Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HU: Helsinkiläisravintolan asiakkaat piilottavat ruokiaan tuolien alle ja vessaan vältellessään hävikkimaksua

Vierailija
24.09.2024 |

Nuukaa väkeä Helsingissä.

Kommentit (322)

Vierailija
221/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan tähän on olla jokin kuluttajan suoja olemassa. Ei ketään voi pakottaa syömään ruokaa, joka ei maistu tai on pilaantunutta, syömäkelvotonta, väärin valmistettua, huonosti maustettua jne. 

Vierailija
222/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo äskeinen kommentti oli siis sille, joka höpisi jotain pippureista ja aromisuolasta.

Lapsellista on olla vielä aikuisena tuolla tasolla, että kaikki vähänkin eriävällä tavalla maustetut ruoat ovat pahoja. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan tähän on olla jokin kuluttajan suoja olemassa. Ei ketään voi pakottaa syömään ruokaa, joka ei maistu tai on pilaantunutta, syömäkelvotonta, väärin valmistettua, huonosti maustettua jne. 

Jos ruoka on pilaantunutta tai syömäkelvotonta, siitä reklamoidaan keittiöön. Ei lapata kahta lautasta täyteen ja lähdetä lätkimään.

Vierailija
224/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jättäisin tämmöisessä paikassa ihan piruuttani yhden kanankoiven lautaselle ja jäisin odottamaan poliiseja. Sitten voitaisiin keskustella, että miten tämä on mielestäni liian kuivaa ja sitkasta, on ollut liian kauan uunissa ja mun makuun on liikaa suolaakin. 

Mikset käyttäytyä kuin aikuinen ja kertoa havainnoistasi henkilökunnalle? Miksi pitää soittaa poliisille?

Vierailija
225/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin olisi ihan mielenkiintoista nähdä tällaisesta jutusta oikeuden päätös - vaikka taitaa olla niin pieni juttu, ettei ikinä pääsisi oikeuteen asti.

Olen kyllä itse sitä mieltä, että hieno juttu kun yritetään keksiä keinoja minimoida hävikkiä. Olen myös sitä mieltä, että lautasensa kukkuralleen lastaavat asiakkaat ovat ahneita ja typeriä. Mutta silti en vaan jaksa uskoa, että on laillista pakottaa asiakas syömään sakon uhalla lautanen tyhjäksi.

Vierailija
226/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kävis syömässä. Joskus jossain buffassa otan maistaakseni jotain erikoista. Laivallakin oli kerran jotain artisokkaa,näytti hyvältä, mutta maistui karsealta. Ja siitä pitäs maksaa, ettei ollukkaa mieluisat mausteet?

Vierailija
227/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kun katsoo nykynuorisoa minkälaisia mielenterveyden haasteita heillä on vapaankasvatuksen vuoksi niin ei voi muuta kuin itkeä. Mitäköhän heistä tulee isona? Noniin heistä tlee mitä markkinatalous heistä orjikseen kasvattaa.

Vierailija
228/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin olisi ihan mielenkiintoista nähdä tällaisesta jutusta oikeuden päätös - vaikka taitaa olla niin pieni juttu, ettei ikinä pääsisi oikeuteen asti.

Olen kyllä itse sitä mieltä, että hieno juttu kun yritetään keksiä keinoja minimoida hävikkiä. Olen myös sitä mieltä, että lautasensa kukkuralleen lastaavat asiakkaat ovat ahneita ja typeriä. Mutta silti en vaan jaksa uskoa, että on laillista pakottaa asiakas syömään sakon uhalla lautanen tyhjäksi.

Toivottavasti yksikään sikailija ei ole sentään niin täysjuntti että riitauttaisi porsastelumaksunsa oikeuteen asti.

Toisaalta varmaan niitäkin löytyy.

Vierailija
229/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä kävis syömässä. Joskus jossain buffassa otan maistaakseni jotain erikoista. Laivallakin oli kerran jotain artisokkaa,näytti hyvältä, mutta maistui karsealta. Ja siitä pitäs maksaa, ettei ollukkaa mieluisat mausteet?

Sä siis kunnon tollon tavoin pinosit lautasen kukkuralleen artisokkaa? Olisiko vaikea jatkossa vaikka maistaa jotain tuntematonta ruokalajia ensiksi? 

Vierailija
230/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä ravintolassa on hävikkimaksua, mutta jos tää on totta en menisi. Lapsuuden syömispakotus tulee väkisin mieleen, ei saanut itse valita annoskokoa ja silti kaikki piti syödä.

