Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" 2200 sairaanhoitajan peruspalkka onko ok?

Vierailija
13.02.2007 |

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kyseenalaistaa hoidon hakeminen?

Itse työskentelen HUS:ssa erikosisairaanhoidossa vuodeosastolla, minne potilaat tulevat lääkärin lähettämänä, joko päivystyksen kautta tai ajanvarauksella. Ja kaikki ovat ihan_oikeasti hoidon tarpeessa.

Heidätkö lähettäisit kotiin paranemaan ja käyttämään paremmin omaa järkeään hoidon tarpeen pohtimisessa?

Ja kyllä, osastollamme ja koko sairaalassa on pula pätevistä sairaanhoitajista. Sekä vakituisista että keikkalaisista.

Ihmetyttää todella nuo kommenttisi. Miten voit vielä väittää, että olet seurannut tilannetta läheltä?

Vierailija:

Missä se on? Minä kun näen vaan, että todellisuudessa työttömiä työikäisiä on vieläkin se 500 000. Osa on vaan siivottu kortistosta ties mihin ja osa osa-aikaisia vasten tahtoaan. Eikös tuosta porukasta löydy ihan kunniallisia ihmisiä, jotka pystyvät tekemään sitä kauhean vaativaa hoitajan työtäkin koulutuksen saatuaan?

Minusta pikemminkin pitäisi kyseenalaistaa se, miten ihmiset hakeutuu hoitoon. Eli itsesäätelyä pitäisi lisätä sen suhteen, mistä sitä hoitoa haetaan ja mistä ei. Terveydenhuollon kiire on syntynyt pääosin ihmisten uusavuttomuuden takia. Miksi ihmeessä pitää käydä lääkärillä joka nuhatipasta? Miksei osata itse laittaa laastaria? Onko päivystys se paikka, johon mennään kertomaan pitkään jatkuneesta yskästä? Lisäksi hoitohenkilökunnan pitäisi olla enemmän suuntautuneita kädentaitoihin, niin työtkin sujuisivat paremmin. Nyt porukka ei ole kovin teoreettisesti lahjakasta, mutta samaan aikaan heitä yritetään tehdä teoreetikoiksi huomioimatta työn arkea. Lopputuloksena työ tuntuu raskaammalta (ja se onkin raskaampaa organisointiongelmien takia) vain jo pelkästään sen takia, että taipumukset ja koulutus verrattuna työhön eivät kohtaa.

t: läheltä seuraava

Vierailija
22/29 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä palkka opn huono yo-phja 3.4v opiskelua amk:ssa ja työ vuorotyötä. joka kuluttää elimistöä tasaisesti vastaat useasta ihmishengestä, peset kakat alta yrjöt vaatteilta, saat välillä kumpaakin päälles, tai verta sitten tai muuta eritettä

saahan siivojatkit likaisen työnlisiä joka yrjön siivoomisesta eri korvauksen

nostele yli 100kg ihmisisä selkäs kustannuksella, passaa kiukuttelevia lääkäreitä, ole pätkätyössä vuosikaudet kuukausi kerralla työsopimusta, osta sitten asuntoa tms

seiso jaloillas tuntikaupalla, korvaa jokatyövuorossa puuttuvaa kollegaa eli tee kahden jopa kolemn työt

jne

eli joka on sitä mieltä et palkka ok niin tervemenoa vaan sh kouluun niin luulot karisee

ent sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi pitäisi kyseenalaistaa hoidon hakeminen?

Itse työskentelen HUS:ssa erikosisairaanhoidossa vuodeosastolla, minne potilaat tulevat lääkärin lähettämänä, joko päivystyksen kautta tai ajanvarauksella. Ja kaikki ovat ihan_oikeasti hoidon tarpeessa.

Heidätkö lähettäisit kotiin paranemaan ja käyttämään paremmin omaa järkeään hoidon tarpeen pohtimisessa?

Ja kyllä, osastollamme ja koko sairaalassa on pula pätevistä sairaanhoitajista. Sekä vakituisista että keikkalaisista.

Ihmetyttää todella nuo kommenttisi. Miten voit vielä väittää, että olet seurannut tilannetta läheltä?

Vierailija:

Missä se on? Minä kun näen vaan, että todellisuudessa työttömiä työikäisiä on vieläkin se 500 000. Osa on vaan siivottu kortistosta ties mihin ja osa osa-aikaisia vasten tahtoaan. Eikös tuosta porukasta löydy ihan kunniallisia ihmisiä, jotka pystyvät tekemään sitä kauhean vaativaa hoitajan työtäkin koulutuksen saatuaan?

Minusta pikemminkin pitäisi kyseenalaistaa se, miten ihmiset hakeutuu hoitoon. Eli itsesäätelyä pitäisi lisätä sen suhteen, mistä sitä hoitoa haetaan ja mistä ei. Terveydenhuollon kiire on syntynyt pääosin ihmisten uusavuttomuuden takia. Miksi ihmeessä pitää käydä lääkärillä joka nuhatipasta? Miksei osata itse laittaa laastaria? Onko päivystys se paikka, johon mennään kertomaan pitkään jatkuneesta yskästä? Lisäksi hoitohenkilökunnan pitäisi olla enemmän suuntautuneita kädentaitoihin, niin työtkin sujuisivat paremmin. Nyt porukka ei ole kovin teoreettisesti lahjakasta, mutta samaan aikaan heitä yritetään tehdä teoreetikoiksi huomioimatta työn arkea. Lopputuloksena työ tuntuu raskaammalta (ja se onkin raskaampaa organisointiongelmien takia) vain jo pelkästään sen takia, että taipumukset ja koulutus verrattuna työhön eivät kohtaa.

t: läheltä seuraava

Vierailija
24/29 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha siis kommentoida...

Vierailija:

Kas kun olen ollut töissä alalla (en sh) ja mies on lääkäri.

Vierailija
25/29 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luulisin että päivystyksessä lääkäri tietää jopa sairaanhoitajaa paremmin että onko potilas tullut turhaan päivystykseen vai ei.

Olen kuullut vastaavaa muualtakin, mm Helsingissä puhutaan siitä miten alueen erikoissairaanhoidon kustannukset ovat muuta maata suuremmat, koska ihmiset menevät suoraan erikoissairaanhoidon yksiköihin, kun niitä Helsingissä sattuu olemaan, eivätkä terveyskeskuslääkärille, kuten muualla Suomessa. Ja silloin tarpeettomia käyntejä tietysti kertyy.

Vierailija
26/29 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vain vakavammissa ongelmissa varataan lääkäriaika. Että silleen. En ihmettele, jos päivystävät lääkärit ja hoitajat ovat välillä turhautuneita.

Vierailija
27/29 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon summaan voi päästä, jos saa ikälisiä ja tekee VUOROTÖITÄ. Siis raataa myös öisin, iltaisin, arkena ja pyhinä, joulut, pääsiäiset, juhannukset, vaput, ym. muut muille vapaat arjet ja pyhät.

Sinä, jonka mielestä hoitajien palkkaa pitäisi laskea, varmaan viisaudessasi kerrot meille, miten sitten saadaan lisää työvoimaa? Jo nyt nuoret hoitajat lähtevät kouluttautumaan muille aloille tai pois hoitotyöstä jatkokoulutukseen, koska palkka ei vastaa työn raskautta/vaativuutta. Useita vuosia on myös sairaanhoitajakoulutukseen päässeet kaikki halukkaat, koska ryhmiä ei saada nykymenollakaan täyteen. Tosin tässä on epätasaisuutta riippuen koulutuspaikasta.

Vierailija
28/29 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit saada reksiltä ihan omaa lisää...

Vierailija
29/29 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

13. Lapseni sairastui. Lääkäri määräsi lääkkeitä ja minä olin hoitajana. Yksikään sh ei olisi pystynyt minua parempaan hoitoon. Emme tarvinneet yhtäkään hoitajaa voivottelemaan.

No hyvä, että sujui tuolla kertaa noin kivasti. Vaan entäpä jos lapsesi olisi sairastunut vakavammin ja tarvinnut osastohoitoa? Sen lääkärinkö olet ajatellut toteuttavan osastohoidon? Entä jos lapsesi tarvitsee leikkauksen? Lääkäri sen tekee kyllä juu mutta siellä leikkaussalissa, heräämössä ja osastolla kyllä tarvitaan meitä hoitajia ihan varmasti! Tai no, voithan sinä tietenkin hoitaa hommat niin emme turhaan voivottele lapsesi vuoteen äärellä? Ääliö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme