Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmeessä kaikki työpaikat ovat vuokratyöpaikkoja nykyään?

Vierailija
25.09.2024 |

Vuokratyöfirmojen kanssa kaikesta saa tapella.

Lomarahoja ei haluta maksaa.

Palkkaluokan nouseminen pitää itse huolehtia (muuten ei makseta)

Ilta- ja yölisistä pitää huomauttaa että kuuluu maksaa (muuten ei makseta)

Sopimukset aina surkeita määräaikaisia nollatuntisopimuksia joita uusitaan muutaman kuukauden välein.

Kun katsoo työpaikkailmoituksia, huomaa että jokainen työpaikka on vuokrafirman kautta.

Vuokrafirmat maksavat tessin minimipalkan, ei mitään etuja tai kunnollista työterveyshuoltoa.

Eipä sitä makseta sairasajan palkkaakaan,  koska työvuorot ilmoitetaan niin  lyhyellä varoitusajalla että ei ole ehditty edes työvuoroja laittaa ennen kuin ilmoitaa tulleensa kipeäksi.

Miten voi olla mahdollista että vuokratyö on ainoa työnsaantimahdollisuus nykypäivänä?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa aikuisuuteen. Aikuisuus on vastuuta, eikä siellä ole enää äitiä kattamassa pöytää valmiiksi. 

Vuokratyönantajalle varmaan oli tämä neuvo, että noudattaa lakia ja sopimuksia. Niin kuin aikuiset.

Älä jaksa. Tiedät varsin hyvin itsekin miten huonosti ihmiset ovat perillä omista laillisista oikeuksistaan esim työelämässä.

Aivan. Eikä se ole työntekijän vastuulla suojella itseään rikollista työnantajaa vastaan vaan työnantajan vastuulla on olla rehellinen. Hän tekee siinä kirjanpitorikosta ja varastaa valtiolta verotuloja josta Suomessa rankaistaan kovemmin kuin ihmisen hengen ottamisesta. Työntekijän ei tarvitse vahtia työnantajaansa,ettei se syyllisty rikoksiin. Siitä täytyy sitten jo maksaa erillinen korvaus

Nyt meni jo lapsellisuuksiin. 

Vierailija
42/56 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän käyttämämme vuokratyönantaja Barona kyllä hoitaa nuo asiat ihan moitteettomasti.

Ettet vain itse Baronalta nyt sattuis olemaan

No baronasta kyllä samoja kokemuksia. Ongelma on se että kaikki työ on pirstaloitunut nollatuntisiksi sirpaleiksi.

Kun työttömyyskorvauksetkin on nyt poistettu, vain harva saa asuntolainaa ja yhä harvempi uskaltaa lähteä lapsia saamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo päästä työntekijästä eroon. Ilmoitetaan vain että sulla loppuu nyt hommat meillä, mene kyselemään sieltä vuokrafirmasta lisää.

No, ei se noin mene. Sopimuksissa on ihan samalla tavalla se irtisanomisaika. 

Ei ole. Toki vuokrafirma joutuu maksamaan työntekijälle palkkaa, mutta se kohdefirma voi passittaa kotiin vaikka kesken päivän. Olen vierestä nähnyt. Ruokatunnilla ilmoitettiin vuokratyöläiselle, että iltapäivällä ei enää tarvetta sille.

Vierailija
44/56 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa aikuisuuteen. Aikuisuus on vastuuta, eikä siellä ole enää äitiä kattamassa pöytää valmiiksi. 

Vuokratyönantajalle varmaan oli tämä neuvo, että noudattaa lakia ja sopimuksia. Niin kuin aikuiset.

Palkat, lisät, yms maksetaan tuntikirjausten mukaisesti siten miten työntekijä on ne kirjannut ja esihenkilö hyväksynyt. Ei siinä voi palkan maksuun laittava henkilö alkaa sooloilemaan. 

Palkanlaskija ja vuokrafirmalla se joka tunnit hyväksyy ei tiedä mitään mitä minä teen työpaikalla. Ne asuu satojen kilometrien päässä eikä ole ikinä edes puhuneet kanssani. Minä ja lähiesimies voidaan sooloilla työkohteissa ihan mitä lystätään. Se on automaattiallekirjoitus joka luultavammin hyväksyy eikä henkilö. Palkkalaskelmassa muutokset näkyy sitten kun näkyy kummallisia kirjauksia, jos näkyy.

Vierailija
45/56 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli ihan hyvä tapa hankkia töitä joskus 20 vuotta sitten ja nopeasti sai  sopimuksen sinne asiakasyritykseenkin. Työhaastattelutkin oli nopeita, käynti vuokrafirman toimistolla ja sai työsopimuksen ja heti seuraavana päivänä alkoi jo työt. Palkat ja lisät meni niinkuin piti. 

Toista se on nyt kun noita firmoja on kymmeniä ja näemmä samoja paikkoja auki joka firmalla. Työnhaku ja valintaprosessit sitten taas jo sellaista viikkokausien pelleilyä että huh huh. 

Vierailija
46/56 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa. Tiedät varsin hyvin itsekin miten huonosti ihmiset ovat perillä omista laillisista oikeuksistaan esim työelämässä.

Aivan. Eikä se ole työntekijän vastuulla suojella itseään rikollista työnantajaa vastaan vaan työnantajan vastuulla on olla rehellinen. Hän tekee siinä kirjanpitorikosta ja varastaa valtiolta verotuloja josta Suomessa rankaistaan kovemmin kuin ihmisen hengen ottamisesta. Työntekijän ei tarvitse vahtia työnantajaansa,ettei se syyllisty rikoksii

Ei mitään lapsellisuutta vaan totuus mikä on näköjään unohtunut.

Vierailija
47/56 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä, n 10 v sitten teki lähihoitajan työtä keikkana, ei ollut vakkaria tarjolla.

Sanoi töitä oli joka päivä ja piti monta krt päivässä laittaa viestiä oon lupautunut jo muualle. Sanoi vakinaista mut, ei ole tätä ongelmaa. Varmaan vuoden tätä teki ja lopulta vakinaistettiin. Eikö noilla ole mitään perehdytystä ?

Vierailija
48/56 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä bisnes ottaa rahaa jokaisesta, joka menee töihin.

Ajattelepa jos sinulla olisi 3 tonnin palkka ja joku tekisi sen 2 tonnilla, saisit tonnin ei mistään, sitten voisit hommata näitä työpaikkoja vaikka 10 ja saisit 10 tuhattta vaikka et itse käy siellä töissä.

Ja kun se parilla tonnilla tekevä on sairaana, maksat sille edelleen palkan, mutta saadaksesi työnantajalta edelleen kolme tonnia, joudut hankkimaan tilalle sijaisen, jolle myös pitää maksaa palkkaa.

Vierailija
49/56 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävä, n 10 v sitten teki lähihoitajan työtä keikkana, ei ollut vakkaria tarjolla.

Sanoi töitä oli joka päivä ja piti monta krt päivässä laittaa viestiä oon lupautunut jo muualle. Sanoi vakinaista mut, ei ole tätä ongelmaa. Varmaan vuoden tätä teki ja lopulta vakinaistettiin. Eikö noilla ole mitään perehdytystä ?

Kellään ei ole mitään perehdytystä, ei vuokratyönantajalla eikä ole kohteissakaan. 

Vierailija
50/56 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin on saatu työllistettyä te-toimistosta pellolle potkitut.

Älä hae töitä niiden kautta, jos työnantaja on liian laiska työntekijää itse hakemaan, työpaikkakin on pasha.

Vierailija
51/56 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahanahneus on syy!

Liitot saivat aikaan liian vaikeat irtisanomiset. Firmat eivät uskalla vakinaisia palkata.

Jos on 6 kuukauden koeaika, niin onpa tosi hankalaa.. Tai laittaa vaan yt-pystyyn, vaikkei niin olisi tarvekaan, niin johan saa potkia, vaikka kaikki pellolle jos haluaa! Miksi ihmeessä, tuosta irtisanomisen vaikeudesta oikein höpötetään!

Vierailija
52/56 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAK vie käräjille laiskimmankin jullikan irtisanomisen. Niin makaa kuin petaa. 

Vierailija
53/56 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en missään nimessä huolisi enää vakityötä tai edes kokopäiväistä määräaikaista sotella, niin hirveäksi siellä on mennyt. Keikkaillessa on oma elämä.

Mutta sitten taas jos teet täyttä työviikkoa, niin sitä on vaikea kestää vuokratyöläisenä, asemasi on kyllä huonompi kuin vakkareiden, ja se näkyy ja kuuluu. 

Vierailija
54/56 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyöfirmojen kanssa kaikesta saa tapella. EN OLE TAPELLUT KERTAAKAAN!

Lomarahoja ei haluta maksaa. OLEN SAANUT JOKA TILIN YHTEYDESSÄ LOMARAHAT, NE PITÄÄ ITSE OSATA EROTELLA SITTEN POIS, LUKEE TILINAUHAA!

Palkkaluokan nouseminen pitää itse huolehtia (muuten ei makseta) TIETENKIN JOS SITÄ TARVITAAN!

Ilta- ja yölisistä pitää huomauttaa että kuuluu maksaa (muuten ei makseta) EI OLE PITÄNYT PAIKKAANSA, AINA ON TULLUT

Sopimukset aina surkeita määräaikaisia nollatuntisopimuksia joita uusitaan muutaman kuukauden välein. RIIPPUU KEIKKAFIRMASTA, EI OLE OLLUT ONGELMAA

Kun katsoo työpaikkailmoituksia, huomaa että jokainen työpaikka on vuokrafirman kautta.

Vuokrafirmat maksavat tessin minimipalkan, ei mitään etuja tai kunnollista työterveyshuoltoa. AINA ON TYÖTERVEYSHUOLTO, VÄHINTÄÄN TERVEYSKESKUKSESSA, SE ON LAKISÄÄTEINEN JUTTU!

Eipä sitä makseta sairasajan palkkaakaan,  koska työvuorot ilmoitetaan niin  lyhyellä varoitusajalla että ei ole ehditty edes työvuoroja laittaa ennen kuin ilmoitaa tulleensa kipeäksi. NO RIIPPUU KEIKKAFIRMASTA, OLIS SELLAISESSA JOSSA ITSE VALITSIN TYÖNI MIHIN MEEN JA MILLOIN,

Miten voi olla mahdollista että vuokratyö on ainoa työnsaantimahdollisuus nykypäivänä? JAA ON NIITÄ OIKEITAKIN TÖITÄ; KEIKKAHOMMISSA VOI OLLA PITKIÄKIN SIJAISUUKSIA

Vierailija
55/56 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyö tappaa työmoraalin kokonaan.

Vierailija
56/56 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asiallistakin vuokratyötä. Itse olin vuoden verran kokoaikatyössä 8h päivä 160h kk +ylityöt, jotka maksettiin päivä ja tai viikko kohtaisesti. Täysin sama tes palkka kuin suoraan palkatullakin. Muutenkin tes noudatettiin pilkulleen. Kaikki lisät ja lomarahat oikein. Lopetin, kun sain tutusta firmasta työtä, jossa olin ollut vuosia sitten. Sain siis suoraan vakituisen kokoaikatyön tilalle ilman haastattelua. Entinen pomo soitti minulle. Muuten olisin jatkanut tuota vuokratyötä vuosia eteenkin päin. Hyvä ja helppo työ maarakennusalalla. Bolt works oli vuokrafirma. M39