Kävelin tänään koulun pihan poikki, eikä kukaan kysynyt millä asialla olen?
Olen töissä sillä kunnalla missä tuo koulu on, joten olin ihan laillisella asialla mennessäni tekemään työtä sinne. Mietin vaan siinä kävellessäni, että helpostipa tänne pihalle pääsisi kuka tahansa muukin, jolla on puukko housujen taskussa sekä vasara toisessa ja akkuporakonelaatikko toisessa kädessä.
Piha oli täynnä lapsia (ala-aste), arviolta muutama sata ja jokunen opettajakin siellä täällä näkyi.
Mitä mieltä olette tuollaisesta, että kuka tahansa voi tulla koulun alueelle tuollaisilla varusteilla, eikä kukaan kysy miksi siellä liikut? Minun mielestä ei ole eikä arvatenkaan monen muunkaan mielestä.
Minulla ei myöskään ollut sellaista vaatetta päällä, jossa olisi esim. joku kunnan logo, josta minut voisi tunnistaa.
Kommentit (10)
No kuule kyllä minäkin oikaisen joskus lasteni koulun läpi. Ilman mitään asiaa sinne. Ja joskus käyn koululla samalla penkomassa löytötavarat läpi (etsin omien lasten vaatteita)
Vierailija kirjoitti:
No kuule kyllä minäkin oikaisen joskus lasteni koulun läpi. Ilman mitään asiaa sinne. Ja joskus käyn koululla samalla penkomassa löytötavarat läpi (etsin omien lasten vaatteita)
Onko sullakin puukko ja vasara mukana?
Koulut ovat julkisia paikkoja. Myös oppitunnit ovat julkisia ja niille saa (luonnollisesti opettajan luvalla) osallistua kuka tahansa. Samoin Esimerkiksi kouluruokailussa voi syödä jos on ostanut ruokalipun ( maksukäytäntö vaihtelee kunnittain)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi ihan hyvinkin olla repussa jota kuljetan aina mukana. Retkeilen paljon. Vasaraa toki en nyt näe järkeväksi kuljettaa mukana.
Mitä tällä ajetaan takaa? Onko tämä provo? Suomessa ei koulut ole koskaan olleet suljettuja tiloja. Ei ole muureja eikä portteja. Ovet ovat aina auki. Ei ole vartijoita tai muuta henkilökuntaa, jonka työ olisi ajaa ihmisiä pois. Koulujen oppilaat kulkevat myös kaupungilla vapaasti muiden ihmisten seassa. Mitä nyt sitten pitäisi tehdä ja miksi? Sulkea lapset lukkojen taakse?
Mulle on soitettu poliisi ja useasti tultu uhkailemaan kun lapset oli pieniä ja vein ne leikkipuistoon. Kerran joku harjoittelija yritti estää meitä menemestä päiväkotiin kun olin viemästä nuorinta sinne.
Näin herwannassah hah
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On
Kouluihin lentokenttätasoiset turvatarkastukset! On vain ajan kysymys, koska joku hyödyntää tilannetta.
Opettajat ja kouluavustajat testataan ped-ofilian varalta ennen työsopimuksen allekirjoittamista. Aika hämmentävää, ettei muille koulun tiloissa työskenteleville ole vastaavaa vaatimusta.
Niin että pitää olla korkea aitaus ja vartijat pihassa?