HU: Helsinkiläisravintolan asiakkaat piilottavat ruokiaan tuolien alle ja vessaan vältellessään hävikkimaksua
Kommentit (322)
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt artikkeli ei olekaan totta? Saa vaikka jättää kokonaisia paloja syömättä eikä mitään peritä?
Lue se artikkeli ja rauhoitu. Ei tämä asia muuksi muutu, vaikka kuinka suutuksissasi sarjapeukutat täällä viestejä. Outoa, että tämä asia ylipäätään ottaa sinulla noin koville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän olisi ratkaisuna se, että puhtaasta buffet pöydästä luovuttaisiin ja ruoka-annos maksettaisiin otetun ruuan painon mukaan.
Silloin niissä sitä kosteaa riisiä vasta olisikin🤣
Tallinnassa on ainakin joskus ollut noin,ja hyvin toimi. Miksei täällä meilläkin,kai sillä tuhlatun ruuan hinnalla voi palkata henkilökuntaa siihen linjaston loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin hämmästyneenä eräässä lounaskahvilassa kun kaksi ukrainalaistyttöä lastasivat lautasille kukkuroittain vihersalaattia, ottivat kumpikin toisen lautasen jossa oli muuta ruokaa jota söivät, ja lähtiessään heittivät salaatit roskiin koskematta niihin. Mitä tää nyt oli?
Mistä tiedät heidän kansalaisuutensa?
Siitä, että tekstin kirjoittaja on kaalitoimiston putinistitrolli joka keksi ko. ukrainalaistytöt ja lounaskahvilan omasta vodkanhuuruisesta päästään.
Hävikkimaksua ei mikään laki kyllä tunne. Ei semmoista tarvi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En astu jalallani ravintolaan jossa kytätään mitä jätän lautaselle. Sellaista tyranniaa olen kokenut joskus ala-asteen ruokalassa jossa valvova opettaja katsoi ettei kukaan poistu jos on ruokaa lautasella. Kuka hullu maksaa tuollaisesta kohtelusta?
Normaali ihminen joka ottaa senverran kuin syökin, eikä ota paljoa ruokalajia josta ei ole varma pitääkö???
En ole tuo kenelle vastaat, mutta en minäkään tuollaista kyttäämistä vapaaehtoisesti sietäisi. Kammoan hävikkiä enkä todellakaan ota määrääni enempää lautaselle vaikka olisi kuinka "ilmaista". Mutta silti ei koskaan pysty ennustamaan, saako ihan kaikkea syötyä. Voi olla ettei ruoka maistukaan niin hyvältä kuin odotin. Voi olla että tutussa ruokalajissa onkin normaalia enemmän suolaa tai mausteita. Voi olla että kesken syömisen tulee huono olo. Eilen tein kotona ruokaa ja harmitti kun en saanut syötyä ateriastani kuin puolet. En tiedä mikä tuli, ruoka oli hyvää ja nälkäkin oli, mutta kesken kaiken alkoi tehdä pahaa. Onneksi omassa kodissa ei ollut ketään kyttäämässä, etten pystynyt syömään ateriaani loppuun.
Lounas on usein ylihintaista paskaa joten en maksa jos olen ottanut kuivaa ja vanhaa sushia tai mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt artikkeli ei olekaan totta? Saa vaikka jättää kokonaisia paloja syömättä eikä mitään peritä?
Lue se artikkeli ja rauhoitu. Ei tämä asia muuksi muutu, vaikka kuinka suutuksissasi sarjapeukutat täällä viestejä. Outoa, että tämä asia ylipäätään ottaa sinulla noin koville.
Oulun täti käy usein Töölön paskassa sushimestassa? 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin hämmästyneenä eräässä lounaskahvilassa kun kaksi ukrainalaistyttöä lastasivat lautasille kukkuroittain vihersalaattia, ottivat kumpikin toisen lautasen jossa oli muuta ruokaa jota söivät, ja lähtiessään heittivät salaatit roskiin koskematta niihin. Mitä tää nyt oli?
Siitä, että tekstin kirjoittaja on kaalitoimiston putinistitrolli joka keksi ko. ukrainalaistytöt ja lounaskahvilan omasta vodkanhuuruisesta päästään.
Juu ei tietenkään voineet olla Ukrainasta. Sehän on maanpäällinen paratiisi jossa kaikki ihmiset on täydellisiä.
Ihan samoja ääliöitä ne ovat kuin monet muutkin ihmiset ympäri maailmaa. Tässä nyt vaan ei keskustella tuon utopian täydellisyydestä vaan typerien ihmisten huonoista tavoista. Ei tarvitse vetää hernettä nenukkaan jos joku joskus arvostelee Ukrainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän olisi ratkaisuna se, että puhtaasta buffet pöydästä luovuttaisiin ja ruoka-annos maksettaisiin otetun ruuan painon mukaan.
Silloin niissä sitä kosteaa riisiä vasta olisikin🤣
Tallinnassa on ainakin joskus ollut noin,ja hyvin toimi. Miksei täällä meilläkin,kai sillä tuhlatun ruuan hinnalla voi palkata henkilökuntaa siihen linjaston loppuun.
Ei ravintola palkkaa henkilökuntaa kuin pimeiltä Aasian markkinoilta.
Ei Suomessa mitään hävikkimaksuja tunneta eivätkä ne ole käytössä. En maksa, vaikka yrittäjä vaatisi. Jos ei jaksa syödä, ei jaksa syödä.
Tuollainen sääntö kertoo siitä että ravintola asettuu asiakkaidensa yläpuolelle ja kääntyisiin todellakin ovelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun suussa maistuu pilaantunut maku, niin jokainen järkevä sylkee sen suupalan serviettiin ja jättää loput kyseisestä syömättä. Terveydellä en ala leikkiä jonkun ahneen raflan itse keksimien sÄäNTÖjEn takia.
On tullut ravintoloissa sen verran syötyä yli kahdenkymmenen vuoden aikana, eikä kertaakaan ole ollut pilaantunutta ruokaa lautasella, joten kommenttisi vaikuttaa todella oudolta.
Oletko syönyt 20 v ravintoloissa? Voi tyttö pieni, itse olen syönyt kuudettakymmenettä vuotta rafloissa ja kyllä sekaan on pahaa ja kelvotonta ruokaa mahtunut.
Parhaimmillaan viitenä päivänä viikossa. Eikä sinun kannattaisi sokkona tytötellä ketään. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen sääntö kertoo siitä että ravintola asettuu asiakkaidensa yläpuolelle ja kääntyisiin todellakin ovelta.
Voi jättää tuollaiset ravintolat omaan rauhaansa. Kuka jätepoliiseja kaipaa.
Jos olen ruoan maksanut etukäteen, kävelen vain ulos. Siinäpä yrittävät juosta perään jonkun riisinjyvän takia.
Itse otan sen verran että jaksan syödä, santsaan kyllä ja taas sama homma
"Hienoissa" ravintoloissa jää taasen minimaallisten taidokkaiden annosten syömisen jälkeen kova nälkä. Pitää mennä heti nakkikioskille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun suussa maistuu pilaantunut maku, niin jokainen järkevä sylkee sen suupalan serviettiin ja jättää loput kyseisestä syömättä. Terveydellä en ala leikkiä jonkun ahneen raflan itse keksimien sÄäNTÖjEn takia.
On tullut ravintoloissa sen verran syötyä yli kahdenkymmenen vuoden aikana, eikä kertaakaan ole ollut pilaantunutta ruokaa lautasella, joten kommenttisi vaikuttaa todella oudolta.
Oletko syönyt 20 v ravintoloissa? Voi tyttö pieni, itse olen syönyt kuudettakymmenettä vuotta rafloissa ja kyllä sekaan on pahaa ja kelvotonta ruokaa mahtunut.
Parhaimmillaan viitenä päivänä viikossa. Eikä sinun kannattaisi sokkona tytötellä ketään. 🤣
Minä olen viim 15 v syönyt työlounaan joka arkipäivä Helsingin keskustan lounaspaikoissa. Sen lisäksi asiakas joskus tarjoaa lounaan illalla tai syön iyse ravintolassa ystävien kanssa. Ikää 58 v. Mitäs laitat nyt vastineeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei tietenkään voineet olla Ukrainasta. Sehän on maanpäällinen paratiisi jossa kaikki ihmiset on täydellisiä.
Ihan samoja ääliöitä ne ovat kuin monet muutkin ihmiset ympäri maailmaa. Tässä nyt vaan ei keskustella tuon utopian t
Ja eihän tuossa edes arvosteltu Ukrainaa vaan paria ukrainalaista naista? (Joiden alkuperän pystyi varmaankin päättelemään kielestä, jota keskenään puhuivat.)
Kyllä sen nyt pitäisi olla useimmilla meistä tiedossa, että ukrainalaisissa on tosi paljon ihan samanlaisia epärehellisiä ja töykeitä maailmanomistajia kuin venäläisissäkin. Tai jostain syystä tämä tiedostettiin kyllä ennen sotaa, mutta sodan jälkeen kukaan ei enää suostu tätä uskomaan, vaan ukrainalaiset nähdään ihan samanlaisina urheina, suoraselkäisinä ja vaatimattomina kuin talvisodan suomalaiset. Ukrainalaiset ovat slaaveja hyvässä ja pahassa.
Se ei tietysti millään tavalla oikeuta Venäjän hyökkäystä Ukrainaan. Naurettavaa että näin edes täytyy erikseen sanoa.
Jos itse ei saa annostella omaa ruokaansa, niin sitä saa jättää syömättä. Meillä oli samanlainen keittäjä koulussa ja hän viis veisasi lasten toiveista. Kerran äitini joutui olemaan rehtoriin yhteydessä, kun en vatsataudista toipuvana jaksanut syödä niitä määriä, mitä hän lappoi lautaselle.
Sen sijaan jos itse annostelee itselleen ruoan, niin se pitää pääsääntöisesti syödä. Tietysti voi tulla jokin kiireellinen juttu ja ruokailu pitää keskeyttää tai sairastuu kesken ruokailun. Silloin voi jäädä paljonkin ruokaa lautaselle.