kuin Löfbergin tummatpaahdot.

Vierailija
106/234 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tälle kommentille on annettu näin paljon alapeukkuja? Faktahan tuo on. Kannattaa tosiaan ruveta jo totuttelemaan pois päivittäisestä kahvin juonnista. Itse olen lopettanut kokonaan.

Lopetatko elämisenkin kokonaan siksi, kun kuitenkin jonain päivänä kuo.let? Voi olla, että kahvi loppuu maailmasta, mutta itse ainakin juon 4-5 kuppia päivässä niin kauan kuin sitä kaupasta inhimillisellä hinnalla saa. 

Vierailija
107/234 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetatko elämisenkin kokonaan siksi, kun kuitenkin jonain päivänä kuo.let? Voi olla, että kahvi loppuu maailmasta, mutta itse ainakin juon 4-5 kuppia päivässä niin kauan kuin sitä kaupasta inhimillisellä hinnalla saa. 

4-5 kuppia menee jo ennen klo 12. Juon päivässä joku 10 kuppia mustaa niin et pysyy hereillä

Vierailija
108/234 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhla mokka on ihan paras kahvi

Juhla Moka maistuu kollikissan kuselta ja närästää vielä päälle

Onko paljonkin kokemusta kollikissan kusen mausta?

Vierailija
109/234 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhla moka

Vierailija
110/234 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mistä arvasit?

Vierailija
111/234 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhla mokka on ihan paras kahvi

Juhla Moka maistuu kollikissan kuselta ja närästää vielä päälle

Onko paljonkin kokemusta kollikissan kusen mausta?

Tuo kissan kusen juominen on ihan normaalia ja tervettä käytöstä

Vierailija
112/234 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tykännyt juhla-mokasta, mieluummin ostan costaricaa.

Vierailija
113/234 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä säästät kahvin määrästä kun sitä teet, laihaa liruahan siitä.tulee kun laitat 2 mittaa puoleen litraan tms

Vierailija
114/234 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti kahvia meni viikossa vakiona. Nyt kun hinta on jo vuosia lähtenyt raketoimaan, niin pikkuhiljaa lopettelen kahvin oston ja sen juomisen. Hyvällä alulla olen kun edellinen paketti kesti kolme viikkoa, niin tässä käy kahvin suhteen samoin kuin alkoholin ja tupakan kanssa kun lopetin niidenkin käytön tuosta vaan. Mitähän seuraavaksi keksisi, ehkä autoilun lopettamisen ja autosta kokonaan luopumisen.

Vierailija
115/234 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä säästät kahvin määrästä kun sitä teet, laihaa liruahan siitä.tulee kun laitat 2 mittaa puoleen litraan tms

Maistuu ripulivedeltä vaikka laittais 10 lusikkaa desiin vettä

Vierailija
116/234 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ostat ja juot moista kuravettä??

Vierailija
117/234 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ostetaan tarjouksesta 3pakettia/10€. Ei koskaan normaalihinnalla. Meillä ostetaan kaikki kahvit vain tarjouksesta. Kellarissa 30 pakettia jemmassa.

T: mummo

Vierailija
118/234 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maistuu ripulivedeltä vaikka laittais 10 lusikkaa desiin vettä

No tämä! En tiedä miten siitä on edes saatu tuon makuista

Vierailija
119/234 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Helsingissäkin vielä 4e kotiinkuljetuksella.

Vierailija
120/234 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vain kahvi on parempaa kuin Juhlamokka, presidentti tai Pauligin kaupunkikahvit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän