Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako sairauslomalla tehdä töitä?

Vierailija
24.09.2024 |

Miten on?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa.

Vierailija
2/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tietenkin. Jos on yrittäjä, niin voi yhtä aikaa nostaa sekä palkkaa, että kelan sairauspäivärahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sille omalle työnantajalle. Toisen työn ottaminen sairausloman ajaksi ei ole luvallista.

Vierailija
4/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin sairauslomalla? Vai mitä tarkoitat? Ei lääkärit ihan turhaan kirjoita saikkua. Kyllä siinä on joku pointti.

Vierailija
5/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, sille omalle työnantajalle. Toisen työn ottaminen sairausloman ajaksi ei ole luvallista.

Tarkemmin sanoen, saa jos työpaikalla on se käytäntö että ollaan töissä s.lomalla.

Vierailija
6/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa tehdä, toki kannattaa miettiä omaa oloaan ja sitä, jaksaako oikeasti tehdä töitä ja voiko siitä olla jotain haittaa paranemiselle. Mutta ei sitä mikään laki kiellä. Työnantaja tosin voi kieltää tulemasta töihin sairaslomalla, alasta ja työstä riippuen voi tosiaan olla tilanteita, joissa ei sairaana saa tehdä töitä, vaikka itse olisi sitä mieltä että täytyy/pystyy

Vierailija
7/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan mitkään vakuutukset ei ole silloin voimassa, et aika riskialtista on mennä töihin.

Vierailija
8/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa ta saa omalla vastuulla, jos tapahtuu esimerkiksi työhön liittyvä onnettomuus olet itse siitä vastuussa.

Vierailija
9/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan mitkään vakuutukset ei ole silloin voimassa, et aika riskialtista on mennä töihin.

Tuo ei pidä paikkaansa. Vakuutukset ovat kyllä voimassa normaalisti.

Vierailija
10/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google:

Sairauslomalla ei ole tarvetta eikä velvollisuutta työskennellä. Työntekijä ja työnantaja voivat kuitenkin sopia, että työntekijä työskentelee sairauslomansa aikana, jos työntekijä ei ole kokonaan työkyvytön. On myös mahdollista, että työkyky palautuu ennen lääkärintodistukseen merkityn työkyvyttömyysajan päättymistä.

Vierailija
11/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa ta saa omalla vastuulla, jos tapahtuu esimerkiksi työhön liittyvä onnettomuus olet itse siitä vastuussa.

Työnantaja voi sanoa ettei mihinkään sairaslomalle jäädä, esim jalka kipsissä voi tehdä istumatöitä.

Vierailija
12/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkinkö joku uskoo tähän? Vakutuukset ovat kyllä voimassa ja töitä saa tehdä, jos on työkykyinen.

Vierailija
13/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole?

Ap

Vierailija
14/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole?

Ap

Ei tietenkään ole luvalliata, jos oma työnantaja tarvitsee. Sitten pitää irtisanoutua. On kotona tai menee omaan työpaikkaan. Muu ei ole sallittua. 

Vierailija
15/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkinkö joku uskoo tähän? Vakuutukset ovat kyllä voimassa ja töitä saa tehdä, jos on työkykyinen.

On kyllä jännä homma että niin sitkeässä tämäkin uskomus on... tosiaankin työtapaturmavakuutus on ihan normaalisti voimassa vaikka olisit sairauslomalla. Tosin sitten jos työantaja on selkeästi kieltänyt töihin tulon/töiden tekemisen, voi olla että jouduttaisiin keskustelemaan siitä, onko toimittu ohjeiden vastaisesti ja jos sattuisi tapaturma, voisi olla että korvausta vähennettäisiin päivärahan osalta, mutta harvinaista tämäkin. Kokonaan toinen juttu on sitten, että onko järkevää tehdä töitä, jos lääkäri on arvioinut sun tarvitsevan aikaa toipumiseen. 

Vierailija
16/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole?

Ap

Ei tietenkään ole luvalliata, jos oma työnantaja tarvitsee. Sitten pitää irtisanoutua. On kotona tai menee omaan työpaikkaan. Muu ei ole sallittua. 

Oma työnantaja tarvitsee?

Vierailija
17/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja voi sanoa ettei mihinkään sairaslomalle jäädä, esim jalka kipsissä voi tehdä istumatöitä.

Kipsi jalassa voi kuitenkin estää töihin kulkemisen ( kävelee kepeillä, ei voi ajaa autolla tai varsinkaan polkupyörällä).

Vierailija
18/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva työnantaja pystyy yhtäkkiä järjestämään ihan toisenlaisen työtehtävän sairauslomalaiselle.

Vierailija
19/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole?

Ap

No ihan siksi että sairasloma ei ole keino vapautua työvelvoitteesta varsinaista työnantajaa kohtaan siksi että olisi aikaa tehdä töitä jollekulle toiselle. Menneinä vuosikymmeninä tiedän tapahtuneen sellaista, että valtion virkamies on pyytänyt koko kesäksi sairaslomaa tutulta lääkäriltä toimiakseen kalastajana. Tänä päivänä tällaista käsiteltäisiin varmasti törkeänä virkavelvollisuuden rikkomisena.

Vierailija
20/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen itse parhaillaan saikulla, en voi mennä toimistolle mutta osallistun palavereihin etänä ja teen muuten töitä normaalisti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän