Tykkääkö joku muu pimeistä illoista? Ja syksystäkin?
Itse ainakin rakastan pimeitä iltoja. Saa polttaa kynttilöitä ja olla kotona.
Kommentit (127)
Hevosharrastajana pimeät ja märät illat kyllä lähinnä vi tuttavat, vaikka muuten vuodenajoista tykkäänkin. Kaikki on hevosten kanssa hankalampaa syksyisin ja talvisin.
2 suurehkon pitkäkarvaisen koiran omistajana kiroan märkiä, rapaisia ja loskaisia syyskelejä, mutta kun maa pikkuisen jäässä niin kävelevät trasselimoppini pysyvät kuivina ja puhtaina. Ehkä seuraava rotu on lyhytkarvainen ja pieni 😉
Vierailija kirjoitti:
Otan kesälomani aina syksyllä ja matkustan koko ajaksi Lapin upeisiin värikkäisiin maisemiin.
Ihanaa! Olen suunnitellut samaa kun lapset kasvavat eivätkä tarvitse enää lomaa samaan aikaan.
Muuten kyllä mut kun välillä sisällä paleltaa
Kaikesta pimeästä, märästä, kylmästä yms kelistä on vaan pakko keksiä jotain juttuja miksi ovat mukavia. Suomessa kun pääosin ilmasto on vuodesta synkkää. Kesä on paras, ei siihen tarvita mitään extraa - kynttilöitä, villapaitoja, kotona saa olla -mantraa tms.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ainakin kerrostaloissa säästetään ja lämmitys on minimissä 🥶
Syksy on ihana, mutta en liiku pimeän aikaan kun en näe tuleeko vastaan karhu, susi vai naapurin kaukkari.
Vierailija kirjoitti:
Syksy on ihana, mutta en liiku pimeän aikaan kun en näe tuleeko vastaan karhu, susi vai naapurin kaukkari.
Kaukoputki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö muulloin saa?
Jouluna ja syksynä saa polttaa kynttilää, varsinkin jouluna
Saat aivohalvauksen niistä pienhiukkasista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanaa, kun voi säädellä vaatteilla kylmyyden kokemista. Milläs säädät jos on hirmuisen kuuma. Meillä on aika kylmä makuuhuone, ja juuri mietittiin, että pitääkö ottaa talvipeitot kohta esille.
Pidän kunhan ne alkaa vasta tuossa klo 20 jälkeen kuten täällä etelä-Euroopassa. Pitkät valoisat kuulakkaat syyspäivät, upea ruska loka-marraskuussa.
Sitä Suomen 24/7 pimeyttä kammoan, musta muuttuu harmaaksi klo 11-13
Vierailija kirjoitti:
Joo, kiva käydä lenkillä illalla.
Mun mielestä paras tuoksu maailmassa on syksyllä/talvella kun on pieni pakkanen ja ihmiset alkaa lämmittämään puilla omia torppiaan, se savun haju kun kävelee jossain illalla.
Ainut mitä ei oo ikävä on loska ja se liika lumi mitä kukaan ei auraa teiltä pois.
Et siis todellakaan tajua että haistelet siinä eeittäin haitallisia pienhiukkasia jotka tunkeutuvat aivo-veri-esteen läpi lasten aivoihin saakka?
Vierailija kirjoitti:
Jännä huomata, et on muitakin, jotka tykkää syksystä - sen raikkaudesta yms. .... Eikat siitä loskakelistä nyt tykkää kukaan?
Mulle tulee jossain vaiheessa, syystalvella, sitten migreeni - ilmeisesti keho ei pysy mukana siinä muutoksen nopeudessa; kestää n. 1 viikon.
On varmasti paljon ihmisiä jotka tykkää syksystä,ja yhtä paljon jotka ei tykkää. Itse olen syksyn ihminen ollut aina,tosin tykkään kyllä kaikista vuodenajoista. Mutta syksy on kiva,niin raikasta. Outoa on se että joillain luulo että syksystä ei jotkut muut tykkää .
Ei helvata, koko ajan pimenee. Vihaan syksyä ja varsinkin talvea 😡🥶
Onneksi voin kohta muuttaa lämpimään talviksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanaa, kun voi säädellä vaatteilla kylmyyden kokemista. Milläs säädät jos on hirmuisen kuuma. Meillä on aika kylmä makuuhuone, ja juuri mietittiin, että pitääkö ottaa talvipeitot kohta esille.
Lämpöön tottuu nopeasti jollei ole läski. Kylmään ei totu koskaan. Ja mainittakoon että eniten ihmisiä kuolee kylmään vuodenaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaukoputki?
Eläin. kaukaasiankoira. Iso ja agressiivinen rotu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään paljon ja syksy on lempivuodenaikani. Pimeyteenkin kuitenkin kyllästyy, koska talvi on pitkä...
Samoin.Tykkään syksystä enemmän kun kesästä ..tuntuu iltojen hämärtyessä kuin lämpöinen rauha laskeutuisi ..
Olet siis mt-ongelmainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kiva käydä lenkillä illalla.
Mun mielestä paras tuoksu maailmassa on syksyllä/talvella kun on pieni pakkanen ja ihmiset alkaa lämmittämään puilla omia torppiaan, se savun haju kun kävelee jossain illalla.
Ainut mitä ei oo ikävä on loska ja se liika lumi mitä kukaan ei auraa teiltä pois.
Sun lenkkis tiedetään, se on lenkkimakkara jääkaapissa, siellä käyt, niin
Mistähän tuo ilkeytesi johtuu? Toivott. raikkaat syyssäät toisivat sinulle vähän helpotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämpöön tottuu nopeasti jollei ole läski. Kylmään ei totu koskaan. Ja mainittakoon että eniten ihmisiä kuolee kylmään vuodenaikaan.
Ohis mutta höpö höpö. Olen normaalipainoinen ja kärsin kuumasta ihan todella. Mulla on melkein aina liian lämmin silloinkin kun muilla on sopiva olo tai vähän kylmä.
Kylmään itseään saa karaistettua melkein loputtomasti. Pyöräilen edelleen t-paidassa töihin eikä todellakaan tule kylmä. Tottumiskysymys. Kun tulee kylmä, laitan lisää vaatetta päälle. Kuumaa ei pääse karkuun mihinkään (pl. suihku ja merivesi).
Syksy on paras vuodenaika ja myös kaunein. Syksyn värikkyys, ilman raikkaus ja pimeys ovat minulle hyvin mieluisia. En pelkää pimeää enkä sadetta, ne ei ahdista minua. Talvestakin olen alkanut pitämään yhä enemmän vuosi vuodelta, pidän sitä jopa kaikkein kauneimpana vuodenaikana nopeasti muuttuvine maiseminee. Kun kaikki on paksussa kuurassa on pakko pysähtyä ihailemaan.
Kaikki vuodenajat ovat tavallaan ihania.