Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En minä kyllä näin keski-ikäisenä enää saa pientä mahaani pois

Vierailija
23.09.2024 |

Se tuli pari vuotta sitten huomaamatta. Nyt olen liikkunut, mutta ei se häviä. No, alistun sille, etten ole samanlainen litteävatsa kuin ennen. Olen vielä kuitenkin aika hoikka.

Mutta ihmettelen niitä, jotka pystyvät keski-ikäisinä laihduttamaan!

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikemmillakin vanhoilla naisilla on usein vähän pyöreä alavatsa. Olen nähnyt aika paljon vanhoja naisia töitteni puolesta. Varmaan johtuu hormoneista.  

Ne hormonit toimii sillä ruualla, mitä syö.

Vierailija
22/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikemmillakin vanhoilla naisilla on usein vähän pyöreä alavatsa. Olen nähnyt aika paljon vanhoja naisia töitteni puolesta. Varmaan johtuu hormoneista.  

Mulla on notkoselkä ja aina on ollut möhömaha, bmi 19. Ja heti synnytyksen jälkeen maha oli litteä, mutta kun ikää alko olla yli 45, vatsanahan venyminen pompsahti esiin. Liikuntaa oon aina harrastanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan sama mitä syöt, kunhan rajoitat kaloreita. 

Vierailija
24/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etköhän sä nyt hieman yliarvioi nyt ruuan vaikutusta, meinaan vaan että ikääntymisen aiheuttamia hormonimuutoksia ei syöminen kyllä kumoa.... 

Vierailija
25/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olisin kyllä sairaalassa, jos laihduttaisin 10 kg!! Ap

Eli turhaan valitat. Mene kirurgille kiristää vatsaasi.

Mene sinä johonkin toiseen ketjuun "vinkumaan" ja näsäviisastelemaan, että osaat syödä. Et osannut edes lukea aloituksen tekstiä, mutta tulit kuitenkin "vinkumaan", kuten itse ilmaisit.

Vierailija
26/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin luulin, ettei keski-ikäisenä (50v) pääse enää samoihin mittoihin kuin oli nuorena. Lopetin alkoholin käytön kokonaan, niin vuoden päästä alkoi paino putoamaan kuin itsestään ja nyt pari vuotta myöhemmin olen samoissa mitoissa kuin alle kolmekymppisenä. Alussa hieman harmitti jättää alkoholi pois, mutta ei enää.

Ok. Mutta entäs ihmisillä, jotka ei käytä alkoa muutenkaan? 

Silloin tietenkin muutetaan syömisiä.

Vierailija
27/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mikä voi auttaa on vatsa ja selkälihasten vahvistaminen. Mulla ainakin pömpöttää notkoselän ja ei niin tiukkojen vatsalihasten takia. Toisaalta olen sen huväksynyt. Miksi meidän pitäisi olla jotain pyykkilautavatsoja? Muita vartenko? 

Vierailija
28/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan, ruuan sisältö on tärkein juttu.

Vierailija
29/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain helposti kun aloitin vhh-ruokavalion. Se pömppömaha oli suurelta osin hiilarien aiheuttamaa turvotusta. Katosi saman tien ja sitten lähti vielä 10 kiloa painoakin seuraavan puolen vuoden aikana. Ilman nälässä olemista tai liikunnan lisäämistä. 

Nyt viides vuosi menossa tällä ruokavaliolla ja kehoni on saman mallinen kuin nuorena. Olen 46.

Minä olen megahiilarivegaani ja olen ensimmäistä kertaa elämässäni pyykkilautavatsainen.

Vierailija
30/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkasin pt:n ja aion olla viiskymppisenä elämäni kunnossa

Vierailija
31/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin luulin, ettei keski-ikäisenä (50v) pääse enää samoihin mittoihin kuin oli nuorena. Lopetin alkoholin käytön kokonaan, niin vuoden päästä alkoi paino putoamaan kuin itsestään ja nyt pari vuotta myöhemmin olen samoissa mitoissa kuin alle kolmekymppisenä. Alussa hieman harmitti jättää alkoholi pois, mutta ei enää.

Jos syödään jo monipuolisesti ja terveellisesti? 

Vierailija
32/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu synnyttämisestä ja vatsalihasten huonosta kunnosta. Vatsalihasten erkauma on merkittävä syy pömppömahalle.

Vierailija
33/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etköhän sä nyt hieman yliarvioi nyt ruuan vaikutusta, meinaan vaan että ikääntymisen aiheuttamia hormonimuutoksia ei syöminen kyllä kumoa.... 

Millä ihmeellä sä kuvittelet hormonien toimivan, jos ei syödyllä ruualla?

Vierailija
34/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, ap. Mutta olen ajatellut, että kun muuten voi hyvin, ja elää sellaista elämää kuin haluaakin, niin onko jollain mahan muodolla kauheasti väliä?

Vierailija
35/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain helposti kun aloitin vhh-ruokavalion. Se pömppömaha oli suurelta osin hiilarien aiheuttamaa turvotusta. Katosi saman tien ja sitten lähti vielä 10 kiloa painoakin seuraavan puolen vuoden aikana. Ilman nälässä olemista tai liikunnan lisäämistä. 

Nyt viides vuosi menossa tällä ruokavaliolla ja kehoni on saman mallinen kuin nuorena. Olen 46.

No minä olisin kyllä sairaalassa, jos laihduttaisin 10 kg!! Ap

Minä olin normaalipainon ylärajoilla, joten tuo 10 kg palautti minut nuoruusiän painoon. Sen jälkeen painon lasku loppui ja paino pysynyt samana vaikka edelleen syön ja liikun ihan samalla lailla kuin ennenkin.

Nämä painoasiat eivät ole ollenkaan niin yksinkertaisia kuin meille on koulussa opetettu. Keho säätelee itseään monilla eri mekanismeilla, joista kaikkia ei edes tunn

Hetkinen, onko painonhallinnasta opetettu koulussa?? Ei mitään muistikuvaa. Ap

Vierailija
36/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sopiva määrä rasvaa suojaa luita vanhuksena.

Toki, mutta nyt puhutaan keski-ikäisistä. 

Vierailija
37/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos se syömäsi ruoka aiheuttaa pömppövatsaa, niin onhan muutos tarpeen, jos haluat pömpön pois.

Vierailija
38/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan, ruuan sisältö on tärkein juttu.

Väärin.

Vierailija
39/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin rajoitetaan kalorimäärää.

Vierailija
40/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa miten syötte? Te jotka olette pudottaneet painoa.

Monipuolinen ruokavalio.

Mä syön maustamatonta rahkajogurttia 1-2 krt päivässä. Siihen voi lisätä vaikka marjoja.

Raejuustoa tai fetaa. Pähkinöitä ja siemeniä kourallinen päivässä. 

Hedelmiä, marjoja ja kasviksia.

Lihaa, kalaa ja kanaa.

Säännöllinen ateriarytmi. Mä syön n. 4 h välein.

Oikean kokoinen ateria. Ei syö liikaa. 

Juo riittävästi vettä.

Kerran viikossa voi herkutella kohtuudella.

Joskus leikkelettä tai makkaraa, jos tykkää niistä.

Säännöllinen liikunta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi