Jäin yöllä vessaani jumiin. Ei puhelinta mukana ja asun yksin. Elämäni pelottavin kokemus
Pelkäsin päätyväni lehtien lööppeihin vessamuumiona. Onneksi pääsin pois kun vessaan oli jäänyt vasara jolla koetin rikkoa oven ja joku soitti sitten poliisit metelin takia..
Kommentit (171)
Nää WChen jäämiset on kyllä hauskoja. Etenkin jälkeenpäin. Itsellä kokemusta kun Saksan tiellä ajeltiin ja rouvalla WClle tarvetta. Noo löytyi WC-taukopaikka tien varresta ja rouva lähti. Minä odotan ja polttelen siinä ja odotan. Vihdoin lähdin huutamaan siihen vessan ovelle et mää lähden kohta -)))! Nainen huutaa et täällä ei ole ripaa ovessa aukaise saa--tana tämä ovi.
Vierailija kirjoitti:
Likimain joka sisäovesta kävelee läpi, panssarioviako teillä on?
Meillä ei kyllä vessanovesta mene läpi kukaan, satavuotias talo ja kaikki sisäovetkin ovat mielettömän raskaita umpipuisia. Ovet painavat varmaankin jtn 50 kg.
Vierailija kirjoitti:
Kuka laittaa oven lukkoon vessassa jos asuu yksin? Onko hirveästi odotettavissa tunkua samaan aikaan vessaan?
Tai ylipäätään ovea kiinni yöllä?
Vierailija kirjoitti:
Minulla kävi vuosia sitten niin, että vessan oven lukosta katkesi jousi. Kahvasta painaminen ei liikuttanut salpaa ollenkaan. Onneksi ovi oli silloin auki, enkä jäänyt lukkojen taakse.
Se vaan oli tympeä, että ovea ei voinut laittaa kiinni. Piti vieraitakin jatkuvasti muistuttaa, että ovea ei saa laittaa kiinni sillä sitä ei saa sitten enää avattua. Pelotti että joku (tai minä) laittaa oven vahingossa kiinni ja sitten sieltä ei pääse ulos eikä sisään.
Huoltoyhtiöllä meni viikko sen korjaamiseen.
Lukittumisen voi estää, tunkee jotain siihen koloon mihin lukon salpa menee. tai purkaa lukon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jäin kesällä evakkopaikan parvekkeelle. Ovi oli liukuovi jonka kahva tiettyyn asentoon jäädessä voi lukita itsensä. Eli ovi liukui raolleen ja meni lukkoon. En saanut sitä auki
Onneksi aika pieni ulkona oleva naapuri soitti huoltoon joka tuli päästämään minut pois. Onneksi oli kesäaamu ja lämmin
Aika pieni ulkona oleva naapuri =)
Tässä on varmaan kirotusvhre mutta mua naurattaa ihan älyttömästi kun mietin aika pientä naapuria...
Minä pidän vessassa ruuvimeisseliä sen varalta, että jos lukko menee rikki.
En tiedä auttaako asiassa, vai pitäisikö olla myös pihdit.
oikeestikko laitatte oven lukkoon kun yöllä käytte wc.ssä ja yksin asutte ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minäkin olen oppinut kantapään kautta, että ei kannata lukita ovea, jos on yksin kotona (onneksi sain sitten oven jollain keinolla auki, en tosin enää muista miten, mutta pelottava kokemus oli)
Aika skitso on, jos oven lukitsee vessasta yksin kotona ollessa. Koskaan en vielä ole lukinnut, vaikka en yksin olisikaan..😂
Ei siinä mitään skitsoa ole vaan se on refleksi josta yritän nyt opetella eroon. Tässä asui kuitenkin osan aikaa silloisen miehen aikuinen tytär jonka poikakaveri myös välillä täällä. Sitten oman tyttären poikakaveri myös täällä. Kyllä siinä haluaa laittaa vessanoven lukkoon. Nyt jäin asumaan yksin asumaan pari viikkoa sitten ja kyllä se välillä edelleen tulee refleksinä, että laittaa oven lukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Likimain joka sisäovesta kävelee läpi, panssarioviako teillä on?
Meillä on 50-luvun talo eikä todellakaan pääse sisäovista kävelemällä läpi. Ei niistä alkuperäisistä eikä uudemmistakaan.
Itse jäin teininä jumiin kaverin vessaan. Oltiin oltu jossain kylillä ja yöllä mentiin kaverin luo yöksi, asui lapsuuden kotonaan silloin vielä. Onneksi vessassa oli ikkuna, jonka kautta pääsin pois, mutta hävetti kyllä. En muista miten ovi sitten lopulta saatiin auki.
Toisen kerran töissä työkaveri jäi jumiin vessaan. Ovi ei vaan auennut millään ja piti kutsua huoltomies avaamaan se. Aika pitkään askarteli oven parissa. Tämä oli jotenkin kammottava, sillä olin juuri kesällä ollut pitkiä aikoja yksin toimistolla muiden ollessa jo lomalla ja tietenkin käyttänyt vessaa ja laittanut oven lukkoon automaattisesti. Kukaan ei olisi kuullut minua tyhjässä toimistorakennuksessa, jos ovi olisi silloin päättänyt jumiutua.
Sinkkumies olen ja sama juttu tuo refleksi. Vuokrakämpässä jäin joskus vessaan jumiin: kahvaa ei saa kääntää yhtäaikaa kun kääntää lukitusta eli pitää tehdä päinvastaisessa järjestyksessä (lukko auki, kahva alas).
Mutta hyvä tuo: miksi se piti lukita, kun asuin yksin? :)
Miksi laitat oven lukkoon tai kiinni asuessasi yksin?
Sitä paitsi. Vessassa ei ainakaan pääse kuolemaan janoon, kun hanasta saa juomakelpoista vettä. Eikä tarvitse päästellä tarpeitaan väärään paikkaan kun se pönttökin on siinä jo. Kellariin jumiin jääminen voisi olla pelottavampi kokemus - ei juotavaa eikä vessanpönttöä.
Miksi kukaan edes lukitsee vessan ovea yksin ollessaan? Ei me edes kumppanin kanssa kaksin ollessa lukita ovea, laitetaan vaan kiinni ja asunto sen verran pieni, että arvaa toisen "kadotessa", että tämä on vessassa (ja kyllähän siihen ovelle kuulee, jos menee kuuntelemaan) niin ei vahingossa sinne ryntää toisen ollessa tarpeilla.
Tämä on trollialoitus ap:ltä mutta kuitenkin. Miksi yksinasuva laittaa vessan oven lukkoon ?
Miksi lukitset vessan oven kun olet yksin kotona???
Mies lukitsi kerran minut ulos talosta. Asumme rivarissa ja meillä on takapihan ovi sisältäpäin lukittavaa mallia; ulkoa ei pääse mitenkään sisään, jos sisältä on lukossa. Oli alkukesä, menin takapihalle kastelemaan kukkia joskus kymmenen jälkeen illalla. Mies lähti yövalokuvaukselle ja refleksinomaisesti sulki takapihan oven, vaikka tiesi että olen ulkona. Minulla ei ollut mukana kännykkää eikä avaimia, olin t-paidassa ja hameessa. Naapurustossa kaikki olivat jo nukkumassa kun menevät aikaisin töihin. En kehdannut heitä herätellä. Huoltoyhtiötä meillä ei ole. Ilta oli tosi hiljainen eikä ketään ollut edes kävelyllä, jotta olisin voinut lainata kännykkää ja soittaa miehelle. Niinpä istuskelin sitten pihalla parisen tuntia, kunnes mies tuli kotiin. Onneksi ei ollut kylmä eikä itikoitakaan. Tämän jälkeen varmistan aina, että kännykkä on mukana, kun astun ovesta ulos...
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies olen ja sama juttu tuo refleksi. Vuokrakämpässä jäin joskus vessaan jumiin: kahvaa ei saa kääntää yhtäaikaa kun kääntää lukitusta eli pitää tehdä päinvastaisessa järjestyksessä (lukko auki, kahva alas).
Mutta hyvä tuo: miksi se piti lukita, kun asuin yksin? :)
Itselläni syy on se että olen herännyt siihen kun huoltomiehet tulee yleisavaimilla sisään ilmoittamatta. Suihkussa ollessa tätä ei kuulisi ja saattaisivat yhtäkkiä tulla vessan ovesta sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minäkin olen oppinut kantapään kautta, että ei kannata lukita ovea, jos on yksin kotona (onneksi sain sitten oven jollain keinolla auki, en tosin enää muista miten, mutta pelottava kokemus oli)
Aika skitso on, jos oven lukitsee vessasta yksin kotona ollessa. Koskaan en vielä ole lukinnut, vaikka en yksin olisikaan..😂
MÄ en välttämättä edes sulje ovea kokonaan...
Oman vessan kahva irtosi omia aikojaan, onneksi olin ulkopuolella. Ruuvismeisselilläköhän sain oven väännettyä auki ja kutsuin talohuollon paikalle. Huoltomies pelotteli että ihmisiä on todellakin jäänyt vessoihinsa vangiksi, ja ei siinä tarvitse edes ovea lukkoon vääntää. Jotkut vanhanmalliset kahvat on siitä oikein pahamaineisia (tämä kerrostalo on rakennettu 1967).
Sinänsä jäisin mielummin kyllä jumiin vessaan kuin esim. hissiin. Ei ainakaan tarvitse tehdä tarpeitaan lattialle ja janoonkaan ei pääse kuolemaan. Kyllä muutama tunti tai paiväkin menee pelkällä vedelläkin. Eiköhän normaali-ihmistä siihen mennessä ala sukulaiset tai työtoverit kaipailemaan. Jos niitä ei ole, niin sitten sopiva ruuvimeisseli vessan kaapin perukoille...