Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teidän määräaikainen sähkölasku on kesän ajalta? Näin halpaa on oma pörssisähkö!

Vierailija
26.09.2024 |

Oman pörssisähkön toteutunut hinta. Eikö olekin halpaa. Minkä verran te maksatte sähköstä?

Kesäkuu 4,71 snt/kWh. 5,07 e/kk

Heinäkuu 2,48 snt/kWh. 2,60 e/kk

Elokuu 1,99 snt/kWh. 2,06 e/kk

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksat kuukausimaksua?

Mulla nolla euroa, mulla kaksi eri liittymää.  alkoi toukokuussa ja se päättyy marraskuussa.  Siitä alkaa vuosi ilman perusmaksua eri yhtiöllä.  Kesällä oli 2kk lasku 7,2€ ja toisesta ei ole tullut koko kesänä kun siellä vaan jää/pakastin kaappi päällä.  Alle 5€ eivät laskuta.

Vierailija
22/38 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut tyytyväinen 7 sentin kWh hintaan, talvella etenkin, kun sähköä kuluu eniten silloin kun pörssissä on kalleimmillaan :) kesällä kulutus ollut tosi vähäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksat kuukausimaksua?

4,90

Järjettömän kallis. Tuossahan se sun halvan sähkön idea meneekin jo :D

Vierailija
24/38 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sähkönsiirtomaksu?

Niin.  Sitä ei voi kilpailuttaa, että mitä siitä sitten.  En sen takia muuta että saisin halvemman siirron.  Mutta pörssisähkön pidän että jossakin säästän, samoin kilpailutan vakuutukseni säännöllisesti.  "Joku kymppi sieltä toinen täältä" vuoden mittaan kertyy iso summa.

Vierailija
25/38 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa kokonaisuudessaan saman verran kuin sullakin, kun maksan puolet pienempää kuukausimaksua. Pienen kulutuksen kohteissa kk-maksun suuruus on paljon oleellisempi asia. 

Vierailija
26/38 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut tyytyväinen 7 sentin kWh hintaan, talvella etenkin, kun sähköä kuluu eniten silloin kun pörssissä on kalleimmillaan :) kesällä kulutus ollut tosi vähäistä.

Sulla hyvä, mulla viimetalvena meni marras-huhtikuussa sähköä 20 kWh yhteensä.  Touko-marraskuussa 2400 kWh. 

Vierailija
27/38 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkuussa kokonaisuudessaan saman verran kuin sullakin, kun maksan puolet pienempää kuukausimaksua. Pienen kulutuksen kohteissa kk-maksun suuruus on paljon oleellisempi asia. 

Siksi juuri käytän nyt hyväksi nolla kuukausimaksuja, vielä marraskuun 2025 loppuun.

Vierailija
28/38 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koko vuoden sähkölasku on kiinteälläkin hinnalla alle 100 €, niin en itse ainakaan näe suurta mielenkiintoa ruveta kyttäilemään, milloin laitan pesukoneen päälle tai laitan ruokaa. 

Joo yksiössä tällä ei tietenkään ole merkitystä joten vertailua kannattaa tehdä vain jos asuu okt:ssa

Vierailija
29/38 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sähkönsiirtomaksu?

Sama kuin määriksillä, hekin maksavat sen.

Vierailija
30/38 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

160-360€ neljän kk välein.

Vierailija
31/38 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nää on huvittavia micro kulutuksiensa kanssa ja kesä ajan hinnoilla😅

Tammikuussa 24 kulutus oli 6370kw 

Heinäkuussa 24 679kw

Mulle on ihan sama mitä sähkömakssa kesä kuukausina, talvella kulutus on järkyttävä ja 50/50 % päivä/yö kyllä olus pörssisähköllä kallista.

Opettele edes yksiköt oikein niin olisi uskottavampaa tarinaa

Vierailija
32/38 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koko vuoden sähkölasku on kiinteälläkin hinnalla alle 100 €, niin en itse ainakaan näe suurta mielenkiintoa ruveta kyttäilemään, milloin laitan pesukoneen päälle tai laitan ruokaa. 

Joo yksiössä tällä ei tietenkään ole merkitystä joten vertailua kannattaa tehdä vain jos asuu okt:ssa

No okt, kaukolämpö, puukiuas ja takka. Eipä tässäkään jaksa sähkönhintoja kyttäillä. 

Vierailija
33/38 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kerrostaloasunnon koko siihen kulutukseen juuri vaikuta, asukkaiden määrä ratkaisee. Tuo mun sähkölasku on kolmiosta. Suurin osa sähkölaskusta tulee kuitenkin jääkaapin ja pakastimen peruskuormasta ja pesukoneista sekä ruuanlaitosta. 

Vierailija
34/38 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on halpaa taas tällä viikolla

Vierailija
35/38 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataan aiheeseen tammikuussa.Turhaan niiden liki sähköttömien kuukausien kulutuksia laskeskelee.

Vierailija
36/38 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ap:llä nyt varaa ostaa lääkkeet?

Vierailija
37/38 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on noin 20 euroa sähkölasku per kuukausi. Tein 2v sopimuksen, en koe että on mitään järkeä tuhlata aikaa ja energiaa miettimällä asiaa sen enempää. Maksan 20e ja voin keskittyä muihin asioihin. 

En tajua pörssisähkön muoti-ilmiötä, joidenkin pakonomaista tarvetta höyrytä asian parissa, monet meistä kyllä pystyy maksamaan muutaman kympin sähkölaskun vaivatta, ilman että tarvitsee yöuniaan menettää käppyröitä tuijottaessa päivästä toiseen.

Jos sähkölasku on 20 euroa kuussa ympäri vuoden niin asut pienessä asunnossa, jossa ei ole sähkölämmitystä eli ihan sama, vaikka sähkö maksaisi 30 senttiä. 

Meillä toukokuun keskihinta alle 4 senttiä, kesä- ja heinä päälle 2 ja elokuu 1.65 marginaalien kanssa. Ja kulutusta kesällä n. 600 kWh, talvella 1000-1200. Oikein kylmänä kuukautena viime tammikuussa 1500 kWh. Suora sähkölämmitys. Kesäkuukausilla on merkitystä. Syyskuussa 5.8 senttiä. Eikä ole kesällä tarvinnut hintoja edes katsoa. 

Vierailija
38/38 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimekuun lasku 11,89 e kolmiosta kerrostalossa, ei paha.

Edelliset olleet samaa luokkaa. Ei tarvitse kytätä hintoja, senkun tekee milloin miellyttää.