Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää miehen syöminen. Ei ota salaattia, vaikka teen sen valmiiksi pöytään.

Vierailija
24.09.2024 |

Mies lappaa lautasen kukkuralle makaronilaatikkoa tms mitä tarjolla onkaan. Sitten ihmettelee, kun kärsii ylipainosta. Olen monesti sanonut, että söisi kohtuudella. Puolilautasta ruokaa ja salaattia rinnalle, mutta ei. Turha tulla selittää, että iso mies tarvii energiaa. Ei tarvi noin paljoa. Ei olisi noin pyöreä. Tuo on ylensyöntiä ja epäterveellistä.

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tekeekö kaikki naiset tällä palstalla miehilleen ruokaa? Eikö mene 50/50? Miksi ei? 

Vierailija
82/123 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välimeren ruokavalio on paras! Googlatkaapa.

Mutta jos välimeren tuoksuja ei saa tänne pohjoiseen, niin se ruoka ei maistu.

Meillä on eri olmasto, ihan totta ja se vaatii juureksia ja marjoja ja metsän tuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ilmasto...ja ympäristön tuoksut kesällä ja talvella pitää myös syödä.

Vierailija
84/123 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tekeekö kaikki naiset tällä palstalla miehilleen ruokaa? Eikö mene 50/50? Miksi ei? 

Minä teen meillä 90 % ruoasta. Koska Teen parempaa ruokaa. Koska teen töitä kotoa käsin ja se ruoka valmistuu ns kahvitauon aikana. Koska haluan syödä päivällisen ennen kuin mies tulee töistä. 

Välillä kyllästyttää ja sanon miehelle, että tämä viikko on sinun kokkausvuorosi. Sillä viikolla sitten syödään ulkona.

Vierailija
85/123 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se nyt hemmetti, ettei miehelle saisi 100 % tehdä ruokaa. Tosin kyllä naiset ja miehet voi ottaa jääkaapista välipalaa ja tehdä oman mielen mukaan voileivän jos haluaa.

Vierailija
86/123 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo ei ole sitä, että molemmat saa yhtä paljon vihreitä ja yhtä paljon punaisia nalkekarkkeja.

Tasa-arvo on sitä, että molemmat ovat tyytyväisiä siihen, miten nallekarkit jakaantuvat. Vaikka ei saisi yhtään vihreää, pelkkiä punaisia. 

Vierailija
87/123 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen meillä 90 % ruoasta. Koska Teen parempaa ruokaa. Koska teen töitä kotoa käsin ja se ruoka valmistuu ns kahvitauon aikana. Koska haluan syödä päivällisen ennen kuin mies tulee töistä. 

Välillä kyllästyttää ja sanon miehelle, että tämä viikko on sinun kokkausvuorosi. Sillä viikolla sitten syödään ulkona.

Se vaikuttaa monella olevan niin, että jos nainen ei laita ruokaa, niin sitten tilataan tai mennään ravintolaan. Oletteko tulleet ajatelleeksi, että jos rahat on yhteisiä, ja "miehen vuoro laittaa" kustannetaan ulkostamalla ruoanlaitto, niin teidän uurastus keittiössä säästää yhteisiä rahoja joita mies sitten käyttää maksamalla ulkopuoliselle ruoanlaitosta välttääkseen työn, eli ruoanlaiton.

Minusta tämä on epäreilua ja johtaa monesti siihen, että nainen laittaa ruokaa puoliväkisin, koska tietää ettei perheellä ole varaa tilata taas woltista, ja että niin tapahtuu, jos miestä pyytää kokkaamaan.

Vierailija
88/123 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se nyt hemmetti, ettei miehelle saisi 100 % tehdä ruokaa. Tosin kyllä naiset ja miehet voi ottaa jääkaapista välipalaa ja tehdä oman mielen mukaan voileivän jos haluaa.

Saa, mutta miksi? Onko siis joku kutsumus "vanhoihin hyviin aikoihin", vai joku mies/nainen roolijako tärkeä.. vai miksi?

Vierailija
89/123 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaikuttaa monella olevan niin, että jos nainen ei laita ruokaa, niin sitten tilataan tai mennään ravintolaan. Oletteko tulleet ajatelleeksi, että jos rahat on yhteisiä, ja "miehen vuoro laittaa" kustannetaan ulkostamalla ruoanlaitto, niin teidän uurastus keittiössä säästää yhteisiä rahoja joita mies sitten käyttää maksamalla ulkopuoliselle ruoanlaitosta välttääkseen työ

Kyllä se mies sitten taikoo nuudelit tai munakkaan pöytään, jos hänellä ei ole varaa hakea ruokaa.

sama

Vierailija
90/123 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin makaronilaatikkoon ihan sikana vaihdellen erilaisia pakastevihannessekoituksia, oli aurinko kasviksia, kruunukasviksia, wok-sekoituksia ja vaikka mitä. Tulee kivannäköisiä värikkäitä ruokia, lapset tykkäsi ja mies, joka inhosi makaronilaatikkoa, söi koska tykkäsi niistä kasviksista.

Jauhelihakastikkeeseen pilkoin vaikka mitä, esim. kukkakaalin lehdet (hajosivat olemattomiin kypsennettäessä, mutta toivat makua), porkkanaraasteella jatkoin aina jauhelihaa ja paljon sipulisilppua, mitä lapsetkin söivät, kun pienennettiin ja kypsyteltiin näkymättömiin.

Lihapullat ja mureketaikinaan samoin reilusti kasviksia.

Keittoihin sekaan vaikka mitä kasviksia, ei pelkkää perunaporkkanasipuli-linjaa.

Usein myös perunan, riisin, pastan ja salaatin lisänä lämmin kasvis, se höyrytetty  parsakaali, kukkakaali, porkkana tms. Tai ei ollenkaan perunariisipastaa.

Näin sitä proteiinia ei syödä liikaa ja paino ei nouse. 

Vierailija
91/123 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja kokkailen vegaanisia ruokia. Sikspäkki näkyy.

Vierailija
92/123 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, enkä kestä vihersalaattia. Syön kyllä salaattia, jos siinä on chiliöljyä, valkosipulia, hyvää kreikkalaista fetaa, kikherneitä, tai tomaatti-kurkku-murskaa ilman salaatinlehtiä, tms. Mutta perinteistä vihersalaattia en minäkään ota lautaselle. Se on mautonta. Eli mistä salaatista puhutte? 

Kysymykseeni ei ole vielä vastattu

Vierailija
93/123 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaikuttaa monella olevan niin, että jos nainen ei laita ruokaa, niin sitten tilataan tai mennään ravintolaan. Oletteko tulleet ajatelleeksi, että jos rahat on yhteisiä, ja "miehen vuoro laittaa" kustannetaan ulkostamalla ruoanlaitto, niin teidän uurastus keittiössä säästää yhteisiä rahoja joita mies sitten käyttää maksamal

Eli mies tekee sitten jotain valmisruokaa, jos perheen rahat ei (enää) riitä hänen vapauttamiseen ruoanlaitosta ravintolan tai woltin kautta? Eikö olisi järkevämpää, että se mies yksinkertaisesti opettelisi tekemään normaalia terveellistä ruokaa, kuten se nainenkin on opetellut?

Vierailija
94/123 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotityöt jaetaan osaamisen mukaan. Yleensä nainen on parempi laittamaan ruokaa. Minä en edes söisi mieheni tekemää " ruokaa". Hän tekee ne fyysiemmät hommat, esim.lumityöt ja pienet remontit. Puutarha hommat tehdään yhdessä, siinä ollaan tasavertaisia. Pesu ja tiskikone pesee.

Vierailija
95/123 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sitä mättöruokaa sitten valmistaa ja vielä kakalokaupalla? Kumpi teistä tekee ruokaostokset? Tee sitä jämäsalaatista kasvispihvejä ukolle seuraavalle päivälle, sitä se lähtee 

Mitä mättöruokaa? Makaronilaatikko on ihan tavallista ruokaa.

Makaroonilaatikosta saa terveellisempää kun ostaa pluskuitu ruskeita sydänmerkki makarooneja eikä sitä valkoista ihan ravinnotonta makaroonia.

Torino Tumma Proteiini pasta

Tumma Proteiinipasta sisältää kuidun, raudan, magnesiumin, sinkin ja B1-vitamiinin lisäksi myös runsaasti vehnän ja kauran proteiinia, joka tukee lihasten ylläpitoa ja kasvua. Osana terveellistä ruokavaliota ja elämäntapaa se on erinomainen vaihtoehto kaikille, jotka haluavat kiinnittää huomiota riittävään proteiinin saantiin. Tumma Proteiinipasta sopii mainiosti kaikkiin pastaruokiin. Suosittelemme Proteiinipastaa erityisesti lisäkkeeksi, salaatteihin ja pataruokiin. Valmistettu hiilineutraalilla energialla Raisiossa.

https://www.torino.fi/tuotteet/torino-tumma-proteiini-pasta/

Tämmöiseen makaroonilaatikkoon kun lisää paistijauhelihaa, kasviskermaa, valkosipulia, tuoretta paprikaa ja punasipulia niin ei se ole ollenkaan mitään huonoravinteista mättöruokaa.

Vierailija
96/123 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen miehelle annoksen mihin laitan salaattia ja saa itse ottaa ruokaa sitten niin paljon kuin mahtuu, syö ihan mukisematta näin. Jos salaatti on kulhossa niin ei ota sitä. 

Vierailija
97/123 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotityöt jaetaan osaamisen mukaan. Yleensä nainen on parempi laittamaan ruokaa. Minä en edes söisi mieheni tekemää " ruokaa". Hän tekee ne fyysiemmät hommat, esim.lumityöt ja pienet remontit. Puutarha hommat tehdään yhdessä, siinä ollaan tasavertaisia. Pesu ja tiskikone pesee.

Lumityöt ja muut raskaat ymmärtää, että menee fysiikan mukaan, kun miehet lähes poikkeuksetta vahvempia, eli heille ponnistus on pienempi rasite kuin heikommalle naiselle. Mutta ruoanlaiton voi oppia kuka tahansa ja siinä ei lihasvoima juuri vaikuta. Miksi se siis jää naisille arjessa, vaikka toisaalta julkkiskokkina kyllä on miehiä? Miksei miehiltä voi odottaa ruoanlaiton opettelua? Eihän naisetkaan sitä ole syntymätaitona saaneet?

Vierailija
98/123 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaihtaa liha soijarouheeseen.

Että on mukava lähteä sairaalaan hakemaan lääkettä kun salaisesti liha korvataan soijalla miettimättä sekuntiakaan että voisiko joku olla allerginen soijalle. Olen niin monta kertaa joutunut lähtemään sairaalaan sen takia kun minulle on salaisesti syötetty soijaa ja kurkku alkaa turpoamaan umpeen että itsehän teen tästä lähtien aina rikosilmoituksen tapon yrittämisestä jos joku yrittää tappaa minut aiheuttamalla allergia kohtauksen jossa on oikea hengen vaara.

Vierailija
99/123 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkalaiset syö hyvin!

Vierailija
100/123 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön 3 päivää makaroonilaatikosta jota teen. Syön salaattia myös. Painan itse 90 kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme