Ärsyttää miehen syöminen. Ei ota salaattia, vaikka teen sen valmiiksi pöytään.
Mies lappaa lautasen kukkuralle makaronilaatikkoa tms mitä tarjolla onkaan. Sitten ihmettelee, kun kärsii ylipainosta. Olen monesti sanonut, että söisi kohtuudella. Puolilautasta ruokaa ja salaattia rinnalle, mutta ei. Turha tulla selittää, että iso mies tarvii energiaa. Ei tarvi noin paljoa. Ei olisi noin pyöreä. Tuo on ylensyöntiä ja epäterveellistä.
Kommentit (123)
Meil ei oo ikinä makaronilaatikkoa, kasvispaistoksia kylläkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tekeekö kaikki naiset tällä palstalla miehilleen ruokaa? Eikö mene 50/50? Miksi ei?
Kotityöt jaetaan osaamisen mukaan. Yleensä nainen on parempi laittamaan ruokaa. Minä en edes söisi mieheni tekemää " ruokaa". Hän tekee ne fyysiemmät hommat, esim.lumityöt ja pienet remontit. Puutarha hommat tehdään yhdessä, siinä ollaan tasavertaisia. Pesu ja tiskikone pesee.
Lumityöt ja muut raskaat ymmärtää, että menee fysiikan mukaan, kun miehet lähes poikkeuksetta vahvempia, eli heille ponnistus on pienempi rasite kuin heikommalle naiselle. Mutta ruoanlaiton voi oppia kuka tahansa ja siinä ei lihasvoima juuri vaikuta. Miksi se siis jää naisille arjessa, vaikka toisaalta julkkiskokkina kyllä on miehiä? Miksei miehiltä voi odottaa ruoanlaiton opettelua? Eihän naisetkaan sitä ole syntymätaitona saaneet?
Lumityöt tai pikkuremontit ei myöskään tapahdu päivittäin vuoden ympäri, ruoanlaittoa tarvitaan ainakin kerran päivässä, joka siunattu päivä. -eri
Vierailija kirjoitti:
Siis tekeekö kaikki naiset tällä palstalla miehilleen ruokaa? Eikö mene 50/50? Miksi ei?
Sittenkun maksetaan 50/50 niin sitten tehdään 50/50. Jos maksujen suhde on 20/80 niin kotona tekemisen suhde pitää olla 80/20. Eihön se nyt niin mene että mies maksaa reilusti enemmän yhteisistä maksuista samalla kun tekee puolet kotitöistä. Se on katsos sitä naisten vaatimaa tasa-arvoa että kaikki täytyy mennä 50/50
Joo! Kasvispainotteinen ruokavalio!
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja kokkailen vegaanisia ruokia. Sikspäkki näkyy.
Sikpäkin saa köyhäkin, läskin saa rahalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä etsit puolisoehdokkaan, jolla järjenjuoksu toimii ja oma terveyskin kiinnostaa? On lopulta varmaan aika ankeaa olla jossain äidin roolissa kun kyseessä on kuitenkin puoliso eikä lapsi.
Ihanks totta. Mutta kun kaikissa ihmisissä on jotain vikaa, yhdessä ja toisessa toista niin mitkä viat ovat helpompi hyväksyä ettei tarvitsisi lopun elämää vaihtaa.
Kissojen viat ovat parempia, ne voi hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Kreikkalaiset syö hyvin!
Juu, kiva kun on syksyn mittaan vielä kaksi reissua sinne tulossa. Syön kyllä paljon muutakin kuin kreikkalaista, pizzaa nyt ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenkun maksetaan 50/50 niin sitten tehdään 50/50. Jos maksujen suhde on 20/80 niin kotona tekemisen suhde pitää olla 80/20. Eihön se nyt niin mene että mies maksaa reilusti enemmän yhteisistä maksuista samalla kun tekee puolet kotitöistä. Se on katsos sitä naisten vaatimaa tasa-arvoa että kaikki täytyy mennä 50/50
Jos molemmat tekee kokoaikaista työtä, niin yhteiset laskut ja menot tulee jakaa tulojen suhteessa, ja kotityöt 50/50, koska tunteja on kummallakin 24h/vrk. Muu alkaa olla taloudellista väkivaltaa. Vai onko ok, että lähihoitaja nainen tulee raskaan työpäivän jälkeen kotiin ja alkaa laittamaan ruokaa perintörahoillaan rikastuneelle miehelleen, jonka työ on jotain sijoitusten seuraamista kotisohvalta? Vain koska mies tienaa enemmän, niin naisen tulee häntä palvella? Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikpäkin saa köyhäkin, läskin saa rahalla
Okei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotityöt jaetaan osaamisen mukaan. Yleensä nainen on parempi laittamaan ruokaa. Minä en edes söisi mieheni tekemää " ruokaa". Hän tekee ne fyysiemmät hommat, esim.lumityöt ja pienet remontit. Puutarha hommat tehdään yhdessä, siinä ollaan tasavertaisia. Pesu ja tiskikone pesee.
Lumityöt ja muut raskaat ymmärtää, että menee fysiikan mukaan, kun miehet lähes poikkeuksetta vahvempia, eli heille ponnistus on pienempi rasite kuin heikommalle naiselle. Mutta ruoanlaiton voi oppia kuka tahansa ja siinä ei lihasvoima juuri vaikuta. Miksi se siis jää naisille arjessa, vaikka toisaalta julkkiskokkina kyllä on miehiä? Miksei miehiltä voi odottaa ruoanlaiton opettelua? Ei
Sentakia sen ruuan kannattaa tehdä henkilö joka sen osaa. Minulla ei ole aikaa tai kiinnostusta ottaa noviisia keittiöön hääräämään. Meidän keittiö on mitoitettu minulle, meidän perheen kokille. Olen 25cm lyhyempi kuin mieheni. Olen myös investoinut laadukkaisiin veitsiin, pannuihin ja patoihin. Pidän myös visuaalisena ihmisenä siitä miltä ruoka näyttää samoin kattaus. Mieheni on huomattavasti vahvempi kuin minä ilman visuaalista taitoa. Kummallinen ketju, jos kirjoittaisin mieheni tekevän ruuat ja minä rakensin kesällä pihavajan olisi mammat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Laita sille herkullista smoothieta, johon sujautat salaa kaikkea terveellistä. Marjasmoothien makeutuksena voit käyttää taateleita.
Ai niinkuin lapselle? Uu vau, kylläpä on kiva olla äiti omalle miehelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen meillä 90 % ruoasta. Koska Teen parempaa ruokaa. Koska teen töitä kotoa käsin ja se ruoka valmistuu ns kahvitauon aikana. Koska haluan syödä päivällisen ennen kuin mies tulee töistä.
Välillä kyllästyttää ja sanon miehelle, että tämä viikko on sinun kokkausvuorosi. Sillä viikolla sitten syödään ulkona.Se vaikuttaa monella olevan niin, että jos nainen ei laita ruokaa, niin sitten tilataan tai mennään ravintolaan. Oletteko tulleet ajatelleeksi, että jos rahat on yhteisiä, ja "miehen vuoro laittaa" kustannetaan ulkostamalla ruoanlaitto, niin teidän uurastus keittiössä säästää yh
Kyllä hän osaa tehdä ruokaa, ei se siitä ole kiinni. Häntä ei vain ruoanlaitto kiinnosta. Ja minulle se on ok. Minä yleensä tykkään kokata.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä salaatilla on tekemistä ylipainon kanssa? Jos syö liikaa makaronilaatikkoa ja lisäksi salaattia niin samalla tavoin se ylipaino vaivaa.
Olisko siten että puoli lautasta sitä makaronilaatikkoa ja toinen puoli salaattia, eikä koko lautasta täyteen sitä laatikkoa
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vaan se ongelma, että seuraava muikkeli, jonka otan, niin sen täytyisi olla vegetaristi. En ala enää mitään liharuokia kokkailemaan enkä haluaisi, että muijakaan niitä kokkailee.
- sama
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kaikista, mutta minä ainakin teen. Mies tekee sitten paljon muita kotitöitä. Ei tarvi riidellä kun on sovittu, mitä kukakin tekee ja molemmat hoitaa oman leiviskänsä.
Meillä ei ruokaa ole tarjolla, edes vieraille, ei siis koskaan.
Teen annokset valmiiksi, missä on ravinto opillisesti kaikki tarpeellinen. Ei tarvitse kattaa pöytää, ei jää tähteitä, ei synny tarjoilu astioita pestäväksi. Jokainen saa osansa herkuista.
Loppu on sitten omalla vastuulla, syökö vai ei.
Olisi hyvä, jos lähellä olisi oikea sika possu, jolle maistuisi loput.
Onhan se, mutta ei näistä lähivesistä nouse mustekala tai kultotsa-ahventa eikä tomaatit, munakoisot oliiveista puhumattakaan kasva maukkaiksi näillä leveysasteilla.