Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lost-sarja. Mikä teitä jäi ihmetyttämään?

Vierailija
26.09.2024 |

Minua ihmetyttää se, että miksi muka sen saaren hallitsijan eli Jacobin veli ei satoihin vuosiin ollut keksinyt tapaa, miten tap paa veljensä.

Tuo pahisvelihän ei pystynyt itse tap pa maan. Miksei muka aiemmin ollut pyytänyt jotakuta muuta tap pa maan saarta hallitseva veli.

Tuo mustahiuksinen pahisveli halusi lähteä saarelta, mutta vaaleahiuksinen Jacob-veli pystyi sen elämänsä ajan estämään. 

Olivat olleet saarella satoja vuosia ja vasta nyt pahis keksi, miten päästä eroon Jacobista. 

Mikä teitä muita on jäänyt ihmetyttämään. 

Vai onko jollain selitys minun ihmetykselleni. 

On tullut telkkarista ja katson sitä uudelleen Disneyltä.

Kommentit (295)

Vierailija
241/295 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaa paras alku sarjalle mitä on ikinä tehty

Mä muistan kuinka mä kakkasin alleni muksuna kun tuli se kohtaus missä ne puut vaan alko kaatuilee siellä taustalla ja kauhea meteli taustalla

Se jatkuva mysteeri teki siitä sarjan alusta hyvän mut se mielenkiinto kyl lopahti tosi nopeesti kun ne saaren asukkaat alko hengailee niiden "othersien" kanssa

Se loppu meni multa kans ihan ohi, mä kyllä tajuan mitä sillä haettiin mutta mun mielestä se oli tehty liian hätäsesti

Ei lentokoneella tulleet alkaneet missään  vaiheessa sen kummemmin hengailla othersien kanssa. 

Juliet liittyi lentokoneporukkaan ja benin kanssa oltiin olosuhteiden pakosta. Locke kylläkin halusi olla toisten kanssa. 

Vierailija
242/295 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi ihmetyttämään se, että miksi sitä tehtiin niin monta vuotta ja miksi minä katsoin sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/295 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi ihmetyttämään se, että miksi sitä tehtiin niin monta vuotta ja miksi minä katsoin sitä.

Koska siinä tuli koko ajan kaikkea uutta mielenkiintoista. 

Vierailija
244/295 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtui dharman mantereenpuoleisille ihmisille.

Se vehje, mitä vanha nainen käytti porukan palauttamiseksi saarelle, oli dharman kehittämä. Miksi se oli toisiin kuuluneen hallussa.

Kuitenkin dharma pudotti edelleen ruokaa saarelle. Joutsen-asemalle putosi valtava lähetys dharma'ruokaa ja myös Benin johtamassa kylässä (jonka toiset benin mukana olivat vallanneet jo kauan sitten ja tap panut dharma väen) syötiin edelleentuiretta dharma ruokaa. Eli dharman mantereenpuoli ei tajunnut pudottavansa ruokaa heidän porukan tap paneelle viholliselle. 

Miksi mantereelta ei tullut ihmisiä ihmettelemään, mitä saarella oli dharmalle tapahtunut. Esim poliiseja, lin totuus selvisi. 

Vierailija
245/295 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hippiaikoinahan ja vähän sen jälkeen tuo Dharma oli voimissaan eli 1960-luvun loppupuolella tai 1970-luvulla. Joskus 1960-luvun loppupuolellahan Benkin oikeassa ajassa syntyi. Sarjan alkaessa oli syyskuu 2004. Se todellisuus, johon porukkaa saaren siirtyessä joutui ja jonne nämä saarelle palanneet päätyivät vuonna 2007 oli jossakin 1970-luvulla. Jack ja Saywer olivat ilmeisesti syntyneet noin vuonna 1970 tai 1971, kuten myös Juliet. Jack ei ilmeisesti ollut ehtinyt olla täysinoppineena kirurgian erikoislääkärinä vielä kovinkaan kauaa.

Vierailija
246/295 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eivät lähteneet purjeveneellä saarelta, kun se tiedemies osasi laskea tarkan suunnan, mihin pystyi menemään. 

Tarkka suunta oli myös toisten tiedossa, sillä sen avulla Michael pääsi saarelta poikineen. 

Vierailija
247/295 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Ben ei ollut Jacobin kandidaatti ja Miksi Jacob kohteli Beniä huonosti. 

Miksi Ben hommasi sen gynekologin siskon terveeksi mantereella, mutta Benille tuli selkärankakasvain. Ja miksi Jackille tuli umpisuolentulehdus, vaikka oli kandidaatti saarella, jossa ihmiset paranee, ei sairastu. 

Vierailija
248/295 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kyllä ihmetyttää, että miten muistatte jotain tuommoisia.

Vierailija
249/295 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenelläkään ei ollut ongelmia hampaiden kanssa kun siitä toisesta selviytyneiden porukasta löytyi kuitenkin hammaslääkäri? Lisäksi tuossa oli naispoliisi, terapeutti, se afrikkalainen pappi ja australialainen lentoemäntä, joka siirtyi otherssien joukkoihin. Kaikilla oli kuitenkin vaikka mitä vammaa ja vaivaa, joita Jack joutui hoitamaan, joten tuo hammasvaivojen puuttuminen ihmetytti.

Vierailija
250/295 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Benillä oli tuolla saarella kassakaapissa hirveä määrä käteistä rahaa dollareita ja euroja kassakaapissa? Ben taisi olla koko ajan salaa rakastunut Juliettiin, mutta mitään naisjuttuja Benillä ei tainnut olla. Vaihtoehtotodellisuudessa Ben kiinnostui siitä ranskalaisesta naisesta, jonka lapsen opettajana Ben oli. Miksi Ben ei suositellut tuolle lapselle omaa yliopistoaan tai auttanut pääsemään tuonne kun lapsi halusi Yalen ja koulun rehtorin suosittelukirje piti tuonne saada? Tuossa vaihtoehtotodellisuudessa Ben oli ilmeisesti opiskellut historian tohtoritutkinnon Berkleyssä ja tuo lapsi halusi ilmeisesti opiskella kansainvälistä politiikkaa.

Vierailija
251/295 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan vain miten sarjaan paljon aikaansa käyttäneet suuttuivat sen luojille ja tuotannolla alkoi selittely. Ei tainnut olla kovin hyvä sarja yksinkertaisesti, parempiakin on. 

Mielestäni oli hyvä sarja viimeisintä kautta ja loppua lukunottamatta. Monelle asialle oli looginen selitys, toki jotkut asiat jäivät tulkinnan varaan. Katsoin sitä tv:stä, mutta ostin ne ja katsoin tarkemmin uudelleen lisämateriaalin kanssa. Sarjassa oli monta käsikirjoittajaa ja muistaakseni näyttelijöitä poistui sarjasta erinäisistä syistä ja nämä sotkivat kiireen lisäksi käsikirjoitusta. Loppu rinnakkaistodellisuuksineen oli pettymys. Liian monta kokkia hämmentämässä. Sarja taisi olla yksi aikansa katsotuimpia ja erittäin isolla budjetilla tehty, joten olisi luullut, että siinä olisi ollut kunnon loppuhuipennus.

Vierailija
252/295 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että koneen matkustajat olivat kaikki tavanneet toisiaan ennen lentoa, mutta kukaan ei muistanut näitä kohtaamisia saarella. Vaikka osa niistä vaikutti hyvinkin muistettavilta.

Muistatko itse kaikki pikaisesti tapaamasi ihmiset elämäsi aikana?  Itse törmään välillä ihmisiin joita en tunnista heidän tullessa moikkaamaan ja päinvastoin. Olen ollut joidenkin kanssa tekemisissä ja on lopulta tullut ilmi, että meilläkin on ollut ohikiitävä menneisyys. Mikäli tapaa paljon ihmisiä toissä ja vapaalla, niin näinkin voi käydä.

Vierailija
253/295 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, että ei ollut ollenkaan hyttysiä tai käärmeitä riesana. 

Heppoisesti kyhätyn pressumajat kestivät rannan tuulta. 

Miksi Ben liikkui yksin ja jäi kiinni verkkoansaan? Toiset kulki aina yleensä ryhmittäin. Miksi johtaja kulkisi yksin. 

Mistä ranskalainen nainen oli saanut materiaalia verkkoansojen tekoon? Mitä hän oli syönyt 16 vuotta? Hänellähän ei ollut dharma-ruokaa. 

Ben jäi kiinni tahalleen. Hän oli vakooja, mutta ei onnistunut aivan kuten piti.

Vierailija
254/295 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks siellä oli se egyptiläisen patsaan jalka? En katsonut kuin kolme ekaa kautta. 

Sitä ei selitetty. Yhdessä jaksossa näytettiin koko patsas. Se oli Richardin tullessa saarelle vielä pystyssä. 

Hieroglyfejä oli myös itämaisessa temppelissä, joka löytyy myöhemmin. Samoin sellaisia tuli joutsen aseman numerotauluun, jos ei ollut painanut nappia ajallaan. Ei selitystä.  

Eikö patsas tuhoutunut Blackrock laivan törmättyä siihen myrskyssä. Patsaan lienee rakentaneet muinaiset saarelaiset.

Vierailija
255/295 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Jack pääsi lopussa ylös salaisesta lähdeluolasta? 

Oli huonossa kunnossa. 

Miksi desmondille ja Jackille ei käynyt kuin Jacobin veljelle. Eli miksi ne ei kuolleet ja muuttuneet pahaksi savuksi? 

Eivät olleet pahoja. Lähde edusti elämää ja hyvyyttä.

Vierailija
256/295 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jacon hommasi sinne sen itämaisen luostarin. Tai kai se oli ehkä vanhempi kuin Jacob, mutta Jacob painosti sinne yhden johtajaksi. 

Jacob/saari paransi ihmisiä. Mm. Rosen syövän ja Locken jalvauksen. Ei luostaria mielestäni tarvittu mihinkään. Saari osasi itse parantaa.

Kuitenkin Jacobin avustaja Rickhard toimitti Benin parantumaan lapsena juurikin luostariin. 

Käsikirjoitusta tehtiin liikaa sarjan edetessä. Tästä lienee epäloogiset tapahtumat, paikat ja henkilöt.

Vierailija
257/295 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten jäi ihmetyttämään, miksi piti tuhlata elämästäni arvokasta aikaa kahlaten se sarja läpi.

Nyt tiedät, että ei kannata jäädä jumittamaan asiaan joka ei kiinnosta, ehkä.

Vierailija
258/295 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun innoittamana pitääkin katsoa sarja uudelleen. Viimeksi katsoin viikossa kaikki 😎

Vierailija
259/295 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mulle epäselvää, miksi Jacob oli kutsunut lopussa Widmoren saarelle. (Ainakin Widmore sanoi Jacobin kutsuneen ja varmaan olikin totta, sillä eihän Widmore ollut aiemmin yrityksistään huolimatta päässyt takaisin saarelle vuosikymmeniin.)

Jacob myös kertoi ennen Widmoren tuloa Hugolle, että lisää väkeä on saapumassa saarelle. 

En ymmärrä! Eihän Widmore ollut edes kandidaatti. Miksi Jacob olisi halunnut hänet saarelle. 

Vierailija
260/295 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästynyt ihmettelyltä sillä en koskaan katsonut Lostia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme