Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lapsi eskariin jos pikkusisarus on sairaana?

Vierailija
23.09.2024 |

Meillä ei ole autoa, päiväkodille on matkaa kävellen vähän yli kilsa. Lasten isä ei enää asu meidän kanssa eikä siis osallistu kuin joka toinen vkl. Jos pienempi (4 v.) lapsista sairastuu niin ettei voi kävellä päiväkodille niin miten saan isomman (6 v.) päiväkotiin? Ennen pidin toisen sairastuessa aina molemmat kotona, mutta nyt isompi on eskarilainen, niin voinko pitää hänet kotona aina kun pienempi sairastuu?

Kommentit (241)

Vierailija
121/241 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella pulkassa vetänyt, kesällä rattailla tai pyöräkärryssä

-neljän autoton äiti 

Kun lapsia on monta, joku niistä sairastaa ja nämä tilanteet on joka kuukausi edessä. Ei voi oppivelvolliset olla joka kerta muuten vaan poissa. Toki oksutaudissa jätän koko porukan kotiin.

Vierailija
122/241 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä nyt ainoa ihminen voi olla, joka on yksin vastuussa viikot lapsistaan. Eli varmasti muutkin on joutuneet miettimään mitä eskarilainen tekee jos pikkusisarus sairastuu tai äiti itse sairastuu eikä siksi pääse viemään. Ap

Et niin. Osta auto, mene julkisilla, osta rattaat, mene taksilla, osta pyörä ja kärryt, kanna lapsi.

Joku noista ratkaisuista sitä varten, että on oikeasti pakko viedä lapset jonnekin vaikka lääkäriin. Eskariin menosta ei kuitenkaan tarvitse stressata, pitää vaan kotona niinä päivinä kun pienempi on pahasti kipeänä, toipilaspäivinä voi sitten jo pyöräillä tuollaisen matkan. 

Eskari os osa perusopetusta, siellä on koulun säännöt. Sun lapsi saa olla pois koulusta 15v iässä, koska ei tarvitse s

Olen itse käynyt 17 vuoden putken suomalaista koulutusta (kansakoulu, keskikoulu, lukio, yliopisto). Nyt 40 vuoden työuran jälkeen voin sanoa, että missään niistä muutaman päivän sairauspoissaolo ei ole kaatanut loppuelämää. Joten ei taida elämälle isoa haittaa aiheutua, jos on muutaman päivän pois eskarista. Koulu on kuitenkin elämää varten, ei elämä koulua varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/241 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vee näitten yksinhuoltajien ongelmat, ketä kiinnostaa? Koko ajan kuitenkin hakemassa miestä joka maksaisi pentukulut ja osallistuisi lastenhoitoon. Ite oot eronnu, koita ny vaan pärjätä ruikuttamatta!

Vierailija
124/241 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kannoin lastenkantorinkassa. Jokainen tavallaan. En ymmärrä tätä nykyajan avuttomuutta. 

Anteeksi nyt mutta siis kannoit lastenkatorinkassa aamulla klo 8 kovassa kuumeessa olevaa lasta pakkasessa kolme kilometriä? Kuulostaa hulluudelta. Lapsiparka. 

Mistä keksit tuon kolme kilometriä???

Ap kirjoitti tuolla aiemmin että yhteensä kuusi kilsaa edestakaisin kahdesti päivässä. 

Vierailija
125/241 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä nyt ainoa ihminen voi olla, joka on yksin vastuussa viikot lapsistaan. Eli varmasti muutkin on joutuneet miettimään mitä eskarilainen tekee jos pikkusisarus sairastuu tai äiti itse sairastuu eikä siksi pääse viemään. Ap

Et niin. Osta auto, mene julkisilla, osta rattaat, mene taksilla, osta pyörä ja kärryt, kanna lapsi.

Joku noista ratkaisuista sitä varten, että on oikeasti pakko viedä lapset jonnekin vaikka lääkäriin. Eskariin menosta ei kuitenkaan tarvitse stressata, pitää vaan kotona niinä päivinä kun pienempi on pahasti kipeänä, toipilaspäivinä voi sitten jo pyöräillä tuollaisen matkan. 

Eskari os osa perusopetusta, siellä on koulun säännöt. Sun lapsi saa olla pois koulusta 15v iässä, koska ei tarvitse s

Jos on koulun säännöt niin silloin vanhemmat eivät ole vastuussa myöskään lapsen kuljetuksesta. Lapsi joko kävelee itse tai saa koulukyydin. 

Vierailija
126/241 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä aivoja herranjestas

Vierailija
127/241 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi ei pääse koulukyydillä. Siihen on oikeus jos matka 3km.

Vierailija
128/241 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingisså ollaan. Eikä matka ole kuin kilsa.

Vierailija
129/241 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vee näitten yksinhuoltajien ongelmat, ketä kiinnostaa? Koko ajan kuitenkin hakemassa miestä joka maksaisi pentukulut ja osallistuisi lastenhoitoon. Ite oot eronnu, koita ny vaan pärjätä ruikuttamatta!

Ap kertoi että isukki irtisanoutui kaikista lapsiin liittyvistä vastuista. Mikset syyllistä häntä? 

Vierailija
130/241 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eskarilaiselta murtui varvas telinejumpassa. Hänkin kulki eskariin rattailla nuo kaksi viikkoa.

Mun lapsen eskarissa taas on semmoinen sääntö, että jos lapsi ei jonkun sairauden takia pysty täysipainoisesti osallistumaan kaikkeen toimintaan niin sen pitää olla poissa (kotona paranemassa). Heillä on siellä joka viikko pari retkeä viikossa, toimintaa talon useammassa kerroksessa eli portaita monta kertaa päivässä, pari kertaa viikossa jumppasalissa jumppaa ym. Ei sinne voisi mennä murtuneilla varpailla jos ei pysty vaikka kävelemään retkillä paria kilsaa. 

Vierailija
131/241 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1km/suunta. Äiti kävelee edes takas. Minä itse kyllä vaikka kantaisin lapsen, jos en muuta keksi. Ja olenkin kantanut, 2 kiukkutelevaa lasta kerralla.

Vierailija
132/241 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetuskärryt.

Kantavuus max. 68kg.

https://www.xlmoto.fi/product/kokoontaitettavat-karryt-proworks_pid-PIA…

Kantavuus max. 75kg.

https://www.rajalacamera.fi/caruba-foldable-transport-trolley?gad_sourc…

Kantavuus max. 250kg. Näillä menee varpaansa murtanut isokin teini jo komeasti.

https://www.clasohlson.com/fi/Kuljetusk%C3%A4rry/p/40-7662?utm_source=g…

Vierailija
133/241 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun eskarilaiselta murtui varvas telinejumpassa. Hänkin kulki eskariin rattailla nuo kaksi viikkoa.

Mun lapsen eskarissa taas on semmoinen sääntö, että jos lapsi ei jonkun sairauden takia pysty täysipainoisesti osallistumaan kaikkeen toimintaan niin sen pitää olla poissa (kotona paranemassa). Heillä on siellä joka viikko pari retkeä viikossa, toimintaa talon useammassa kerroksessa eli portaita monta kertaa päivässä, pari kertaa viikossa jumppasalissa jumppaa ym. Ei sinne voisi mennä murtuneilla varpailla jos ei pysty vaikka kävelemään retkillä paria kilsaa. 

Mun lapsella leikattiin eskarissa jalkaa ja oli täysin käyttökelvoton 6vko. Sen jälkeenkin keppien kanssa 3kk. Kyllä jatkui eskari normaalisti. Vanhemmat kuskasi. Mies autolla, minä rattailla.

Vierailija
134/241 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli koulun eskari ja sitä ulkoilua j liikuntaa oli vain iltapäivisin. Hän oli siellä vain sen ns eskariopetuksen osuuden.

Vierailija
135/241 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-neljän autoton äiti 

Kun lapsia on monta, joku niistä sairastaa ja nämä tilanteet on joka kuukausi edessä. Ei voi oppivelvolliset olla joka kerta muuten vaan poissa. Toki oksutaudissa jätän koko porukan kotiin.

No eihän koululaisten tarvitse kotiin jäädä jos joku sairastaa, ja ne pärjää toisaalta kipeänä kotona sen hetken kun vie eskarilaisen. Ap:n kuvaama tilanne koskee vain niitä tilanteita joissa alle eskari-ikäinen on kipeänä ja isompi sisarus on eskarissa. Muun ikäisillä lapsilla ei tällaista tilannetta tule. Ja eskarilaisen voi kyllä jättää kotiin niinä päivinä kun pienempi on kovin kipeä. 

Vierailija
136/241 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hoidat muut asiat jos toinen lapsi on sairas, esim kaupassakäynti, neuvola, lääkäri. Kai sinulla jokin suunnitelma on näidenkin varalle?

Kaupassa ei tarvitse käydä jos lapset on sairaana. Tilaan muutenkin ruoat kotiin ja aina voi woltata lähikaupasta maidot jos ne loppuu kesken. Eli tässä ei ole mitään ongelmaa. Neuvola taas on näiden iässä niin harvoin (enintään kerran vuodessa) eli ei siitäkään saa nyt tehtyä ongelmaa, ajan voi siirtää jos joku meistä on sairaana juuri silloin kerran vuodessa. Mutta noin muuten eipä niitä apuja tähän helposti saa, låhipiirini tekee pitkää päivää työelämässä ja pääsee auttamaan vain viikonloppuisin. Ap

Miten viet sairaan lapsen lääkäriin?

Vierailija
137/241 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-neljän autoton äiti 

No eihän koululaisten tarvitse kotiin jäädä jos joku sairastaa, ja ne pärjää toisaalta kipeänä kotona sen hetken kun vie eskarilaisen. Ap:n kuvaama tilanne koskee vain niitä tilanteita joissa alle eskari-ikäinen on kipeänä ja isompi sisarus on eskarissa. Muun ikäisillä lapsilla ei tällaista tilannetta tule. Ja eskarilaisen voi kyllä jättää kotiin niinä päivinä kun pienempi on kovin kipeä. 

Meillä ekaluokkalainen, eskarilainen, 4v ja 2v. On siis samaa tilannetta ollut.

Vierailija
138/241 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsella leikattiin eskarissa jalkaa ja oli täysin käyttökelvoton 6vko. Sen jälkeenkin keppien kanssa 3kk. Kyllä jatkui eskari normaalisti. Vanhemmat kuskasi. Mies autolla, minä rattailla.

Tuommoinen viikkoja tai kuukausia kestävä tilanne on aivan eri asia kuin joku parin päivän flunssa tai oksutauti. 

Vierailija
139/241 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan täällä eräässä pk-seudun kunnassa pääse lapsi eskariin koulukyydillä vaikka olisi matkaa. Kunta osoittaa sen eskarin mihin lapsen on mentävä ja se usein ei ole lähieskari vaan paikan saa jostain kauempaa kun kaikkialla on niin täyttä. Ja sanovat että vanhempien tehtävä on huolehtia lapsensa kulkemiset, mitään takseja ei myönnetä kuin joillekin erityisopetuksen piirissä oleville. 

Vierailija
140/241 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se eskarilainen ole ollenkaan sairas.