Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkki post menopaussi-ikäisille naisille seksuaaliterveyteen

Vierailija
25.09.2024 |

Menopaussi oli kaksi vuotta sitten, mutta minkäänlaisia kuivuusongelmia eikä atrofiaa ei ole, gynekologi tästä juuri kirjoitti potilaskertomukseensa rutiinitarkastuksessa. En voi käyttää mitään estrogeenivalmisteita, en edes paikallisestrogeenia, vaan olen harrastanut sooloseksiä tai seksiä lähes joka päivä. Tavoite siis joka päivä, että lihaksisto ja limakalvot pysyvät hyvässä kunnossa, seksuaaliterveyden nimissä. Toimii myös hyvänä unilääkkeenä.

Kannattaa kokeilla erityisesti, jos et voi estrogeenivalmisteita käyttää. En ymmärrä miksei tämä vinkki ole virallisissa suosituksissa, koska vaikutus on näin huikea. Hiukan ennen menopaussia minulla oli kuivuusongelmia ja aloitin tämän ohjelman. Sen jälkeen ei ole ollut.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä vinkkiä vaimollekin aina yritän suositella, mutta kun hän ei kerta kaikkiaan tykkää itsetyydytyksestä yhtään, niin ei käy.

Vierailija
2/10 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä vinkkiä vaimollekin aina yritän suositella, mutta kun hän ei kerta kaikkiaan tykkää itsetyydytyksestä yhtään, niin ei käy.

Entäs seksistä? Ajaa saman asian, mutta miehet eivät pitkän päälle jaksa seksiä harrastaa joka päivä. Mutta niin usein kuin mahdollista ehkäisee kuivuusongelmia. Uskoisin kuitenkin, että kaksi tai kolme kertaa viikossa olisi liian vähän (seksitahti omassa parisuhteessa) pitämään yllä limakalvojen hyvää tilannetta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs seksistä? Ajaa saman asian, mutta miehet eivät pitkän päälle jaksa seksiä harrastaa joka päivä. Mutta niin usein kuin mahdollista ehkäisee kuivuusongelmia. Uskoisin kuitenkin, että kaksi tai kolme kertaa viikossa olisi liian vähän (seksitahti omassa parisuhteessa) pitämään yllä limakalvojen hyvää tilannetta. Ap

No kyllä hän seksistä tykkää, mutta kerta viikossa on tarpeeksi, koska tuntuu tyydyttyvän niin perusteellisesti siitä yhdestä kerrasta. Ja itsellenikin pari kertaa viikossa olisi nykyisellään ihan sopiva määrä, joskin enempääkin voisi yrittää jos hän sitä haluaisi. Eipä siinä mulle oikein muuta jää tehtäväksi kuin yrittää pitää asiaa tapetilla ja mielenkiintoa yllä, ettei nyt ainakaan tuota vähemmäksi menisi. Värkit pysyvät kunnossa kun niin käytetään säännöllisesti, niin naisilla kuin miehilläkin.

Vierailija
4/10 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä hän seksistä tykkää, mutta kerta viikossa on tarpeeksi, koska tuntuu tyydyttyvän niin perusteellisesti siitä yhdestä kerrasta. Ja itsellenikin pari kertaa viikossa olisi nykyisellään ihan sopiva määrä, joskin enempääkin voisi yrittää jos hän sitä haluaisi. Eipä siinä mulle oikein muuta jää tehtäväksi kuin yrittää pitää asiaa t

Totta, siis tuo viimeinen lause myös. Onhan se virallisissa suosituksissakin, että seksiä kannattaisi harrastaa säännöllisesti, että kaikki toimisi paremmin (koskee miehiä ja naisia, miesten osalta säännölliset erektiot pitävät yllä verisuoniston joustavuutta vrt. liikunnan vaikutus verisuonistoon), mutta ehkä runsaan sooloseksin/seksin vaikutuksia ei ole tutkittu, jolloin sitä ei voi suositukseksi laittaa. Olen itsekin hämmästynyt miten tehokasta tämä on. Ap

Vierailija
5/10 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, siis tuo viimeinen lause myös. Onhan se virallisissa suosituksissakin, että seksiä kannattaisi harrastaa säännöllisesti, että kaikki toimisi paremmin (koskee miehiä ja naisia, miesten osalta säännölliset erektiot pitävät yllä verisuoniston joustavuutta vrt. liikunnan vaikutus verisuonistoon), mutta ehkä runsaan sooloseksin/seksin vaikutuksia ei ole tutkittu, jolloin sitä ei voi suositukseksi laittaa. Olen itsekin hämmästynyt miten tehokasta tämä on. Ap

Juuri näin. Miehenä pidän oikeastaan tuota erektioiden hankkimista seksuaalisen vireen ylläpidon kannalta vielä tärkeämpänä kuin laukeamisia, joskin eturauhasen terveydelle tietysti on hyvä saada riittävän usein siemensyöksyjäkin. Mutta kiihottuminen ja erektio on niin vaivaton asia, että sitä todellakin kannattaa harjoittaa aina tilaisuuden tullen. Peniksen verenkierto pysyy kunnossa erektioiden avulla, ja kiihottuminen pitää yllä mielenkiintoa seksiin, ehkä jopa paremmin jos ei aina edes pyri orgasmiin asti.

Tässä iässä (54) olen huomannut todellakin tärkeäksi tuon vireen ylläpitämisen, koska koko asia voisi turhan helposti unohtua liian pitkäksi aikaa, mikäli ei aktiivisesti pidä sitä mielessä. Se on yksi syy miksi olen vaimollekin tosiaan suositellut itsetyydytystä tai edes kiihottumiselle antautumista. Mutta kun ei kerran ole hänen juttunsa, niin olen sitten ottanut vastuulleni että seksi pysyy pinnalla liitossamme, oli sitten kuinka paljon tahansa muita muka tärkeitä asioita mielessä.

Vierailija
6/10 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Miehenä pidän oikeastaan tuota erektioiden hankkimista seksuaalisen vireen ylläpidon kannalta vielä tärkeämpänä kuin laukeamisia, joskin eturauhasen terveydelle tietysti on hyvä saada riittävän usein siemensyöksyjäkin. Mutta kiihottuminen ja erektio on niin vaivaton asia, että sitä todellakin kannattaa harjoittaa aina tilaisuuden tullen. Peniksen verenkierto pysyy kunnossa erektioiden avulla, ja kiihottum

Jännä kuulla, että miehetkin tarvitsevat vireen ylläpitämistä, olin kuvitellut, että naisille tyypillisempää ja miehillä paine kasautuu, jos seksiä ei ole aikoihin. Naiset taas haluavat sitä enemmän mitä enemmän seksiä on ja jos seksiä ei ole, ei ole kohta halujakaan. 

Ja vielä itse asiasta se, että on myös aikamoinen säästö, kun ei tarvitse jatkuvasti  ostella mitään limakalvoille tarkoitettuja voiteita ja puikkoja, nehän maksavat aika paljon, jos on rahat tiukilla. Ap

Vierailija
7/10 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmat käytössä, sekä estrogeeni että päivittäinen orgasmi. Ikinä en ole näin halukas ollut, toimii todella!

Vierailija
8/10 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aloitan aamuni valuttamalla pimppiini 1/2 desiä oliiviöljyä, ei ole kuivuutta.

Vierailija
9/10 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuiva pillu aina liian märän voittaa. Siihen voi laittaa sitten liukkari tarpeen mukaan. Liian märkä ei anna kullille tarpeeksi vastusta.

Vierailija
10/10 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä on seksipalsta, niin oikeasti vinkkini on enemmän terveysvinkki, koska kuivat limakalvot aiheuttavat monenlaista haittaa, virtsatientulehduksia, arkuutta, kutinaa, ärsytystä jne. Vaikutukset seksielämään ovat vain lisäbonus.

Laitoin AV:nkin puolelle kun tämän kirjoitin, mutta poistettiin heti. Ap