Haittaako joitakin miehiä sekin jos naisella on aikuinen lapsi/lapsia?
Mä olen 45v ja mulla on yksi 21v lapsi joka asuu omillaan. Tätä palstaa kun lukee, niin joidenkin kirjoitukset on todella rumia sinkkuäideistä. Alinta kastia, etsivät elättäjää jne.
Oma lapsi on ollut aina yhteishuoltajuudessa, mutta toki mun luona enemmän. Mulla oli useamman vuoden parisuhde kesään -23 asti ja kyllä mä maksoin oman lapseni kulut. En mä ole koskaan mitään elättäjää etsinyt vaan miestä parisuhteeseen mun kanssa. Jakamaan arjen ilot ja surut. En ole myöskään etsinyt isää lapselleni koska hänellä on jo isä.
Olenko nyt kuitenkin ihan kamala nainen kun mulla on lapsi vaikka hän onkin aikuinen ja asuu jo omillaan? Mä asun kissan kanssa omakotitalossa. Varmaan tuo kissakin on joidenkin mielestä aivan kamala asia. Kissa kyllä muuten otettiin exän aikana, että ei kaikki miehetkään kissoja vastaan ole.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaa jos on jälkikasvua, ihan sama minkä ikäisiä, tulee ex puolisoa, ex sukua ja lapsen lapset riesaksi. Juu, ei kiitos.
Naisena olen samoilla linjoilla. Ainoastaan sellainen kumppanuus onnistuisi, että molemmilla on omat asunnot.
Naisena sanon, että ei onnistuisi edes erillään asuminen. Kyllä ne lapset, exät, lapsenlapset jne vaikuttaisivat juhlapyhiin ja aikatauluihin.
Ei exä kyllä vaikuta millään tavalla juhlapyhiin. Jouluaatot on jo monta vuotta vietetty mun luona mun vanhempien, sisarusten ja mun lapsen kanssa. Exän (ei lapsen isä) aikaan paikalla oli toki tämä silloinen aviomies sekä vaihtelevasti hänen aikuisia lapsia puolisoineen. Mukaan mahtui myös yksi silloisen miehen lapsenlapsi. Oma lapsi menee isällään käymään sitten illemmalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Täällä kaikki haittaa mutta oikeassa elämässä ihan kaikki haahkat ja dadbodyt saa kumppanin ja tinder laulaa.
Ihan oikeesti, en tunne ketään joka olis lopulta jäänyt ilman kumppania.
Tosin pakko sanoa että kissa olis mulle todella iso turn Off koska oon allerginen JA PELKÄÄN kissoja. Siis jos miehellä olis..Se olis karmeeta
Olen mäkin kissoille allerginen ja mulla on astma. Omalle kissalle olen siedättynyt hyvin. Mitään pelkäämistä ei ole meidän laiskimuksessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä haittaa, synnyttäneen naisen römpsa on pilalla.
Synnyttänyt nainen on puhjennut kukkaan ja nauttii usein seksistä enemmän kuin synnyttämätön. 50 naisen kokemuksella, parhaat ovat olleet synnyttäneitä ja surkeimmat synnyttämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnyttänyt nainen on puhjennut kukkaan ja nauttii usein seksistä enemmän kuin synnyttämätön. 50 naisen kokemuksella, parhaat ovat olleet synnyttäneitä ja surkeimmat synnyttämättömiä.
Kyllä mä ainakin nautin seksistä ihan eri tavalla nyt kuin joskus esim. 20-vuotiaana. Seksi tuntuu paljon paremmalta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No aikuiset lapset tarkoittavat mahdollisesti lapsenlapsia hoitoon, yökylään, mökille viikoksi pariksi ja muuta hoitoapua jne. Ehkä ajattelevat näin? Ehkä jotkut.
Ja jos ostat uuden puolison kanssa kodin, mökin tms niin perimysoikeus. Lapset perii ja siinähän sitten porukalla kiristellään hampaita.
No, itse en todellakaan haluaisi miestä, jolla on pieniä lapsia tai edes teinejä. Sanotaanko, että joku 16-18v. voisi just ja just mennä. Mieluummin täysi-ikäinen, joka asuu muualla. Lapsia toki saa olla. Onhan minullakin 21 ja 18 -vuotiaat. Eikä mua pelota, jos joskus kummankin lapsenlapsia hoidetaan. Se on aina aikataulujen mukaan ja vapaaehtoista. Pidän lapsista, pienistäkin, mutta en todellakaan jaksaisi enää jakaa arkea jonkun lapsen kanssa. Se aika on jo ohi.
Ikää minulla siis nyt 46. Kysyin muuten samaa mieheltä ja hän sanoi, että alaikäiset lapset olisi täydellinen "ei, ei". Hän on nyt 50v. ja kolmen lapsen isä (kaksi mun kanssa). Nyt kuulemma riittää päiväkodit ja koulujutut. Ei enää niitä kiitos. Aikansa kutakin. Kumpikin siis ollaan todella lapsirakkaita ja olen ihan innoissani, kun joku saa vauvan ja naapuruston lapsille on aina joku sana sanottavana, mutta ei enää omaan talouteen huolettavaksi.
kissa on vaan bonus mutta kyllä 21v lapsi olisi dealbreaker, harvoin ne nyt niin itsenäisiä on vielä siinäkään iässä.
Lapsi on lapsi. Hän on ykkönen sulle. Sä vietät aikaasi lapsesi kanssa, annat huomiota...
Ja jotkut miehet ovat mustasukkaisia tuosta asetelmasta.
Äitini kerkes deittailla montaa tuommoista idaria ennenkuin aikuinen mies osui kohdalle.
Mitä sä ap miehelllä enää teet? JÄtä miehet rauhaan kun niistä pitää tehvä vttupääkyselyketjuja webissä, suomen suurimmalla miesvihapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaa jos on jälkikasvua, ihan sama minkä ikäisiä, tulee ex puolisoa, ex sukua ja lapsen lapset riesaksi. Juu, ei kiitos.
Naisena olen samoilla linjoilla. Ainoastaan sellainen kumppanuus onnistuisi, että molemmilla on omat asunnot.
Kunhan sillä AIKUISELLA lapsellakin on oma asunto!
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä ap miehelllä enää teet? JÄtä miehet rauhaan kun niistä pitää tehvä vttupääkyselyketjuja webissä, suomen suurimmalla miesvihapalstalla.
Ei sullakaan hyvin mene.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sullakaan hyvin mene.
Ap
NO mitä sä täällä kurnutat miehistä? Jätä ne rauhaan kun on kerran noin stanan vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin nautin seksistä ihan eri tavalla nyt kuin joskus esim. 20-vuotiaana. Seksi tuntuu paljon paremmalta.
Ap
Juuri tätä ajoin takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sullakaan hyvin mene.
Ap
NO mitä sä täällä kurnutat miehistä? Jätä ne rauhaan kun on kerran noin stanan vaikeaa.
Sähän tässä kurnutat ja raivoat. Mikä sulla on hätänä?
Et sä päätä mitä mä teen enkä ole missään kirjoittanut, että mulla on vaikeaa.
Ap
Itselläni jo isot lapset, 17, 18 ja 20v ja miesystävä lapseton. Ei häntä haittaa kyllä yhtään ja ihan oma-aloitteisesti kyselee lasten kuulumisia ja yhden kanssa ennemmän tekemisissä yhteisessä harrastuksessa. Oikein luontevasti ja kivasti hän on lapset ottanut jollain lailla kevyesti myös omaan elämäänsä ja pieniä reissuja tehty porukalla. Emme asu yhdessä niin se toki on iso asia. Suunnitteilla on kun lapset muuttaneet pois mutta tietysti sillonkin vierailevat ja ovat osa elämääni.
Ihmiset ovat hirveitä nariskoja nykyisin. Ei voi seukata, kun toisella on kodissaan vääränväriset keittiökaapit, liian pieni auto, ruma serkku, viherkasveja tai likaiset patakintaat. Ihan järjettömiä juttuja. En ihmettele ollenkaan sinkkujen määrää.
Ei haittaa aikuiset lapset. Mutta alaikäiset haittaa. Päiväkoti koulusäätöä, toinen vanhempi kuvioissa määräämässä. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua haittaa naisena jos miehellä on aikuisia lapsia, lapsia tai eläimiä (allerginen). Mies ruikuttaisi vaan lastensa perään koko ajan, ei muusta välittäisi. Nainen olisi kakksosijalla, hylättynä. Nainen haluaa huolehtivan miehen ja kivan.
Niin se on, että vain kakkosviulistin paikka on tarjolla, jos toisella on aikuisiakin lapsia. Voisikohan sitä jollakin tasolla verrata jopa toisen naisen/ miehen rooliin, joka elää ykkösperheen rippeillä.
Sillä on iso merkitys, että lapset eivät ole yhteisiä. Aloittajan tapauksessa tilanne voi pysyäkin nykyisenkaltaisena vielä 5 - 10 vuotta, mutta jos lapsi perheellistyy niin mummius sekoittaa pakan lopullisesti.
Mun lapsi ei halua lapsia.
Ap
Mä tosiaan tiedän yhden henkilön, joka ei 21-vuotiaana halunnut lapsia, eikä koskaan myöhemminkään halunnut. Se on aivan mahdollista. Tiedän myös noin 50 naista, jotka eivät tuon ikäisenä halunneet lapsia, mutta ovat nyt äitejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua haittaa naisena jos miehellä on aikuisia lapsia, lapsia tai eläimiä (allerginen). Mies ruikuttaisi vaan lastensa perään koko ajan, ei muusta välittäisi. Nainen olisi kakksosijalla, hylättynä. Nainen haluaa huolehtivan miehen ja kivan.
Niin se on, että vain kakkosviulistin paikka on tarjolla, jos toisella on aikuisiakin lapsia. Voisikohan sitä jollakin tasolla verrata jopa toisen naisen/ miehen rooliin, joka elää ykkösperheen rippeillä.
Sillä on iso merkitys, että lapset eivät ole yhteisiä. Aloittajan tapauksessa tilanne voi pysyäkin nykyisenkaltaisena vielä 5 - 10 vuotta, mutta jos lapsi perheellistyy niin mummius sekoittaa pakan lopullisesti.
Mun lapsi ei halua lapsia.
Ap
Mä tosiaan tiedän yh
No mistä sitä tietää onko mun lapsi juuri yksi tällainen joka ei oikeasti koskaan halua lapsia. Hänen mielestään vauvat ja lapset ovat ällöttäviä. Omia isän puoleisia sisaruksiaan ja serkkujaan toki sietää. Lapsia yleisesti ei. Itse olen ihan toista maata tuon ikäisenä. Mä tiesin jo teininä, että haluan lapsia. Olisin halunnut ison perheen, mutta sellaista ei mulle suotu.
ap
Parikymppisenä joo. Nelikymppisenä ei. On meitä miehiäkin, joilla lapset on jo isoja ja uusi kierros ei kiinnosta.