Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En minä kyllä näin keski-ikäisenä enää saa pientä mahaani pois

Vierailija
23.09.2024 |

Se tuli pari vuotta sitten huomaamatta. Nyt olen liikkunut, mutta ei se häviä. No, alistun sille, etten ole samanlainen litteävatsa kuin ennen. Olen vielä kuitenkin aika hoikka.

Mutta ihmettelen niitä, jotka pystyvät keski-ikäisinä laihduttamaan!

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkiä kävelylenkkejä kolme viikossa. Ruoasta pois kova rasva, höttöhiilarit, alkoholi. Säännöllinen ateriarytmi ja terveellinen ruokavalio, hyvät yöunet. Jos väsyttää, käy lääkärissä. Kokeile vetää vitamiinia.

Vierailija
102/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salillakin voi polttaa rasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni kuntoon, mikäli siinä on ongelmia. 

Vierailija
104/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkiä kävelylenkkejä kolme viikossa. Ruoasta pois kova rasva, höttöhiilarit, alkoholi. Säännöllinen ateriarytmi ja terveellinen ruokavalio, hyvät yöunet. Jos väsyttää, käy lääkärissä. Kokeile vetää vitamiinia.

Rasva on elintärkeää elimistölle, siitä ei pidä luopua. Hyvää rasvaa EIVÄT ole rypsiöljyr ja muut siemenöljyt.

Vierailija
105/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin itselläni ikä on vaikuttanut selvästi kehonkoostumukseen, ja sekä lihasmassan ylläpito tai kasvattaminen, että rasvan polttaminen on samoilla elintavoilla ja liikunnalla vaikeampaa, kuin 10 vuotta sitten. Ei mahdotonta toki, mutta pienen pömpön kutistamiseen vaadittavat toimenpiteet olisivat minulle turhan vaivalloisia tulokseen nähden. Noudatan noin 80% paleodieettiä, en mässäile, napostele tai ryyppää, elän perusaktiivista maalaiselämää talon töineen, kävelen päivittäin koirien kanssa 5-8 km ja teen voimapainotteista saliohjelmaa kolme kertaa viikossa. En jaksa stressata muutamasta lisäkilosta alavartalossa, ja joutuisin vetämään itseni todella kovalle kuurille, jos haluaisin pysyvästi sulattaa ne. 

Vierailija
106/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pieni maha niin anna olla. Elämässä on tärkeämpiä asioita. Älä stressaa! 

Oikea ylipaino tietty asia erikseen.

Vierailija
107/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikemmillakin vanhoilla naisilla on usein vähän pyöreä alavatsa. Olen nähnyt aika paljon vanhoja naisia töitteni puolesta. Varmaan johtuu hormoneista.  

Kyllä, johtuu hormoneista. Naisten luonnollinen vatsan muoto on vähän pyöreä alavatsa. Siis suurimmalla osalla, toki on poikkeuksia.

Vierailija
108/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että lihasmassaa lisää. Ei kai siitä haittaa voi olla, mutta ei mulle vaan tuu lihasta millään treenillä. Mikä avuksi?

Kyllä teet jotain väärin jos ei millään treenillä tule yhtään lihasta. Suosittelen osaavaa pt:tä tai edes jotain verkkovalmennusta. 

Vierailija
109/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikemmillakin vanhoilla naisilla on usein vähän pyöreä alavatsa. Olen nähnyt aika paljon vanhoja naisia töitteni puolesta. Varmaan johtuu hormoneista.  

Johtuu synnyttämisestä ja vatsalihasten huonosta kunnosta. Vatsalihasten erkauma on merkittävä syy pömppömahalle.

Erkauma ei tarkoita huonoa lihaskuntoa. Erkauma on jännesauman venymä, sillä ei ole mitään tekemistä lihaskunnon kanssa. 

Jep. Ja iän myötä kun kudokset vaan hiljalleen veltostuu niin maha alkaa helposti pömpöttää vähän. Semmoista se on eikä sitä kannata sen enempää stressata. Toki lihaskunnosta kannattaa pitää huolta ihan omaa terveyttä ajatellen. 

Vierailija
110/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne hormonit toimii sillä ruualla, mitä syö.

Etköhän sä nyt hieman yliarvioi nyt ruuan vaikutusta, meinaan vaan että ikääntymisen aiheuttamia hormonimuutoksia ei syöminen kyllä kumoa.... 

Millä ihmeellä sä kuvittelet hormonien toimivan, jos ei syödyllä ruualla?

Ei se auta se ruoka, kun ihminen on solutasolla ohjelmoitu niin, että hedelmällinen ikä loppuu jossain vaiheessa, ja nämä muutokset kohti tätä a

Eihän kyse olekaan siitä, että ruualla estetään vaihtarit. Kyse on siitä, millä ne hormonit toimivat, ja se on se ruoka, mitä syö. Hormonit tai elimistössä mikään muukaan ei toimi ilman ruokaa.

Juu jos ei syö ruokaa niin elimistössä ei tosiaan toimi mikään, ei tule vaihtareita jos näännyttää itsensä nälkään ennen sitä. 

Vierailija
111/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa, kuin mikä. Hommaa sydänsuruja niin kyllä maha häviää. Itsellä ainakin toimii...Paino tippunut jo 6kg...

Vierailija
112/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa miten syötte? Te jotka olette pudottaneet painoa.

Vihanneksia ja proteiinia. Lisäksi täytyy ottaa veden kera elektrolyyttijauhetta muutaman kerran päivässä, koska ketoosissa suolot eivät oikein pysy kropassa.

Vierailija
113/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pieni maha miehillä haittaa mitään. Ennemmin se kuin että olis luuta ja nahkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan