Miten sitä pystyy ottamaan itseään niskasta kiinni?
Olen työtön ja HALUAISIN laihduttaa ja kuntoilla, että olisin työkykyisempi ja energisempi. Nyt siihen olisi aikaa, kun aikaisemmin työ vei koko elämäni ja energiani. Mutta ei vaan onnistu. En kaks laittaa terveellistä ruokaa, vaan tilaan sit pizzaa ja jäätelöä kun on kiljuva nälkä. Kuntoilu jää väliin ja tuijotan sen sijaan päivittäin 10 tuntia somea. Olisi tarkoitus opiskellakin ammattitaidon lisäämiseksi, ilmoittauduin parille nettikurssillekin. Mutta ei tule mitään, ajaudun vaan selaamaan sitä somea. Mitä ihmettä voin tehdä asialle?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Ilmoitat että et halua mitään tukia. Sitten on pakko lähteä liikkeelle metsään sieneen, marjastamaan, kalaan, metsästämään. Ei se ruoka ilman työtä tule. Siinä sivussa saa hyötyliikuntaa ja laihtuu, kun joka päiväksi ei aina saa saalista. Terveisin Työtön ilman tukia.
Aika kova saavutus kerätä sieniä ja marjoja esim. tammikuussa.
Älä huoli ap, jos olet nainen, niin lihavuus ja epäterveelliset elämäntavat eivät ole paha asia, vaan pikemminkin huippunaisellista KEHOPOSITIIVISUUTTA : )
Ja ruokavaliosi on INTUITIIVISTA SYÖMISTÄ : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Ilmoitat että et halua mitään tukia. Sitten on pakko lähteä liikkeelle metsään sieneen, marjastamaan, kalaan, metsästämään. Ei se ruoka ilman työtä tule. Siinä sivussa saa hyötyliikuntaa ja laihtuu, kun joka päiväksi ei aina saa saalista. Terveisin Työtön ilman tukia.
Mutta nytpä ei ole tammikuu, vaan SYYSKUU.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ihmisen pitää syödä myös TAMMIKUUSSA. Ei riitä, että syö vain SYYSKUUSSA.
Puhelimesta kaikki somesovellukset pois. Siitä se lähtee.
Minäkään en ole löytänyt vastausta tähän. Minulla on jopa tarkemmat "suunnitelmat" sen varalle jos koskaan joudun kodittomaksi, kuin että miten mahdollisesti pääsisin työnsyrjään kiinni. Tunnen tilanteeni niin toivottomaksi, että olen jatkuvassa selviytymismoodissa - eli kun perustarpeet eli ruoka ja katto pään päällä on kondiksessa, en löydä enää energiaa tai ns. "mielenkiintoa" millekään muulle.
Minulla laihtumisessa auttoi nimenomaan se, että aloin elää oman kronotyyppini mukaan. Koska olen aamu-uninen, niin en yritä nousta aikaisin, vaan vasta klo 9 tai 10, niin on koko päivän mukavan virkeä, pirteä ja energinen olo ja jaksan kuntoilla ja lenkkeilä, eikä tee mieli epäterveellisiä herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan nainen haluaisi laihduttaa, kun hyllyvänä löllyvänä ihrakasana olet huippunaisellinen voimaantunut KEHOPOSITIIVINEN : )
Kehopositiivisuus kuuluu *kaikille*, ei pelkästään lihaville, provoilija.
Mutta kyllä, valitettavasti (sinun näkökulmastasi) myös niille lihaville.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole löytänyt vastausta tähän. Minulla on jopa tarkemmat "suunnitelmat" sen varalle jos koskaan joudun kodittomaksi, kuin että miten mahdollisesti pääsisin työnsyrjään kiinni. Tunnen tilanteeni niin toivottomaksi, että olen jatkuvassa selviytymismoodissa - eli kun perustarpeet eli ruoka ja katto pään päällä on kondiksessa, en löydä enää energiaa tai ns. "mielenkiintoa" millekään muulle.
Tuota kutsutaan nimellä masennus. Terveen ihmisen energia ei lopu siihen, että saa syötyä ja maksettua vuokran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammikuussa syödään sitä kaikkea, jota on kerännyt menneen kesän ja syksyn aikana talvivarastoon. Niin tekee kunnon työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammikuussa syödään sitä kaikkea, jota on kerännyt menneen kesän ja syksyn aikana talvivarastoon. Niin tekee kunnon työtön.
Huomaa, ettet ole koskaan käynyt marjastamassa. Jos olisit, tajuaisit, ettei sillä koko talvea elä. Marjat ovat vain lisä ravintoon, ei koko ravitsemus. Toki pöljä provohan sinä vain oletkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko totta? Onko tosiaan SYYSKUU? Keksitkö tuon itse vai auttoiko äiti?
Älkää huoliko, arvoisat mässäilijät, koska naisten kohdalla lihavuus ja epäterveelliset elämäntavat eivät ole paha asia, vaan pikemminkin huippunaisellista KEHOPOSITIIVISUUTTA : )
Ja ruokavaliosi on INTUITIIVISTA SYÖMISTÄ : )
Tähän tyyliin:
Täällä sama ongelma. Valmistuin keväällä ja työtön ollut taas siitä asti. Laihduttaa ei sentään tarvitse, kun olen lähes alipainoinen. Mutta pitäisi syödä terveellisesti ja vähän enemmän. Onnistuin jättämään herkut hetkeksi pois ja paino alkoi laskemaan. Onnistun siis joskus tekemään jotain, kuten käyn lenkillä useamman kerran viikossa. Ruokaa laitan kun lapset on täällä, eli joka toisen viikon.
Mutta liikaa olen täällä ja lisäksi pelaan paljon. Muuten en somessa niin paljon ole. Mutta haluaisin opiskella itsenäisesti lisää tätä uutta ammattia, mutta en vaan saa aikaan. Nyt ilmatkin kylmeni ja ei yhtään huvita lähteä ulos. Salilla käynti kiinnostaisi, mutta saanko aikaan sitäkään. Kavereita ei juuri ole ja nekään pari ei jaksa harrastaa ainakaan minun kanssani. Korkeintaan kahvilla käyntiä. Tai yrittävät korkeintaan hyötyä minusta.
Haluaisin tehdä vaikka mitä ja jos joku vaan pyytää johonkin, niin lähden. Eli tuskin olen masentunut. Olen ehkä vain väsynyt siihen että elämässä ei ole niitä hauskoja asioita. Silloin ei jaksa niitä velvollisuuksiakaan.
Kiitos tuolle provoilijalle joka linkkailee random naispolon (poloinen on siksi, että joku palstapelle linkittää hänen sometiliään provoilutarkoituksessa) instatiliä, seurantaan meni! 💛😊
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama ongelma. Valmistuin keväällä ja työtön ollut taas siitä asti. Laihduttaa ei sentään tarvitse, kun olen lähes alipainoinen. Mutta pitäisi syödä terveellisesti ja vähän enemmän. Onnistuin jättämään herkut hetkeksi pois ja paino alkoi laskemaan. Onnistun siis joskus tekemään jotain, kuten käyn lenkillä useamman kerran viikossa. Ruokaa laitan kun lapset on täällä, eli joka toisen viikon.
Mutta liikaa olen täällä ja lisäksi pelaan paljon. Muuten en somessa niin paljon ole. Mutta haluaisin opiskella itsenäisesti lisää tätä uutta ammattia, mutta en vaan saa aikaan. Nyt ilmatkin kylmeni ja ei yhtään huvita lähteä ulos. Salilla käynti kiinnostaisi, mutta saanko aikaan sitäkään. Kavereita ei juuri ole ja nekään pari ei jaksa harrastaa ainakaan minun kanssani. Korkeintaan kahvilla käyntiä. Tai yrittävät korkeintaan hyötyä minusta.
Haluaisin tehdä vaikka mitä ja jos joku vaan pyytää johonkin, n
Kyllä se on masennusta, jos ei saa aikaan edes perusasioita, kuten ulkoilua tai ruuanlaittoa. Juuri tuollainen itsesäälissä vellominen on tyypillistä masennuspotilaalle. Syitä saamattomuuteen haetaan kaikkialta muulta paitsi itsestä. Ja siinäpä onkin kierre valmis, kun itsestä se on kiinni, mitä saa aikaan ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota kutsutaan nimellä masennus. Terveen ihmisen energia ei lopu siihen, että saa syötyä ja maksettua vuokran.
Juu, minulla on kyllä masennuslääkitys, mutta ei se yhtään päivittäistä energiaani lisää. Siinä se on kyllä auttanut, että mielialani ovat huomattavasti tasaisemmat, eivätkä negatiiviset tapahtumat ym. ole enää mikään maailmanloppu. Mutta ehkä ko. lääkityksen kanssa oloni on vähän turhankin seesteinen, että olen vain hyväksynyt kohtaloni.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tuolle provoilijalle joka linkkailee random naispolon (poloinen on siksi, että joku palstapelle linkittää hänen sometiliään provoilutarkoituksessa) instatiliä, seurantaan meni! 💛😊
Mitä jos se olikin ko nainen itse joka keksi keinon markkinoida tiliään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos se olikin ko nainen itse joka keksi keinon markkinoida tiliään?
Palstalla esiintyy niin paljon läskivihaa, että tuollainen temppu olisi omiaan tuomaan korkeintaan vihaseuraajia ja "hyi v!" -kommentoijia. Tuo nainen vaikuttaa kuitenkin sen verran skarpilta, että tuskin erehtyisi moiseen.
Miksi ihmeessä kukaan nainen haluaisi laihduttaa, kun hyllyvänä löllyvänä ihrakasana olet huippunaisellinen voimaantunut KEHOPOSITIIVINEN : )