Ulkosuomalaisia paikalla? Kun käytte Suomessa, ostatteko säilykkeitä, mausteita kaupasta ja viette mukananne Suomesta ulkomaille?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ruisnappeja ja saaristolaisleipää, savuporoa sekä kuivattuja kanttarelleja olen tuonut mukana kun olen tarjoillut suomalaisen menun. Kanttarelleja oli nyt torillakin täällä, muutamaan vuoteen ei ole näkynyt
Kun mies tulee kuukauden kuluttua niin tuo mulle pandan salmiakki-valkosuklaata ja irtokarkkeja. Kokonaisia mustepippureita pitää ehkä tuoda jos en muuten löydä.
Maustepippuria vai mustapippuria?
Ostan Kouvolan lakritsia, vökevää kotisinappia ja leivinjauhettta isossa purkissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kardemummaputkilon ostan leivontaa varten Täällä on myynnissä vain jauhettua tai kokonaisia, ne ei oikein toimi pullataikinassa. Kaikkea muuta saa täältäkin.
Olen ostanut niin Saksassa kuin nyt Italiassakin kardemummaa etnisistä kaupoista vuosikymmenien ajan. Mitä oikein tarkoitat, että "täällä" on myynnissä vain JAUHETTUA ja KOKONAISTA? Siinä Suomen putkilossakin on jauhettua.
Vaikka siinä lukee jauhettua niin rouheista se on.
Minä käytän ohueksi jauhettua. Mielestäni parempaa ja antaa enemmän makua.
Karkkia, suklaata, ruisleipää ja karjalanpiirakoita vien mukanani kun niitä ei kotimaastani saa. Joskus olen mausteitakin ostanut. Ja juustoa muutama paketti, se on Suomessa niin halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruisnappeja ja saaristolaisleipää, savuporoa sekä kuivattuja kanttarelleja olen tuonut mukana kun olen tarjoillut suomalaisen menun. Kanttarelleja oli nyt torillakin täällä, muutamaan vuoteen ei ole näkynyt
Kun mies tulee kuukauden kuluttua niin tuo mulle pandan salmiakki-valkosuklaata ja irtokarkkeja. Kokonaisia mustepippureita pitää ehkä tuoda jos en muuten löydä.
😁 Maustepippuria!
Mustaa, vihreää ja rosèpuppuria kyllä löytyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😁 Maustepippuria!
🤣 eikun pippuria. Äsh!
Salmiakkia, Kouvolan lakua ja Fazerin sinistä tulee yleensä ostettua.
Ja ehdottomasti paljon gluteenitonta leipää meidän lapselle. Suomesta saa kunnollista, leivältä maistuvia gluteenittomia tuotteita, jotka ovat sata kertaa parempia kuin täällä myytävät vakuumipakatut.
Ja sitten on sellaisia asioita, joita syön tosi suurella innolla aina kun Suomessa käy, mutta mitä en jaksa raahata kuten
- riisipiirakat
- rahka
- ruisleipä
- ja saunan jälkeen suomalainen siideri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😁 Maustepippuria!
🤣 eikun pippuria. Äsh!
Eikö oikeasti löydy maustepippuria, allspice, Jamaica pepper, myrtle pepper, pimenta, pimento? Rakkaalla lapsella monta nimeä :)
Vierailija kirjoitti:
Kardemummaputkilon ostan leivontaa varten Täällä on myynnissä vain jauhettua tai kokonaisia, ne ei oikein toimi pullataikinassa. Kaikkea muuta saa täältäkin.
Tämä on muuten totta, siis tuo kardemumma
och syltmunken är det första man äter när man kommer till Finland.
Vierailija kirjoitti:
Karkkia, suklaata, ruisleipää ja karjalanpiirakoita vien mukanani kun niitä ei kotimaastani saa. Joskus olen mausteitakin ostanut. Ja juustoa muutama paketti, se on Suomessa niin halpaa.
Juustoa tosiaankin pitää viedä kilokaupalla.
En osta, kyllä täältä Espanjasta saa mitä tarvii.
Mun sukulaiset vie dippijauhepusseja Saksaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut niin Saksassa kuin nyt Italiassakin kardemummaa etnisistä kaupoista vuosikymmenien ajan. Mitä oikein tarkoitat, että "täällä" on myynnissä vain JAUHETTUA ja KOKONAISTA? Siinä Suomen putkilossakin on jauhettua.
Oletettavasti jauhetulla tarkoitti aivan hienoksi jauhettua eikä tuota rouhemaista karkeammaksi jauhettua sorttia mitä Suomessa myydään putkiloissa.
Eipä ole ollut tarvetta mihinkään erityiseen hamstraamiseen, mutta tuliaisina omiin tarpeisiin ja paluufiilistelyihin on kentältä tai jostain lähikaupasta tullut napattua perinteistä Reissumies-leipää ja jotain hyvää salmiakkia. Muu tarjonta asuinmaassa on enemmän kuin riittävää.
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuliaisina fazerin sinistä.
Minäkin. Saksassa on ihan yhtä hyvää ruisleipää, juustoa, sinappia, mausteista puhumattakaan. Kysyjälle kerrotaan ja etsivä löytää.
Vaikka siinä lukee jauhettua niin rouheista se on.