HU: Helsinkiläisravintolan asiakkaat piilottavat ruokiaan tuolien alle ja vessaan vältellessään hävikkimaksua
Kommentit (322)
Vierailija kirjoitti:
Kysyin tästä tutulta laki mieheltä hän sanoi ettei todellakaan mene läpi tuollainen maksu ja poliisi ei saavu paikalle koska kyse ei ole maksamatttomasta laskusta.
Kyllähän se on sitten just näin jos oikein laki mies niin sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Kun suussa maistuu pilaantunut maku, niin jokainen järkevä sylkee sen suupalan serviettiin ja jättää loput kyseisestä syömättä. Terveydellä en ala leikkiä jonkun ahneen raflan itse keksimien sÄäNTÖjEn takia.
On tullut ravintoloissa sen verran syötyä yli kahdenkymmenen vuoden aikana, eikä kertaakaan ole ollut pilaantunutta ruokaa lautasella, joten kommenttisi vaikuttaa todella oudolta.
Otin kerran jossain buffetissa lasagnea joka näytti hyvältä mutta maistui pas""lta.En ottanut paljon mutten saanut alas edes sitä vähää. Ei maistamatta tiedä miltä maistuu ja jos onkin pahaa niin lautaselle jää.
Se on ihan oikein että buffassa se joka jättää ruokaa maksaa hävikin ihan itse. Tällä tavalla hävikki myös vähenee. Koska hävikin maksaa muuten jokainen maksava asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun suussa maistuu pilaantunut maku, niin jokainen järkevä sylkee sen suupalan serviettiin ja jättää loput kyseisestä syömättä. Terveydellä en ala leikkiä jonkun ahneen raflan itse keksimien sÄäNTÖjEn takia.
Oliskohan kyse vähän eri asiasta?
Jos saat epäkurantin annoksen, totta kai reklamoit asiasta.
ei ole kyse eri asiasta vaan juuri tuossakin tapauksessa maksua peritään
Ei tietenkään peritä, jos kyse on epäkurantista tuotteesta. Reklamoit ja saat rahasi takaisin. Tietenkin eri asia, jos ensin syöt hyvällä halulla ja sitten ylimitoitettu santsilautanen alkaa yhtäkkiä maistua pilaantuneelta.
Olen ällistynyt kuinka tyhmiä ihmisiä täällä kommentoi. Yksi jankuttaa kuinka kamalaa on pakottaa asiakasta syömään lautasen tyhjäksi vaikka asiakas itse on ladonnut sen täpötäyteen. Toinen kiljuu kuinka tuollainen maksu on lainvastaista ja jopa on konsultoinut lakimiestä ollenkaan ajattelematta ettei sen tarvitse käydä tuollaisessa ravintolassa. Ihan vapaasti voit mennä perceilemään ja jemmaamaan riisipalleroita muihin yrityksiin. Ei hemmetti, te kun kasvatte aikuisiksi, voimme hyvästellä Suomen.
Tähän olisi ratkaisuna se, että puhtaasta buffet pöydästä luovuttaisiin ja ruoka-annos maksettaisiin otetun ruuan painon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tullut ravintoloissa sen verran syötyä yli kahdenkymmenen vuoden aikana, eikä kertaakaan ole ollut pilaantunutta ruokaa lautasella, joten kommenttisi vaikuttaa todella oudolta.
Sinä et tunnista makuvirheitä joita ruoassa voi olla. Epäilemättä sen takia syöt paljon aasialaisista ravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä yrittävät periä. Poliisi ei tule tuollaisen takia ravintolaan. Kyse on kai jonkinlaisesta sopimuksesta jonka hyväksyy tilatessaan. Eli sitten vaan oikeuteen sopimusrikkomuksesta rahaa perimään. Onko raflalla rahaa asianajajiin?
Siis sun mielestä on oikein että asiakas kasaa järjettömän annoksen lautaselleen ja syö siitä pienen osan? Sehän kuulostaa älyttömältä.
Se on RIISIÄ pahvi. Maailma ei siihen kaadu.
Sun takia hinnat nousee kun se vaan on riisiä. Tajuatko että jengi syö ne kalat sushipaloista ja jättää riisin jonnekin tuolin alle? Pässi. Teetkö niin kotonakin? Keität riisiä ja heittelet sen seinille?
Aina kun keitän ko
Miksi ihmeessä? Tee vaikka salaattia lopusta,kun olet sen ensin jäähdyttänyt nopeasti ja kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Tähän olisi ratkaisuna se, että puhtaasta buffet pöydästä luovuttaisiin ja ruoka-annos maksettaisiin otetun ruuan painon mukaan.
Silloin niissä sitä kosteaa riisiä vasta olisikin🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään peritä, jos kyse on epäkurantista tuotteesta. Reklamoit ja saat rahasi takaisin. Tietenkin eri asia, jos ensin syöt hyvällä halulla ja sitten ylimitoitettu santsilautanen alkaa yhtäkkiä maistua pilaantuneelta.
Kyseessä oleva ravintola saa periä maksun aina jos jää yksikin riisi syömättä syystä tai toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Jep ja lisäksi avaisia silmiä sille kuinka paljon sitä ruokaa oikein mättää itselleen. Tuollainen systeemihän on monissa kasviruokapaikoissa ja aina sitä yllättyy, kuinka paljon on onnistunut haalimaan siihen lautaselleen. Ei kuitenkaan koskaan niin paljoa, etteikö sitä kaikkea jaksaisi syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä yrittävät periä. Poliisi ei tule tuollaisen takia ravintolaan. Kyse on kai jonkinlaisesta sopimuksesta jonka hyväksyy tilatessaan. Eli sitten vaan oikeuteen sopimusrikkomuksesta rahaa perimään. Onko raflalla rahaa asianajajiin?
Siis sun mielestä on oikein että asiakas kasaa järjettömän annoksen lautaselleen ja syö siitä pienen osan? Sehän kuulostaa älyttömältä.
Sun takia hinnat nousee kun se vaan on riisiä. Tajuatko että jengi syö ne kalat sushipaloista ja jättää riisin jonnekin tuolin alle? Pässi. Teetkö niin kotonakin? Keität riisiä ja heittelet sen seinille
Riisi on höttöruokaa jota en todellakaan ala syömään seuraavana päivänä. Muutenkin syön sitä erittäin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun takia hinnat nousee kun se vaan on riisiä. Tajuatko että jengi syö ne kalat sushipaloista ja jättää riisin jonnekin tuolin alle? Pässi. Teetkö niin
Miksi sanot riisiä höttöruuaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko syönyt 20 v ravintoloissa? Voi tyttö pieni, itse olen syönyt kuudettakymmenettä vuotta rafloissa ja kyllä sekaan on pahaa ja kelvotonta ruokaa mahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä oleva ravintola saa periä mak
Höpö höpö. Itse käyn tuolla usein syömässä ja koskaan ei ole peritty yhtään mitään, vaikka pari sushia jäisikin syömättä. Lisäksi, jos tuon hysteerisen riehumisesi sijasta keskittyisit lukemaan jutun, tuo on ennen kaikkea heille, jotka noutavat sushia ja sitten syövät vain täytteet niistä.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan oikein että buffassa se joka jättää ruokaa maksaa hävikin ihan itse. Tällä tavalla hävikki myös vähenee. Koska hävikin maksaa muuten jokainen maksava asiakas.
Ravintolaruoka saakin maksaa. Mikset syö kotona?
Ai nyt artikkeli ei olekaan totta? Saa vaikka jättää kokonaisia paloja syömättä eikä mitään peritä?
Kys olevassa ravintolassa ei ole noutopöytää.
Muistan, kun olin ala-asteella ekalla tai tokalla joskus -70-luvulla, niin silloin tuli piilotettua ruokaa. Keittolan emäntä mätti jotain kananhelttasoosia tmv kukkurlautasellisen ja kaikki olisi pitänyt syödä. Ensinnäkin lapsen vatsa ei vedä mitenkään sellaista annosta ja toiseksi se oli ihan kamalaa. Vaikka meitä muistutettiin Biafran nälkäänäkevistä lapsista, niin rajansa kaikella kuitenkin. Kouluruokalan patterin väliin taisin muistaakseni lusikoida helpottaakseni ruokailu-urakkaa.
Mr. Beankaan ei tykännyt ostereista ja kippasi ne vieressä istuvan naisen käsilaukkuun
Maailma ei ole muuttunut vuosikymmenten aikana mihinkään ja aikuiset on alkaneet käyttäytyä kuin pikkukakarat.