Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Professori: Nordea voi kaatua, jos asiakkaat siirtävät rahat muualle, ensimmäiset voivat saada rahansa nostettua

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordealla on toimintaa muuallakin kuin Suomessa. Luulisi professorinkin tämän tietävän. Jos pari foliohattua päättää siirtää rahansa pois Nordeasta ei sillä ole mitään vaikutusta pankin toimintaan. 

Suomen pankki on kuitenkin itsenäinen tytäryhtiö. Kun kaatuu, se kaatuu. Yleensä emoyhtiöt vaan karkaavat ja yrittävät pelastaa itsensä, pestä kätensä, irrottautua. Pelastaminen kuuluu Suomen valtiolle. Pankkilainsäädäntö ja talletussuoja.

Siis Suomen Nordea. 

Vierailija
82/133 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen pankki kaatuu jos asiakkaat siirtyy muualle.

Minkä takia tällainen uutinen julkaistaan juuri nyt? Onko tarkoitus horjuttaa ihmisten luottamusta pankkeihin? Koulussa opetettiin 30-luvun lamasta USA:ssa. Pelottava jakso historiassa. On isoja kriisejä ollut  lähempänä meidän aikaamme. Silti. Kiinaa koskevat uutiset ovat huolestuttavia. Siellä kuulemma hinnat ovat laskusuunnassa eli siellä on deflaatio. Ihmiset eivät tietenkään osta mitään, jos on odotetavissa, että ensi viikolla kaikki on halvempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkyy nyt se IT:n siirto Intiaan käytännössä. 

Itse olen miettinyt pankin vaihtoa pidempään, mutta en ole jaksanut kun siitä on vaivaa. Mutta nyt vaihdan vaivasta huolimatta.

Vierailija
84/133 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Nordean toimitusjohtaja ei ole tullut vieläkään esiin? Ongelma on suuri ja kaikki hyssyttelee. 

Edes vastauksia ei saada, miksi ongelmat jatkuvat jo yli viikon?

Heitä ei kiinnosta tiedottaa hiekankantajille mitään. Aivan varmasti suuria yritysasiakkaita informoidaan jos jotain heitä haittaavaa olisi. 

Vierailija
85/133 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on mummojono Nordean tiskillä😆

Siellä oli kyllä enemmän vaareja, kun itse asioin tiskillä viimeksi. Oikeammin sanottuna vanhoja miehiä, kun ei voi tietää onko heillä lapsenlapsia.

Vierailija
86/133 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö nostaa rahat jo tänään jotta ne vielä saa?

Olet myöhässä. Eilen nostin kuulemma viimeisien joukossa rahat Nordeasta.

Itse olet myöshässä. Nostin rahani ja lopetin tilin Meritassa 1990-luvulla, joka silloin oli Nordean nimenä [Merita muuttui Nordeaksi 2001]. Syy oli erittäin huono palvelu.

Edelleenkään Nordea ei välitä asiakkaistaan, joten ihmettelen, miksi sillä on henkilöasiakkaita vieläkin.

Vierailija
87/133 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tosiaan jutun lukee, niin tämä professori ei näe talletuspakoa todennäköisenä: 

"Sami Vähämaa pitää epätodennäköisenä tavallisten suomalaisten joukkopakoa Nordean tai minkään muunkaan pankin asiakkuudesta.

Henkilöasiakkaiden kannalta siinä on isot kiinteät kustannukset ja vaiva siitä, että siirtää kaikki raha-asiansa johonkin toiseen pankkiin.

Vähämaa toteaa, että Suomessa ylipäätään on vain hyvin vähän vaihtoehtoja.

Kun pankin asiakkuuteen kytkeytyy vielä esimerkiksi vakuutusasioita ja muita sitouttavia tekijöitä, on talletuspaon riski pieni."

Klikkiotsikko taas.

Ysärin lamasta kyllä muistan kun ihmiset jonottivat nostamaan rahojaan pankista, olikohan säästöpankki vai joku muu. Mutta pankki oli jo kaatumassa. Talletusnostajat ei sitä kaataneet. 

Muistan sen ajan hyvin. Joku pankki kaatui ja oliko joku yhdistyminen. Itselläni ei ollut pankkikortteja tuohon aikaan. Kun menin ruokatunnilla läheiseen pankkiin nostamaan rahaa, jouduin odottamaan yli tunnin. Pankkiin pääsi siihen aikaa vielä sisälle ilman, että ovella on vartija ja että sisällä tentataan minkä takia tulitte tänne. Ajattelen lämmöllä sen ajan pankkivirkailijoita. He olivat asiallisia ja tehokkaita. Asiakkaan ei 90-luvulla tarvinnut asiointitiskillä toistaa virkailijalle asiaansa 2-3 kertaa kuten nykyisin on tavallista. Joskus ihmettelen millainen käsityskyky nykyisillä työntekijöillä on tai onko heillä poikkeuksellisen huono muisti.

Vierailija
88/133 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miettinyt pankin vaihtoa pidempään, mutta en ole jaksanut kun siitä on vaivaa. Mutta nyt vaihdan vaivasta huolimatta.

Ongelmat aiheutuvat palvelunestohyökkäyksistä, urpo. Toivottavasti olet trolli.

Vierailija
89/133 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Nordean toimitusjohtaja ei ole tullut vieläkään esiin? Ongelma on suuri ja kaikki hyssyttelee. 

Edes vastauksia ei saada, miksi ongelmat jatkuvat jo yli viikon?

Onhan se Eloranta ainakin kertonut, mistä johtuu.  Misi haluat toimitusjohtajankin kertomaan?

Vierailija
90/133 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordealla on toimintaa muuallakin kuin Suomessa. Luulisi professorinkin tämän tietävän. Jos pari foliohattua päättää siirtää rahansa pois Nordeasta ei sillä ole mitään vaikutusta pankin toimintaan. 

Suomen pankki on kuitenkin itsenäinen tytäryhtiö. Kun kaatuu, se kaatuu. Yleensä emoyhtiöt vaan karkaavat ja yrittävät pelastaa itsensä, pestä kätensä, irrottautua. Pelastaminen kuuluu Suomen valtiolle. Pankkilainsäädäntö ja talletussuoja.

Hui kauhistus! Mitenkähän valtio ottaisi ne korvausrahat kansan selkänahasta, kun jo nyt ollaan tiukalla ja eilisistä iltaohjelmista tuli mielikuva, että meille on tulossa lisää leikkauksia, säästöjä ja kiristyksiä?

Vierailija
91/133 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulehan Urpo. Alkoivat juuri "huollon" jälkeen joten....

Vierailija
92/133 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti katoaa kaikki lainat mitä pankki oli myöntänyt. Ajatelkaa sitä vapautta....

Vierailija
93/133 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä pankin IT on Suomessa?

Vierailija
94/133 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä pankin IT on Suomessa?

Säästöpankit, OP, S-Pankki, Ålandsbanken

Vierailija
95/133 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui kauhistus! Mitenkähän valtio ottaisi ne korvausrahat kansan selkänahasta, kun jo nyt ollaan tiukalla ja eilisistä iltaohjelmista tuli mielikuva, että meille on tulossa lisää leikkauksia, säästöjä ja kiristyksiä?

Ei niitä kenenkään selkänahasta oteta. Sitä varten on olemassa erillinen rahasto, josta mahdolliset tappiot korvataan. Onneksi 90-luvun lamasta on opittu - silloinhan tällaisia suojajärjestelmiä ei tainnut olla. En tiedä olisiko edelleenkään, jos emme EU:ssa. Tätäkin asiaa säädellään EU:n direktiivillä joten Suomen on ollut pakko luoda tämä järjestelmä ihmisten rahojen turvaksi.

Vierailija
96/133 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pankit kaatuvat, jos asiakkaat vievät rahansa pois. Ei vain Nordea. 

kotiin kenkälaatikkoon ja ryöstäjät on hereillä

Vierailija
97/133 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtaja varmaan saa kunnon bonarit tästäkin huolimatta. Palkka kun on vaan paskat 2.5 miljoonaa vuodessa, ei voi priimaa pukata sellaisella paska palkalla. Pennejä pennejä!

Vierailija
98/133 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palveluestohyökkäys kohdistuu nyt tähän kohteeseen. Seuraavaksi se kohdistetaan johonkin toiseen. Mikään tietojärjestelmiä käyttävä taho ei ole turvassa. Ruotsissa oli yhtenä vuonna laaja hyökkäys erään kunnan perustoimintoja kohtaan ja joku hyökkäys työttömyysavustuksia käsittelevään virastoon, mikä haittasi monien ihmisten elämää. Yhteiskunnan toimintoja on aivan liikaa siirretty digitaaliseen maailmaan. Se on huomattava riski. Ilmeisesti tietotekniikkaa palvovat henkilöt ovat lahjakkaasti sivuuttaneet todellisen, laajamittaisen sabotoinnin mahdollisuuden aiheuttamat uhkakuvat. 

Vierailija
99/133 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä haittaa, paitsi ehkä niitä joilla on tilillä yli 100 000 €. Talletussuoja suojaa varat tuohon asti vaikka pankki kaatuisi.

Ilmeisesti et tunne kovin paljon heitä, joilla on yli 100 000? Meitä nimittäin on.

Miksi kukaan pitäisi jatkuvasti yli 100.000 € pankkitilillään ja vieläpä yhdessä pankissa? 

Jos on miljonääri ja kuluttaa monta kymppitonnia kuukaudessa.

Vierailija
100/133 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista yhtäkään kertaa että verkkopankkiin ei pääsisi tai kortti ei toimisi. DanskeBank ja asiakkaana postipankin ajoista.