Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HU: Helsinkiläisravintolan asiakkaat piilottavat ruokiaan tuolien alle ja vessaan vältellessään hävikkimaksua

Vierailija
24.09.2024 |

Nuukaa väkeä Helsingissä.

Kommentit (322)

Vierailija
141/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan missä käyn joskus syömässä Hgissä nk seisova pöytä, yritän ottaa sen mitä syön,

Vierailija
142/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasagne oli pahaa eräässä raflassa, ei ollut jauheliha lasagne mistä tykkään, oli pieniä naudan lihan paloja, vein melkein heti roskiin ja kerroin henkilölle joka oli työssä, rehellisen palautteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun suussa maistuu pilaantunut maku, niin jokainen järkevä sylkee sen suupalan serviettiin ja jättää loput kyseisestä syömättä. Terveydellä en ala leikkiä jonkun ahneen raflan itse keksimien sÄäNTÖjEn takia. 

On tullut ravintoloissa sen verran syötyä yli kahdenkymmenen vuoden aikana, eikä kertaakaan ole ollut pilaantunutta ruokaa lautasella, joten kommenttisi vaikuttaa todella oudolta.

Oletko syönyt 20 v ravintoloissa? Voi tyttö pieni, itse olen syönyt kuudettakymmenettä vuotta rafloissa ja kyllä sekaan on pahaa ja kelvotonta ruokaa mahtunut. 

Parhaimmillaan viitenä päivänä viikossa. Eikä sinun kannattaisi sokkona tytötellä ketään. 🤣

Min

Aikalailla saa olla peffa tuulen karaisema jos ei ole varaa omaan ruokaan 😬

Vierailija
144/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyödäänkö vetoa että kys ravintola ei lähde raastupaan tuota maksua perimään? Ensin pitäisi pidätellä asiakasta ja soittaa poliisi joka ottaa henkilötiedot ja tarkastaa tilanteen. Ja sitten normaali oikeusprosessi. 

Vierailija
145/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lasagne oli pahaa eräässä raflassa, ei ollut jauheliha lasagne mistä tykkään, oli pieniä naudan lihan paloja, vein melkein heti roskiin ja kerroin henkilölle joka oli työssä, rehellisen palautteen

oli seisova pöytä js kyllä löytyi syötävää, vatsa pulleena lähdin pois

Vierailija
146/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin hämmästyneenä eräässä lounaskahvilassa kun kaksi ukrainalaistyttöä lastasivat lautasille kukkuroittain vihersalaattia, ottivat kumpikin toisen lautasen jossa oli muuta ruokaa jota söivät, ja lähtiessään heittivät salaatit roskiin koskematta niihin. Mitä tää nyt oli?

Mistä tiedät heidän kansalaisuutensa?

Koska tiedän heidät ulkonäöltä ja olen ollut avustamassa heidän ystäviään Suomessa. Salaatin rohmuaminen oli outoa. Kaveri kertoi just että venäläiset tekevät ulkomailla samaa.

Vierailija
147/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt oikeasti ihmiset vähän käytöstapoja! 

Vierailija
148/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin hämmästyneenä eräässä lounaskahvilassa kun kaksi ukrainalaistyttöä lastasivat lautasille kukkuroittain vihersalaattia, ottivat kumpikin toisen lautasen jossa oli muuta ruokaa jota söivät, ja lähtiessään heittivät salaatit roskiin koskematta niihin. Mitä tää nyt oli?

Mistä tiedät heidän kansalaisuutensa?

Koska tiedän heidät ulkonäöltä ja olen ollut avustamassa heidän ystäviään Suomessa. Salaatin rohmuaminen oli outoa. Kaveri kertoi just että venäläiset tekevät ulkomailla samaa.

Joku lohisalaatti mistä syötiin vain lohet?

Vierailija
149/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesapellet on pöljää porukkaa! 

Vierailija
150/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisivät parempaa ruokaa.

Vierailija
151/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun suussa maistuu pilaantunut maku, niin jokainen järkevä sylkee sen suupalan serviettiin ja jättää loput kyseisestä syömättä. Terveydellä en ala leikkiä jonkun ahneen raflan itse keksimien sÄäNTÖjEn takia. 

Älä nyt esitä tyhmempää kuin oletkaan. Jos ruoka on pilaantunutta, se sylkäistään servettiin ja käydään sanomassa asiasta henkilökunnalle.

Hävikkimaksu on asetettu siksi, että ihmiset lappaavat hysteerisenä sushia ja muuta ruokaa lautaset täyteen ilman aikomustakaan syödä kaikkea. Koska minä maksoin ja saan nyt sikailla koko rahalla.

Vierailija
152/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt esitä tyhmempää kuin oletkaan. Jos ruoka on pilaantunutta, se sylkäistään servettiin ja käydään sanomassa asiasta henkilökunnalle.

Hävikkimaksu on asetettu siksi, että ihmiset lappaavat hysteerisenä sushia ja muuta ruokaa lautaset täyteen ilman aikomustakaan syödä kaikkea. Koska minä maksoin ja saan nyt sikailla koko rahalla.

Juuri näin. Lisäksi tuo hävikkimaksu lienee eräänlainen verhoiltu toivomus tyyliin "jos olet ruokaa rohmuava ja tuhlaava porsas, valitsehan jonkun toisen ravintolan, kiitos".

Vierailija
153/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö asiakas voisi ottaa ruokia kotiin, jos ei jaksa syödä ja sotketut kompostiin. Vai pitääkö ne todella piilottaa ravintolassa kukkaruukkuun.

Vierailija
154/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä jokainen noutoravintola saisi laskuttaa hävikistä. Me normaalit ihmiset maksamme sikailijoiden ylijäämät muuten.

Toisaalta ymmärrän kyllä hyvin, mutta ei se välttämättä itsestä kivalta tuntuisi, en varmasti menisi kyseiseen paikkaan uudestaan.

Itselle meinaan kävi tässä taannoin yhdessä lounasbuffetissa niin, että otin kauhallisen vihreitä papuja lautaselle, ne ovat suurinta herkkuani. Niihin oli laitettu jokin mauste, en tiedä yhteään, mikä se oli, mutta vaikka en ole ollenkaan nirso, niin en saanut sitä syötyä, maku oli ällöttävä. Samassa buffetissa kävi niin, että jälkkäriksi oli marjapiirakka, ja otin sitä kahvin kanssa pienen palan. Sitten kävi ilmi, että se on jokin valmiskakku tms. mikä maistui esanssiselle. Kun muutenkin joudun katsomaan, mitä suuhuni laitan, en halunnut syödä turhaan makeaa, mikä maistuu pahalta.

Vierailija
155/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö asiakas voisi ottaa ruokia kotiin, jos ei jaksa syödä ja sotketut kompostiin. Vai pitääkö ne todella piilottaa ravintolassa kukkaruukkuun.

Tuohan on aivan täydellistä pelleilyä. Aikuinen ihminen tietää itse minkä verran syö kun ottaa ruokaa lautaselle.

Vierailija
156/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisikohan sun vaikka googlaa buffetin idea? 

Vierailija
157/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesapellet on pöljää porukkaa! 

Olisiko sinulla jotain kunnon sanottavaakin?

Vierailija
158/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kuvasivat salaattilautasen kavereille someen ja laittoivat aiheeksi päivällinen.

Vierailija
159/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä jokainen noutoravintola saisi laskuttaa hävikistä. Me normaalit ihmiset maksamme sikailijoiden ylijäämät muuten.

Toisaalta ymmärrän kyllä hyvin, mutta ei se välttämättä itsestä kivalta tuntuisi, en varmasti menisi kyseiseen paikkaan uudestaan.

Itselle meinaan kävi tässä taannoin yhdessä lounasbuffetissa niin, että otin kauhallisen vihreitä papuja lautaselle, ne ovat suurinta herkkuani. Niihin oli laitettu jokin mauste, en tiedä yhteään, mikä se oli, mutta vaikka en ole ollenkaan nirso, niin en saanut sitä syötyä, maku oli ällöttävä. Samassa buffetissa kävi niin, että jälkkäriksi oli marjapiirakka, ja otin sitä kahvin kanssa pienen palan. Sitten kävi ilmi, että se on jokin valmiskakku tms. mikä maistui esanssiselle. Kun muutenkin joudun katsomaan, mitä suuhuni laitan, en halunnut syödä turhaan makeaa, mikä maistuu pahalta.

Buffetruokailu ei sovi kaltaisillesi nirppanokille. Tai ravintolaruokailu ylipäätään. Kotona saat käyttää aromisuolaa ja mustapippuria juuri sen verran kuin itse haluat. Aina samaa, aina hyvää, niin tuttua ja turvallista.

Vierailija
160/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kuvasivat salaattilautasen kavereille someen ja laittoivat aiheeksi päivällinen.

No sittenhän se on ok🤣 Ei tule hävikkiä kun se kuvataan someen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän