Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olla tekemisissä pessimistin kanssa?

Vierailija
26.09.2024 |

Lähipiirissä on henkilö, jonka tapaaminen saa minut alamaihin. Hänen maailmankatsomus on täynnä epäluuloa, paheksuntaa ja negatiivisia ajatuksia.Toisen ihmisen asemaan ei pysty asettumaan. 

En voi pyyhkiä ihmistä omasta elämästäni pois, mutta tapaamme minun tahdosta harvemmin.

Miten nämä tapaamiset olisivat minulle vähemmän kuormittavia? 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus tuottaa tuskaa. Useimmat eivät sitä kestä, vaan työntävät pään optimismin pensaaseen.

Vierailija
2/4 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on tuollainen ystävä. Ei siinä mitään, olen oppinut suhtautumaan hänen ajatuksiinsa mielenkiinnolla ja tietynlaisella huvittuneisuudella, että noinkin voi ajatella.

En minä itselleni omaksu niitä näkemyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, jos nyt jostain syystä haluat olla tekemisissä. Vastaan näille ei kannata sanoa eikä yrittää ns. kääntää asiaa positiiviseksi, saavat vain lisää vettä myllyyn.

Minulla vastaava työkaveri, on todella raskasta kuunneltavaa. Kaikki on koko ajan huonosti, töissä ja yksityiselämässä, ja hyvistäkin asioista etsitään se negatiivinen puoli.

Onneksi on vuorotyö, yritän toivoa mahdollisimman paljon eri vuoroja.

Vierailija
4/4 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia, mutta miksi sinun pitäisi ottaa toisten tunnetilat kannettavaksi? Eihän toisen tunteilla tai maailmankatsomuksellaan pitäisi olla vaikutusta sinun elämääsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä