Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisilla lapsilla on velvollisuus huolehtia siitä, että heidän ikääntyneistä vanhemmistaan pidetään huolta.

Vierailija
24.09.2024 |

Aikuisilla lapsilla on velvollisuus huolehtia siitä, että heidän ikääntyneistä vanhemmistaan pidetään huolta. Raamatussa sanotaan, että aikuisten lasten tulee osoittaa, että näiden pitäisi ensin oppia täyttämään kristilliset velvollisuutensa omaisiaan kohtaan ja korvaamaan vanhemmilleen se minkä ovat heille velkaa, sillä se on Jumalan tahto.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaikea tilanne. Kolmesta lapsesta kaksi on katkaissut välinsä. Mä yksin yritän jotenkin auttaa.

Vierailija
22/45 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia syntyi ennen vanhaan sosiaaliturvaksi vanhemmilleen (ja koska ehkäisyä ei ollut), mutta meidän yhteiskunnassamme jokaisen ikääntyvän on varauduttava itse omaan vanhuuteensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, niinhän lähes kaikki lapset tekevätkin.

Huolehtivat heidät vanhuspalveluiden piiriin.

Vierailija
24/45 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempia on monenlaisia. Niin heitä kohdeltava kuin itseäni kohtelivat. Kannettava tukasta, ilkuttava, haukuttavaa, naljailtava, moitittavaa, ja muistutettava, ettet ole mikään, eikä sinusta tule mitään. Laiska, lomu, lotku jne.  Samat pitää vanhemmille tehdä kuin ovat opettaneet. 

Vierailija
25/45 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia syntyi ennen vanhaan sosiaaliturvaksi vanhemmilleen (ja koska ehkäisyä ei ollut), mutta meidän yhteiskunnassamme jokaisen ikääntyvän on varauduttava itse omaan vanhuuteensa.

Tietenkin.

Mutta sairastuneet  iäkkäät eivät kykyne sitä itse tekemään.

Vierailija
26/45 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan tuo koskee kristittyjä.  Suomen lain mukaan ei heitäkään. 

Vierailija
27/45 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä esimerkki mitä tapahtui kun tuntemani nainen (työssäkäyvä) yritti pitää huolta ja saada apua vanhalle äidilleen. Oma aika ei riittänyt antamaan kaikkea sitä apua mitä äiti olisi tarvinnut. Kunnalta ei saanut tarpeeksi apua. Rahatilanne ei sallinut käyttää tarpeeksi yksityisiä palveluita. Tämä tytär turhautui, nosti kätensä ilmaan ja ilmoitti että ei pysty tekemään mitään eikä aikonut panna tikkua ristiin äitinsä takia. Tässä vaiheessa alkoi tulla apua kunnalta kun vanhus katsottiin heitteillejätetyksi. 

Vierailija
28/45 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin.

Mutta sairastuneet  iäkkäät eivät kykyne sitä itse tekemään.

Asiat pitääkin hoitaa kuntoon ennenkuin on iäkäs ja sairas. 

Vierailija
29/45 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntyneiden kulut ovat nykyään korkeammat kuin koskaan. TyEL-maksut ovat nykyään korkeammat kuin koskaan ja suurin osa tyeleistä menee eläkeläisten eläkkeisiin. Kuinka paljon noita vanhuksia pitää vielä lelliä?!

Vierailija
30/45 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minun vanhempani voi muuttaa luokseni samoilla ehdoilla kun minä elin heidän luonaan lapsena eli minun holhoukseni ja vallankäyttöni alaisuuteen. Jos haluaa käyttää valtion laitosta mieluummin niin siitä vaan, en minä sitä mene vahtimaan

Vierailija
31/45 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä esimerkki mitä tapahtui kun tuntemani nainen (työssäkäyvä) yritti pitää huolta ja saada apua vanhalle äidilleen. Oma aika ei riittänyt antamaan kaikkea sitä apua mitä äiti olisi tarvinnut. Kunnalta ei saanut tarpeeksi apua. Rahatilanne ei sallinut käyttää tarpeeksi yksityisiä palveluita. Tämä tytär turhautui, nosti kätensä ilmaan ja ilmoitti että ei pysty tekemään mitään eikä aikonut panna tikkua ristiin äitinsä takia. Tässä vaiheessa alkoi tulla apua kunnalta kun vanhus katsottiin heitteillejätetyksi. 

"apua".. Jos tämä apu on yhtään samanlaista mitä lastensuojelu tarjoaa niin käytännössä jotain vanhemman mutilointia, riistoa ja pahoinpitelyä.

Vierailija
32/45 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu koskee vain kristinkulttilaisia, en tiedä miksi sitä tähän sotket ap.

Vierailija
33/45 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo jos on hyvät välit.

Ei ole siltikään velvollisuutta. Vain laki velvoittaa.

Vierailija
34/45 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vähänkin järkeä omaava ihminen ymmärtää vanhenevansa joku päivä. Hoitakoon itse ne asiansa kuntoon ennen kuin järki tilttaa.

Vierailija
35/45 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhemmat ovat omasta tahdostaan muuttaneet satojen kilometrien päästä minusta joten järjestävät elämänsä siellä ihan miten itse tahtovat, kummankaan kanssa en ole aktiivisesti tekemisissä.

Vierailija
36/45 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ideologista ja miesvihamielistä naista jota äidiksi pitäisi kutsua en todellakaan huolehdi! Itsehän kielti minut ja heitti minut pihalle kun olin 15 vain minun sukupuolen takia. Sen minkä taakseen jättää sen edestään löytää.

Vierailija
37/45 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppa

Vierailija
38/45 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, minun vanhempani voi muuttaa luokseni samoilla ehdoilla kun minä elin heidän luonaan lapsena eli minun holhoukseni ja vallankäyttöni alaisuuteen. Jos haluaa käyttää valtion laitosta mieluummin niin siitä vaan, en minä sitä mene vahtimaan

Sama. Vanhusten eläkkeet tulee myös suoraan tililleni. Voin sieltä heittää pari kymppiä molemmille almuiksi kuukaudessa, kuten itsekin sain. Kaikesta päätän minä tai muuten nyrkki puhuu.

Vierailija
39/45 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo jos on hyvät välit.

Ei ole siltikään velvollisuutta. Vain laki velvoittaa.

Ja sitäkin voi kiertää.

Vierailija
40/45 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan miltä isän kasvot näyttivät kun hän ajoi meitä takaa kirves kädessä. Ja miten äiti uhkasi meitä lapsia sillä samalla kirveellä kun pääsi isästä eroon. Eli ei, pärjätköön omillaan.