Tykkääkö joku muu pimeistä illoista? Ja syksystäkin?
Itse ainakin rakastan pimeitä iltoja. Saa polttaa kynttilöitä ja olla kotona.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Pidän erityisesti syksystä, metsät mahtavan värisiä, ilma raikas ja pimeänä iltana takkaan tulet ja joku kynttilä pöydälle ja teetä keittelemään. Talvestakin osaan nauttia, sopivat vaatteet niin sää ei ole koskaan este mennä jonnekin. Lumisateeseen menen kävelemään ilman muuta. Loskalla kumisaappaat jalkaan vaan.
En edes omista minkäänlaisia saappaita.
t. Helsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hevosharrastajana pimeät ja märät illat kyllä lähinnä vi tuttavat, vaikka muuten vuodenajoista tykkäänkin. Kaikki on hevosten kanssa hankalampaa syksyisin ja talvisin.
Ala harrastaa ihmisten kanssa.
Näh. Hepat on kivampaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksy on ihana, mutta en liiku pimeän aikaan kun en näe tuleeko vastaan karhu, susi vai naapurin kaukkari.
Kaukoputki?
Kauhakuormaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten kyllä mut kun välillä sisällä paleltaa
Tämä. Ainakin kerrostaloissa säästetään ja lämmitys on minimissä 🥶
Minusta on ihanaa, kun voi säädellä vaatteilla kylmyyden kokemista. Milläs säädät jos on hirmuisen kuuma. Meillä on aika kylmä makuuhuone, ja juuri mietittiin, että pitääkö ottaa talvipeitot kohta esille.
Lämpöön tottuu nopeasti jollei ole läski. Kylmään ei totu koskaan. Ja mainittakoon että eniten ihmisiä kuolee kylmään vuodenaikaan.
Ohis mutta höpö höpö. Olen normaalipainoinen ja kärsin kuumasta ihan todella. Mulla on melkein aina liian lämmin silloinkin kun muilla on sopiva olo tai
Ulkona on ollut jo 8 asteen aamulämpötiloja, ihan varmaan pyöräilen t-paidassa joo 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanaa, kun voi säädellä vaatteilla kylmyyden kokemista. Milläs säädät jos on hirmuisen kuuma. Meillä on aika kylmä makuuhuone, ja juuri mietittiin, että pitääkö ottaa talvipeitot kohta esille.
Lämpöön tottuu nopeasti jollei ole läski. Kylmään ei totu koskaan. Ja mainittakoon että eniten ihmisiä kuolee kylmään vuodenaikaan.
Ohis mutta höpö höpö. Olen normaalipainoinen ja kärsin kuumasta ihan todella. Mulla on melkein aina liian lämmin silloinkin kun muilla on sopiva olo tai
Suomessa ei edes ole koskaan kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta höpö höpö. Olen normaalipainoinen ja kärsin kuumasta ihan todella. Mulla on melkein aina l
Kyllä vain, ja pyöräilen niin kauan kun menee lähemmäs nollaa. Monet ihmiset ovat kietoutuneet kevyttoppatakkeihinsa jo ainakin kuukauden, ei mikään ihme että aina paleltaa ja normaali kylmänsietokyky nähdään eriskummallisena. Keho on aivan sekaisin lämmönsäätelyn kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta höpö höpö. Olen normaalipainoinen ja kärsin kuumasta ihan todella. Mulla on melkein aina l
Suuren osan kesästä oli jälleen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoinen suominainen = läski
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
178/71.
Jos syksy todellakin olisi värikästä, aurinkoisen kirpakoita päiviä ja kahlaamista vaahteranlehtikasojen läpi sen voi sanoa olevan kivaa. Ja jos pimeys on taajamien ja kaupunkien "pimeyttä", niin mikäpäs siinä ulkoilla keveillä lenkkareilla asfaltoituja teitä pitkin. Kun hirvikärpäset ovat metsistä kuolletn ensimmäisen pakkasyön jälkeen voi sielläkin fiilistellä ja katsella metsää sekä kuunnella palokärjen vihellyksiä.. Mutta kun syksyssä kyse on muutamista hassuista viikoista, jotka vaihtuvat nopeasti kaatosateeseen ja räntään. Liukastellaan teitä pitkin ja maaseudulla se pimeys on niin totaalista, ettei nenäänsä pidemmälle näe. En minä millään kuoppaisilla hiekkateillä taskulampun kanssa ulkoile ja "fiilistele" syksyä.
Kynttilöihin kyllästytään jouluun mennessä ja ryhdytään haikailemaan kevään tuloa. En käsitä.
Numerot eivät kerro mitään sillä kaikki paino voi olla luita ja läskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksy on ihana, mutta en liiku pimeän aikaan kun en näe tuleeko vastaan karhu, susi vai naapurin kaukkari.
Kaukoputki?
Eläin. kaukaasiankoira. Iso ja agressiivinen rotu
Kyllä, lehmän kokoinen laumanvartija joka karkaa vähän väliä, vaikka oikeasti sen pitäisi olla tiukasti aidatulla pihalla kun ei todellakaan ole mikään häntää heiluttava seurakoira. Hyvä rotu oikeissa käsissä ja tehtävissä, muutoin vaarallinen.
Luin ensin, että tykkääkö pimeistä iloista. Kiinnostuin lievällä yökötyksellä, että taas näitä.
Vierailija kirjoitti:
Numerot eivät kerro mitään sillä kaikki paino voi olla luita ja läskiä.
Siitä huolimatta en ole läski vaan normaalipainoinen.
Pimeys on tosiaan vähä pelottavaa kun ei tiijä edes sitä kuka omal pihal liikkuu tai puskas lymyää. Yks ilta hain liiteristä puita ja kuulin vieres olevast metäst rysähyksii. Aattelin sen olevan hirvi kun niitä täs pihamaalki välil on ja niihin oon tottunu. Seuraavana aamuna lankomies tul koirasa kans metästä ja kuttu kattomaan minkä jäläkii oli ihan meijän liiterin vieres. Karhu perkeleisson. Meinasin pissii allein. Enää en pimeel pihal liiku.
Vierailija kirjoitti:
mikä on kaukkari?
Kaukasiankoira.
Ala harrastaa ihmisten kanssa.