Paljonko teidän määräaikainen sähkölasku on kesän ajalta? Näin halpaa on oma pörssisähkö!
Oman pörssisähkön toteutunut hinta. Eikö olekin halpaa. Minkä verran te maksatte sähköstä?
Kesäkuu 4,71 snt/kWh. 5,07 e/kk
Heinäkuu 2,48 snt/kWh. 2,60 e/kk
Elokuu 1,99 snt/kWh. 2,06 e/kk
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksat kuukausimaksua?
4,90
Helsingin energialta saa parhaillaan 6kk ajan pörssin 0€ perusmaksulla
https://www.helen.fi/kampanjat/porssisahko-perusmaksukampanja
Jos koko vuoden sähkölasku on kiinteälläkin hinnalla alle 100 €, niin en itse ainakaan näe suurta mielenkiintoa ruveta kyttäilemään, milloin laitan pesukoneen päälle tai laitan ruokaa.
Meillä jäi elokuun keskihinta alle yhden sentin. Syyskuun voimalahuolloista aiheutuneet hirmuhinnat ovat tehneet keskihinnaksi toistaiseksi 6,38 snt/kWh. Enpä muista juuri tuohon hintaan nähneeni kiinteitä soppareita tarjolla aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin energialta saa parhaillaan 6kk ajan pörssin 0€ perusmaksulla
https://www.helen.fi/kampanjat/porssisahko-perusmaksukampanja
EI tipu ropot heseläisfirmalle. Korottivat keväällä hintojaan, äänestin jaloillani, enkä takaisin tule.
Vierailija kirjoitti:
10kw kulutus kuukaudessa 🙄
100. Ja yksikkö on kWh.
Vierailija kirjoitti:
Jos koko vuoden sähkölasku on kiinteälläkin hinnalla alle 100 €, niin en itse ainakaan näe suurta mielenkiintoa ruveta kyttäilemään, milloin laitan pesukoneen päälle tai laitan ruokaa.
Pörssisähkö on suurimmalla osalla käyttäjistä halvempi vaikka et kyttäisi mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä tarvitse pörssisähkölläkään kyttäillä, paitsi jos käytössä on joku 40 vuotta vanha 3-vaiheinen teollisuuspyykkäri ja ruoanlaitto tarkoittaa aina kahdeksan tunnin karjalanpaistin hauduttamista.
Tämän kuun kulutuksen keskihinta 6,15c
Minulla on noin 20 euroa sähkölasku per kuukausi. Tein 2v sopimuksen, en koe että on mitään järkeä tuhlata aikaa ja energiaa miettimällä asiaa sen enempää. Maksan 20e ja voin keskittyä muihin asioihin.
En tajua pörssisähkön muoti-ilmiötä, joidenkin pakonomaista tarvetta höyrytä asian parissa, monet meistä kyllä pystyy maksamaan muutaman kympin sähkölaskun vaivatta, ilman että tarvitsee yöuniaan menettää käppyröitä tuijottaessa päivästä toiseen.
Kyllä nää on huvittavia micro kulutuksiensa kanssa ja kesä ajan hinnoilla😅
Tammikuussa 24 kulutus oli 6370kw
Heinäkuussa 24 679kw
Mulle on ihan sama mitä sähkömakssa kesä kuukausina, talvella kulutus on järkyttävä ja 50/50 % päivä/yö kyllä olus pörssisähköllä kallista.
Vierailija kirjoitti:
Entäs sähkönsiirtomaksu?
Mitä tuollaisia kyselet, kun siihen voi vaikuttaa ainoastaan vaihtamalla paikkakuntaa.
Mulla vuoden ympäri sähkölasku 30 e/kk. Ennen oli 25 e mutta kun aloitin etätyöt, nousi viidellä eurolla.
Sähkö 60-80€/kk ja siirto 100€/kk. Tekee 2000€ vuodessa. Palkkaa saan 35000€ vuodessa. Sähkölaskut ei tunnu missään, vaikka maksan tämän omakotitalon kaikki kulut yksin.
Noilla kulutuksilla on ihan sama onko soppari määräaikainen vai pörssi. Saman säästön saa aikaan, kun jättää töissä pari kahvikupillista välistä ja keittää sen itse.
Meillä on mökillä. On myös ilmastointi ja sähköauto. En muista keskihintaa, mutta heinäkuun sähkölasku oli 12 euroa ja sähkönsiirto 45 euroa (lahden energia)
Olet siis kuluttanut sähköä huomattavasti enemmän kuin mitä tavallisesti käyttäytymällä kuluttaisit.