Buffetista saat kyllä ihan itse valita annoskokosi ja sen, mitä sieltä otat.

Tuo on sushibuffet ja siellä veloitetaan sakkomaksu syömättä jätetyistä susheista, mitkä on lautaselleen ottanut.

Vierailija
231/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ravintoloissa tuo hävikkimaksu on käytössä? Millä perusteilla se vaatii asiakkailta korvauksia? Minkä suuruisia hävikkisakot ovat olleet? Onko joku niitä suostunut maksamaan vailla mitään juridista perustetta?

Vierailija
232/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tiedä etukäteen, meneeko ruokaa alas siten kuin alkuasetelmassa tuntuu menevän. Lisäksi voi haluta kokeilla maistaa jotain uutta, joka maistuukin totaaliselta paskalta eli sitä ei pysty syömään. Jne. Kuolleena syntynyt ajatus! En suostuisi maksamaan missään tapauksessa hävikkimaksua, se on selvää. Siitä tulisi sitten se eka oikeusjutska sitten...

Vierailija
233/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyään enää saa jämiä mukaan kotiin, "doggybagia"? Joskus sai aina loput mukaan jos ei jaksanut syödä koko annosta. Ei tarttis heittää ruokaa roskiin jos asiakas sais mukaan, ongelma ratkeaisi, ei tulisi hävikkiä??

Vierailija
234/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö asiakas voisi ottaa ruokia kotiin, jos ei jaksa syödä ja sotketut kompostiin. Vai pitääkö ne todella piilottaa ravintolassa kukkaruukkuun.

Eli käy ensin vetämässä vatsansa täyteen ja sitten ottaa vielä kotiin annoksen mukaan, minkä voi vetää myöhemmin, kun vatsaan taas mahtuu tai jos tarpeeksi paljon ottaa ylimääräistä, niin voi tarjota illallisen koko perheelle.

Vierailija
235/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi parhaat ravintola-diskoaikani olivat 70-90 luvuilla. Silloin oli hauskaa aina. Nykyään urputetaan jokaisesta asiasta. 

Vierailija
236/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suuri se hävikkimaksu on? Jos jää vaikka puolet annoksesta syömättä?

Vierailija
237/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan tiedä etukäteen, meneeko ruokaa alas siten kuin alkuasetelmassa tuntuu menevän. Lisäksi voi haluta kokeilla maistaa jotain uutta, joka maistuukin totaaliselta paskalta eli sitä ei pysty syömään. Jne. Kuolleena syntynyt ajatus! En suostuisi maksamaan missään tapauksessa hävikkimaksua, se on selvää. Siitä tulisi sitten se eka oikeusjutska sitten...

Mitä hemmettiä nyt taas? Millainen aikuinen ihminen ei tiedä miten paljon jaksaa syödä, varsinkin kun on vielä mahdollisuus ottaa vähän ja santsata sitten? Onko sulla joku erityinen sairaus?

Vierailija
238/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyään enää saa jämiä mukaan kotiin, "doggybagia"? Joskus sai aina loput mukaan jos ei jaksanut syödä koko annosta. Ei tarttis heittää ruokaa roskiin jos asiakas sais mukaan, ongelma ratkeaisi, ei tulisi hävikkiä??

Ei ole buffasta ikinä saanut ruokaa mukaan. Muutenhan ihmiset lappaisivat pöytään safkat samantien koko suvulle.

Vierailija
239/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin hämmästyneenä eräässä lounaskahvilassa kun kaksi ukrainalaistyttöä lastasivat lautasille kukkuroittain vihersalaattia, ottivat kumpikin toisen lautasen jossa oli muuta ruokaa jota söivät, ja lähtiessään heittivät salaatit roskiin koskematta niihin. Mitä tää nyt oli?

Mistä tiedät heidän kansalaisuutensa?

Venäläiset harrastaa tätä ihan tarjoilijankin kertoman mukaan. Syödään murto -osa siitä, mitä lastataan pöytään

Vierailija
240/322 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän tämän hyvin tuon järjettömän "hamstraajien" kannalta. Site en kuitenkaan ymmärrä, että minun oikeasti pitää vielä maksaa ruoasta lisää, jos se on järkyttävän makuista. Tämä on siis minusta kohtuutonta. Muualla saat hyvitystä asiasta, täällä maksat lisää. 

Tästä syystä. En käy kyseisissä paikoissa, jossa tällainen maksu on. Aitoa hävikkiä pitäisi torjua jotenkin muuten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän