Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tavallista ja normaalia käytöstä "laskuttaa" ex-seurustelukumppania erotessa?

Vierailija
26.09.2024 |

Kun erotaan useamman vuoden seurustelusuhteesta ei yhdessä asuen (eroon ei liittynyt pettämistä tai muita osapuolia), onko normaalia että toinen osapuoli ilmoittaa, paljonko ex on hänelle "velkaa", vaikka asioita on maksettu enimmäkseen kumpikin omansa ja ex on itse asiassa ostanut esim. lahjoja toiselle ja "velan" vaatija ei? Ei puhuta siis lomista tai finedining-aterioista vaan satunnaisista harvoista pienistä summista kuten parinkympin paita tai parin euron kahvi, jotka vaatija on itse, oma-aloitteisesti ja pyytämättä halunnut maksaa tyyliin omien ostostensa ohessa eikä ottanut niistä rahaa, mutta myöhemmin ne ovatkin "velkaa" ja ne on pidetty vielä muistissakin.

Olen kuullut avopareista, joissa toinen on käynyt töissä ja toinen opiskellut ja opiskelijan ei ole tarvinnut maksaa asumisestaan opiskelunsa aikana eikä näissäkään suhteissa ole pidetty kirjaa "velasta", joka olisi ilmoitettu erotessa. Miten kukaan sitä paitsi voi velkaantua jostakin, jota hän ei ole halunnut tai pyytänyt vaan vain saanut?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä pihi mies on täälläkin niin nähty ja koettu. Jopa kiskalla odottaessaan vaihtorahoja hän oli koura pitkällä luukusta kioskin sisällä, mitä myyjät aina hätkähtivät ja katsoivat pahalla. Siis koura oli kerjäläisen asennossa. Sitten oikein näkyvästi laskettiin myyjän silmien alla, että on saanut oikein takaisin. Että mua hävetti.

Asuttiin jonkun aikaa yhdessä eikä siitä mitään tullut. Hän vaati kirjanpitoa joka ikisestä ostoksesta ja kauppakuittien erottelua taulukkoon, mitä on ostettu, milloin ja paljonko maksoi sekä tietty, kuka on maksanut. Ei tollasta normaali ihminen kestä. Luiskaan vaan laskemaan pennosiaan.

Koskaan siis ikinä ei pitkän suhteen aikana ilahduttanut edes kukilla ravintola illallisesta puhumattakaan. Suurempituloinen oli eikä suostunut paljastamaan paljonko tienasi kahdesta työstä, mutta tosiaan kaikki jaettiin tasan.

Edes grillille ei vienyt ja tarjonnut mitään vaan lähti aina sinne yksin herkuttelemaan. Pelkäs vissiin, että hyödyn hänen annoksen hajusta jotenkin :D

Vierailija
22/28 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Eivätkä ne ole olleet silloin lahjoja, jos niistä peritään maksua. Sehän on tosi halpamaista antaa ensin lahjana, sitten paljon myöhemmin periä maksua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta grillistä muistuikin mieleen kun taannoin pihimies halusi mäkkärin autokaistalta mättöä. Kysyi minulta, haluanko jotakin, en halunnut koska en perusta pikaruoasta, jatkoi jankkausta jo vähän ärtyneenä että etkö kuitenkin ota sitä tai tätä, no en, mä OSTAN SULLE edes kahvin ettei ihan ilman sun tarvi olla. Selvä, otin sen kahvin ja tämä aterian. Meni joku viikko, jostakin riitaa ja tämä meuhkasi, kuinka hän huomasi jo silloin mäkkärillä millainen minä olen että kyllä mulle kelpaa kaikki ilmainen enkä sitä kahviakaan maksanut takaisin. Kahvia jota en halunnut, mutta jonka se vaati ostaa.

On ex. 

Vierailija
24/28 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut mies, joka itse ilmoitti, että ostan sulle hintavan joululahjan, jonka vuoksi tietenkin minäkin ostin hänelle ja ihan kunnollisen. Hän ei kuitenkaan antanutkaan minulle mitään, koska "en sitten ollut varma olisitko pitänyt siitä niin olisi mennyt rahat hukkaan". En pyytänyt lahjaa ja rahoja takaisin, mutta en myöskään tuonut miehelle tämän pyynnöstä kaupasta edes euron suklaapatukkaa ilman että sain siitä euron takaisin enkä tietenkään ostanut ja maksanut mitään muutakaan hänelle. Minä olin kuulemma saita.

Vierailija
25/28 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän ettei ole normaalia mutta lähettelen silti laskuja. En meinaa millään muistaa kaikkien yhden yön tai harvojen kertojen juttuja. Ajattelin kun niihin on kerran käyttänyt aikaa niin siitä voi laskuttaa arviolta. Sen mukaan kuinka paljon ovat ajatelleet minua. Ihan selkeesti tiina siellä jos sattuu näkemään säikähti nyt kuinka iso lasku sieltä oikein tulee. Ei mitään hätää alle kymppitonnilla siitä selviää. Eikä ole pakko maksaa kaikkea kerralla. 

Voitte lisätä siihen alkuperäiseen laskuun valitsemanne summan kun kuitenkin silloin ajattelette mua kun maksatte. Tosiaan millä mä löydän ne joita on vaikea muistaa?

Vierailija
26/28 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ex-miehelle laittaa laskun jokaisesta seksikerrasta katuhinnaston mukaan?

Vierailija
27/28 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät itsekin, ettei ole. Mitä siis kyselet.

Vierailija
28/28 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sukuloimiset, olisiko niistä voinut laittaa laskun kun olisi ollut parempaakin tekemistä viikonloppuvapaalla? Tai kun ei  yhtään kiinnostanut mennä miehen veljen ja tämän tyttöystävän kanssa syömään ravintolaan ja maksamaan tietenkin oma ruokansa kun veljensä maksoi myös tyttiksensä ruoan? Paitsi että mies maksoi kyllä minunkin "älä omaa laskua ota kun ei kehtaa siinä niiden aikana vekslata, maksat sitten myöhemmin takaisin". Jonkinlainen nolouskorotus ehkä? Miestä selkeästi nolotti pihiytensä ja minua sen herrasmiehen esittäminen veljelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi