Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haastava elämäntilanne, paino putoaa liikaa?

Vierailija
26.09.2024 |

Eli eroprosessi menossa, painoa olen aiemmin  pudottanut liikuntaa lisäämällä, ja katsomalla mitä syön eli ihan normipainoinen olen. Nyt tuntuu että ainoa hyvän olon tunne tulee liikunnasta, mutta syöminen on hyvin vaikeaa ja paino putoaa ilman että olisi tarkoitus. Vaikuttaa jaksamiseen, liikunnasta en luovu mutta miten pystyisi edes syömään vähän enemmän?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö sitä mikä on helppo laittaa ja maistuu sulle. Jotain pitää syödä.

Tunnen kyllä tilanteen ja moni muukin varmasti: ero on surullinen ja rankka elämänvaihe. Ei silloin oikein ruoka maistu.

Vierailija
2/12 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää pitää ehkä taukoa hikiliikunnasta. Ja kävelyt tai joku kevyempi? Ei se yhtälö toimi ettei syö ja liikkuu kauheasti. Ota ainakin neste-suola-sokeri tasapaino ja vitamiineja. Ruisleipä voi tasoittaa verensokeria, yksikin pala. Joskus ruokahalu voi palata. Entä jälkiruoat, meneekö mikään alas, joku mikä ei aiheuta inhoa niin kauheasti. Tai neutraali. Lepoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin putosi alipainon rajoille eron jälkeisenä vuotena. Söin paljon suklaata ja keksejä yms, sai paljon kaloreita vähällä syömisellä kun ruoka ei maistunut. Siitä se ruokahalu palautui hiljalleen kun toipui muutenkin. Yritä syödä ruoka-aikoina edes vähän vaikkei ole nälkä, ettei käy niin ettei kroppa enää myöhemminkään osaa pyytää ruokaa. Ole armollinen itsellesi. Eniten häiritsi muiden ihmisten kommentointi laihuudesta. 

Vierailija
4/12 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jotain helposti syötävää, mitä ei tarvitse erikseen tehdä. Mulla on mm pähkinöitä, proteiinijuomia ja vanukkaita. Juustoja.

Niitä voi syödä ilman että varsinaisesti syö. Tuossa tilanteessa ei nyt tarvitse ruokavaliota miettiä, pääasia että jotain syö.

Mä alan löyhkäämään kloorille jos menee liian pitkä aika syömättä, se on merkki siitä että tarvii hiilaria. Koita olla päästämättä itsees siihen asti.

Sulla on vaarana tuossa tosiaan ylikunto ja jossain vaiheessa kroppa alkaa syömään lihaksia jne jos liikut etkä saa syötyä. 

Itselläkin aina erot ja ahdistus laukaisee syömättömyyden ja sitä purkaa sitä oloa liikuntaan, mutta se ei ole yhtään hyvä yhdistelmä kun on muutenkin stressitilassa.

Saatko edes nukuttua?

Vierailija
5/12 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa, eli liikunta ainoa mistä tällä hetkellä tulee edes jotain hyvää oloa. En pysty syömään mitään makeaa tai rasvaista.Hankalinta on se että ei ole edes nälkä. Yritän syödä tai juoda edes proteiini juomia/ vanukkaita.  Painoa lähtenyt keväältä -10kg, kuitekin vielä normaali painon puolella lähellä alarajaa. Tulevaisuus mietityttää, miten tästä kaikesta selviää. Ja painoa kommetoi useampi, että olet aika paljon laihtunut, yritä sitten sanoa että se ei ole nyt tarkoitus.

Vierailija
6/12 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi  apteekin energiajuomat esim. Nutridrnk jota itse olen käyttänyt? Monia makuja, noin 15 euroa neljä purkkia. 

On muitakin merkkejä. Näistä saa  noin 400-500 kcal  / purkki 

Voi käyttää aterioiden välillä lisäravinteena jos ruokahalu on huono.

Vierailija
7/12 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma tuo on? Anna tippua. Minulla tippui 9kg ensimmäisen kuukauden aikana. Kyllä se siitä sitten tasoittui ja kääntyi jopa pieneksi ylipainoksi lopulta.

Vierailija
8/12 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tässä, huimausta pitkin päivää, työt pystyn hoitamaan mutta tuntuu että kaiken muun hoitaminen on kovin vaikeaa. Sairasloma ei ole vaihtoehto koska talous ei sitä kestä...

Vierailija
9/12 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama joskus. Ainoa mitä pystyin oli juomaan. Eli vedin sitten vain mahd. rasvaista maitoa. Vauvakin elää maidolla joten elossa pysyy sillä. Katso missä on eniten energiaa ja yritä napostaa niitä. Pähkinät on hyviä jos edes vähän saat alas.

Vierailija
10/12 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin on noinkin päin. Olen vaikean elämän eläneenä itse taas ollut jo hyvin nuoresta saakka lohtusyöjä ja yrittänyt hoitaa pahaa oloani ja mm. ahdistustani syömällä. Olen lihava ja syömiseni ovat nykyään ihan täysin pielessä. Oikeaa apua ongelmiini en ole saanut. 

Vierailija
11/12 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on paras keino pudottaa painoa. Sama kävi minullekin ja olin huolissani, mutta elämän tasaantuessa ne kilot valitettavasti tulivat takaisin.

Vierailija
12/12 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma tuo on? Anna tippua. Minulla tippui 9kg ensimmäisen kuukauden aikana. Kyllä se siitä sitten tasoittui ja kääntyi jopa pieneksi ylipainoksi lopulta.

Jippii.

Mulla putosi ensimmäisen eron jälkeen hoikasta normipainosta 47 kiloon. Paino oli alhainen tarpeeksi pitkään sotkemaan kropan hormonitoiminnan ja aineenvaihdunnan. Kun sitten aloin syömään vaan normaalisti niin painoa +10 kiloa kuudessa viikossa. En ees tiennyt että paino voi nousta niin nopeasti niin paljon. Nestettä tottakai hitosti mutta kyllä siinä sitä rehellistä läskiäkin kerääntyi ennätyksellisesti.

Siinä meni sitten pari vuotta ennenkuin keho oli tasapainossa sen verran, että alkoi itse ilman yritystä sitä painoa pudottamaan siihen mun normaaliin.

Täällä ei kaikki ole ylipainoisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan