Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sisustan muita varten?

Vierailija
25.09.2024 |

Asiallisia vastauksia kiitos. 

Tykkään seurata sisustustilejä somessa ja lainaan kirjastosta aina uusimmat sisustuslehdet. Selailen etuovea joka päivä. Tykkään jutella sisustamisesta muiden kanssa.

Kun sisustan omaa kotiani, niin en todellisuudessa edes tiedä millainen mun oma maku on. Muiden silmissä kotimme saattaa olla "täydellinen trendikoti", mutta en varsinaisesti edes tykkää kaikesta, mitä meillä on. Haluaisin laittaa näyttäviä tapetteja, mutta en uskalla ja osaa. Jos ostan uuden sohvan, niin mun pitää kysyä vaikka kuinka monelta ihmiseltä mielipidettä. En koskaan päädy siihen huonekaluun,  josta itse tykkään, vaan siihen josta muut tykkäävät. Jos ostain jotain uutta niin mietin vaikka kuinka kauan, että mitä jos se on jonkun toisen mielestä huono. Tykkääkö Laura ja Leena mun uudesta päiväpeitosta. Entäs Johanna tai Erkki? Mitä jos Saija ei tykkää siitä?  

Mulle kävi esim niin, että löysin kivan nojatuolin, joka oli muidenkin mielestä kiva. Tuoli oli aivan ihana. Ostin sen. Myöhemmin sain kuulla, että mun yksi tuttava ei pidä sen mallisista tuoleista ja nyt mua kaduttaa aivan sikana koko tuoli. Jotenkin hävettää se.

Haluaisin, että kotimme olisi kaikkien mielestä hieno. Tiedän, että se on mahdotonta.

En kaipaa nyt kettuilua tai haukkuja. Haluaisin päästä ulos tästä.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö tuo vain kotiin? Oletko muuten varma itsestäsi ja valinnoistasi, tiedät mitä haluat ja mistä tykkäät? 

Vierailija
2/53 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa kotiin. Joskus nuorempana liittyi moneen muuhunkin, mutta esim vaatteissa olen melko itsevarma. Toki ulkonäköäni mietin lopulta aika usein, että mitä joku minusta ajattelee 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää on jo hyvä ja iso askel, että oot tiedostanut asian 👍

Sisustamisessa ja muodissa olen oppinut sen, että kaikki tulee uudelleen muotiin ja muoti kiertää. Eli sisusta ihan miten tykkäät, jossain vaiheessa se on out ja sitten taas in, ja kohta uudelleen out ja sitten in. Ellet lähde siihen oravanpyörään että päivität koko ajan sisustusta ja pelaat markkinamiesten pussiin.

Täytyy kertoa vielä, että siinä vaiheessa kun muut hävittivät kirjahyllyjä kodeistaan, ja hankkivat kaikki kalusteet kiiltävän valkoisena, minä metsästin itselleni ihanan ruskean 60-luvun lopun/70-luvun alun kirjahyllyn, niitä sai silloin ilmaiseksi kun kukaan ei halunnut niitä. Kaverini nauroivat mulle ihan suoraan (ystävyydellä kyllä, en loukkaantunut 😄) kuinka hirveä ja nolo kirjahyllyni onkaan.

Ja kappas. Nyt niitä näkyy taas sisustuslehdissä 😆

Vierailija
4/53 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Luulen, että tämä on aika yleistä. Mä oon samanlainen. Mä tapetoin ja maalasin harmaan sävyillä talomme vuonna 2014. Tykkäsin aivan valtavasti. Nyt viime kesänä menin maalaamaan kaikki beigellä ja valkoisella. Mua kaduttaa tosi paljon, koska oikesti tykkään harmaasta paljon enemmän kuin beigestä. Tapetit toivat mun mielestä näyttävyyttä ja ylellisyyttä,  mutta jotenkin koin pakoksi olla trendikäs. Mua harmittaa niin paljon. 

Vierailija
5/53 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista huonekalua/tapettia/kynttilänjalkaa, joka miellyttäisi kaikkia, ei ole olemassakaan. Ostatpa mitä tahansa, aina on joku, joka ei tykkää. Miksi et siis ensisijaisesti miellyttäisi itseäsi?

Mitä pahaa tapahtuu, jos Pirkko tai Pekka ei pidäkään sinun ruokapöydän tuoleistasi?

Pidä sometauko (ainakin sisustustileistä). Se kuvavirta ja tykkäykset ja ihmisten kommentit lähinnä ruokkii sitä tunnetta, että ihmisarvo on kiinni sisustuksen trendikkyydestä. 

Vierailija
6/53 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen myös synninpäästölle. Meillä oli aivan ihana sohva, mutta vaihdoin sen kesällä ns kuplasohvaan, koska järjestimme tuparit ja halusin olla trendikäs. Tuo kuplasohva on mun mielestä oikeasti lopulta aika ruma ja todella huono istua. Oon jopa itkenyt tämän asian vuoksi. Onneksi kyseessä on vain esine

En osaa lohduttaa sen kummemmin, mutta et ole yksin  <3

Vierailija
7/53 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista huonekalua/tapettia/kynttilänjalkaa, joka miellyttäisi kaikkia, ei ole olemassakaan. Ostatpa mitä tahansa, aina on joku, joka ei tykkää. Miksi et siis ensisijaisesti miellyttäisi itseäsi?

Mitä pahaa tapahtuu, jos Pirkko tai Pekka ei pidäkään sinun ruokapöydän tuoleistasi?

Pidä sometauko (ainakin sisustustileistä). Se kuvavirta ja tykkäykset ja ihmisten kommentit lähinnä ruokkii sitä tunnetta, että ihmisarvo on kiinni sisustuksen trendikkyydestä. 

Tämä oli hyvä neuvo.  Kannattaa myös muistaa, että suurimmalla osalla ihmisistä ei ole instassa tai facen ryhmissä sisustuskuvia. Näet vain hyvin pienen osan kodeista. Suurimmalla osalla ihmisistä kodit ovat ihan tavallisia, joissa on samat kalusteet vuodesta toiseen. 

Vierailija
8/53 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata itsetunto! Ole ihminen omana itsenäsi, vailla muiden vaikutusta. Ei se ole vaikeaa, mutta itsekkäät ihmiset poistuvat elämästäsi. Se pitää kestää, mutta lopulta se on hyväksi.

Vierailija
9/53 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä sisusta muille. Katso mikä itseä miellyttää ja perhettä. Itseä on kotonaan paras miellyttää.

Vierailija
10/53 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullutkaan tämmöisestä. Itse olen ostanut aina sellaisen huonekalun tai sisustusjutun oli se sitten matto tai verho, peitto tai mikä hyvänsä joka miellyttää minua. Ei kiinnosta yhtään jos ei muita miellytä. Maalaan myös kotona just sen väriseksi kun itse tykkään. Asun yksin joten tarvitse kenenkään kanssa edes neuvotella. Yleisesti tuttavat ja ystävät ovat kehuneet sisustustani, mutta pääasia on, että itse viihdyn kotonani. 

Vierailija
11/53 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotakuta ei mun koti, joka ei todellakaan ole missään sisustuslehdessä kuin korkeintaan varoittavana esimerkkinä, miellytä, niin saa tunkea ihan yksin herneitä nenään. Mua ei kiinnosta heidän mielipiteensä. Mun koti on Mun koti, enkä mene toisten kotiin etsimään vikoja

Vierailija
12/53 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jotakuta ei mun koti, joka ei todellakaan ole missään sisustuslehdessä kuin korkeintaan varoittavana esimerkkinä, miellytä, niin saa tunkea ihan yksin herneitä nenään. Mua ei kiinnosta heidän mielipiteensä. Mun koti on Mun koti, enkä mene toisten kotiin etsimään vikoja

Nauroin tuolle "kuin korkeintaan varoittavana esimerkkinä" 😂 huippua huumoria

Vierailija
13/53 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta ne omalla tyylillä ja maulla sisustetut kodit ovat suurimman osan mielestä kaikkein kauneimpia.  Beige-valko-rimäseinä-aamiaiskaappi kodit ovat ehkä ylivoimaisesti yleisimpiä nykyajan koteja, joilla on myös todennäköisimmin instatili. Tavallaan ne ovat harmonisen sieviä, mutta harvoin erityisen yleellisiä tai erityisen hienoja. Lopulta kaikkein kauneimmat kodit ovat jotain valtavirrasta poikkeavia.

Vierailija
14/53 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa itsekkyyttä, et ota muiden viihtyvyyttä huomioon! Asunto tulee aina sisustaa Lauran, Leenan, Johannan , Erkin ja  Saijan maun mukaiseksi, silloinhan he ovat valmiita ihailemaan valintojasi Somessa!!!!

Vierailija
15/53 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin, että miltä tuntuu vanhana istua kiikkustuolissa ja ajatella, että on sisustanut koko elämänsä ainoastaan muita varten eikä sen takia, että itse viihtyisi omassa kodissaan. Myös ajattelisin, että sinä asut omassa kodissasi ja muut asuu omissaan. Jos he joskus tulevat käymään niin se on ihan häviävän pieni aika heidän elämässään, kun he ovat siellä käymässä. Ylivoimaisesti suurimman ajan sinun kodissasi olet juuri sinä, joten kenen mielipiteellä sisustuksesta on loppupeleissä eniten merkitystä?

Vierailija
16/53 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möbler är en sak och dem tar man oftast med sig då flyttar. Väggar, tak och golv är en annan femma, liksom skåp och dörrar. Då man renoverar de sistnämnda och berättar hur man vill ha det, så har proffsen åsikter om säkra val och vad nästa ägare eventuellt vill ha. Man väljer väl för sig själv och inte andra?

Proffsen menar väl och kan hindra val som man själv inte senare skulle gilla. Trots det är det bara att hålla sitt huvud och välja själv. Då proffsen är färdiga är det en själv som blir kvar och bor.

Vierailija
17/53 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etene vähän kerrallaan. Onko joku seinä sellainen ettei miellytä? Muuta se, maalaa tai tapetoi. Sitten seuraava kohde, sohva, joku hylly, vitriini...? Oma vuokrakämppä on 42 vuotta vanha ja melkein orkkis, vain yksi seinä on tapetoitu, edellinen mummeli oli kulkenut käsikopelolla ja nurkat rispaantuneet. Ja keittiön seinät lapsenpaskan väristä luonnonvaaleiksi. Huonekalut on kerätty kirppareilta ja ilmaiseksi. Oli viime hetket silloin noin 10v. sitten. Nyt ei enää kunnon lastulevykalusteita tahdo olla missään saatavilla. Tykätään puun värisestä kalustuksesta. Rohkeutta vaan ja mieti mikä ei ihan miellytä ja korjaa se. Ei meille ikinä kukaan ole sanonut mitään sisustuksesta, ei ainakaan negatiivista.

Vierailija
18/53 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvä tsägä, kun mun mies hoitaa kaikki nää päätökset. Sillä vaan on jotenkin se "silmä" että se näkee huonekaluliikkeess tai maalikaupassa, että mikä on hyvä. Ja me sisustetaan ihan vain meille, ja mies tekee ne päätökset. Jos minä olisin päättänyt, varmaan sisustaisin enemmän "muille".

Vierailija
19/53 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kerroksellisuus on kauneinta. Se, että kodissa näkyy eri aikakausien trendejä ja tyyliä. On paljon mielenkiintoisempaa ja esteettisempää, kuin sellainen koti, joka on viimeisen päälle trendien mukainen.

Lyhyen ajan sisällä on ollut ensin tummanruskea lattia, sitten harmaa lattia,  sitten kalanruotokuvionen ja nyt tammenvärinen. Kaikki ovat kauniita. Kunpa ihmiset pitäisivät lattiansa, koska kaikkien noiden päälle on helppo luoda millainen sisustus tahansa.

Vierailija
20/53 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt tarvitaan joku sisustusarkkiatri, jos oma maku on niin huono, ettei se kelpaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän