Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko karpalo enemmän amerikkalainen marja? Vai käytetäänkö Suomessa ahkeraan? Itse en oo koskaan käyttänyt missään.

Vierailija
23.09.2024 |

Kai jostain ostaa saisi.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Amerikan mantereella kasvava karpalo on eri, kuin Euroopassa kasvava. Samallalailla kuin pensasmustikka ja meikäläinen mustikka. 

Ja kyllä, karpalo on Amerikkalaisessa ruokakulttuurissa paljon olennaisemmassa roolissa, kuin täällä. 

Vierailija
22/28 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimimme joka syksy. Ihana hillo! Aurinkoinen päivä suolla ja kahvittelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen etsinyt karpalohilloa/hyytelöä, enkä ole löytänyt. Loistavaa mm.poronkäristyksen kanssa

Isommissa automarketeissa hillohyllyssä. Jos on markkina tai myyjäiset joissa hillomyyjä, niin suurella todennäköisyydellä häneltä löytyy.

Vierailija
24/28 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se Suomessa kasvaa. Ravintoloissa saa usein jälkiruokana jäisiä karpaloita ja kuumaa kinuskikastiketta. Nam!

Vierailija
25/28 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimin joka vuosi karpaloita ja teen karpalokiisseliä. Se on jumalaisen hyvää kermavaahdon kanssa, kunhan ei tee kiisselistä liian makeaa.

Vierailija
26/28 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

karpalomehu ihanaa,muistanko oikein,että on karpalolikööriä. puolukka ja karpalo auttaa mm virtsaputkentulehduksiin, virtsarakko useimmin jo lääkekuurin.

Puolukka paljon tehokkaampi mutta sitä ei hehkuteta jenkkivideoissa jotka ovat sinun ainoa tiedonlähteesi. 

Kyllä karpalo on puolukkaa tehokkaampi pitämään virtsan happamena, jolloin tulehdusbakteerit eivät elä ja lisäänny virtsassa. Itse syön päivittäin karpalokapselin ja käytän karpalojauhetta siemensekoituksen joukossa estämään tulehduksia.

Vierailija
27/28 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään karpaloita aika usein ihan sellaisenaan. Karpalokiisseli on taivaallista herkkua. 

Vierailija
28/28 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muita maitahan ei olekaan. Mm. Virossa karpalo on joulumarja. Siellä kasvaa ja kerätään ja käytetään kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan