Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En minä kyllä näin keski-ikäisenä enää saa pientä mahaani pois

Vierailija
23.09.2024 |

Se tuli pari vuotta sitten huomaamatta. Nyt olen liikkunut, mutta ei se häviä. No, alistun sille, etten ole samanlainen litteävatsa kuin ennen. Olen vielä kuitenkin aika hoikka.

Mutta ihmettelen niitä, jotka pystyvät keski-ikäisinä laihduttamaan!

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikemmillakin vanhoilla naisilla on usein vähän pyöreä alavatsa. Olen nähnyt aika paljon vanhoja naisia töitteni puolesta. Varmaan johtuu hormoneista.  

Ne hormonit toimii sillä ruualla, mitä syö.

Etköhän sä nyt hieman yliarvioi nyt ruuan vaikutusta, meinaan vaan että ikääntymisen aiheuttamia hormonimuutoksia ei syöminen kyllä kumoa.... 

Millä ihmeellä sä kuvittelet hormonien toimivan, jos ei syödyllä ruualla?

Ei se auta se ruoka, kun ihminen on solutasolla ohjelmoitu niin, että hedelmällinen ikä loppuu jossain vaiheessa, ja nämä muutokset kohti tätä alkaa jo noin 10 vuotta ennen menopaussia. Ei esivaihdevuosia ja vaihdevuosia voi millään ruoalla välttää. Eikä se olisi hyväksikään. Se on luonnon hyvä suojeleva mekanismi, sekä lasta että äitiä kohtaan, että jossain vaiheessa ei enää ole mahdollista raskautua. Siinä iässä muutenkin olisi jo lapsen kehityshäiriöiden, keskenmenojen yms. riski kohonnut, ja synnytyskomplikaatioiden äidille, joten on hyvä että mahdollisuuskin raskautua menee pois.

Vierailija
62/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain helposti kun aloitin vhh-ruokavalion. Se pömppömaha oli suurelta osin hiilarien aiheuttamaa turvotusta. Katosi saman tien ja sitten lähti vielä 10 kiloa painoakin seuraavan puolen vuoden aikana. Ilman nälässä olemista tai liikunnan lisäämistä. 

Nyt viides vuosi menossa tällä ruokavaliolla ja kehoni on saman mallinen kuin nuorena. Olen 46.

Niinpä niin. Tule takaisin kertomaan, mikä on kehon malli, kun olet 52.

Minusta oli vapauttavaa ymmärtää, että siihen on ihan syyt, että keski-ikäisen naisen vartalo on tunnistettava ja poikkeaa kolmekymppisen vartalosta. Ei minun tarvitse ponnistella, jotta olisin se harvinainen poikkeus säännöstä, joka koskee käytännössä ihan kaikkia.

Kuusikymppinen nainen voi olla ihan tikkulaiha jaloista ja käsistä, mutta ei hänellä silti ole kaksikymppisen vyötäröä. Miksi minä koen painetta, että juuri minulla pitäisi olla? 

En edes halua olla tikkulaiha käsistä ja jaloista. Minulla on näkyvät ja erottuvat lihakset, ja hyvä niin. En halua niistä luopua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain helposti kun aloitin vhh-ruokavalion. Se pömppömaha oli suurelta osin hiilarien aiheuttamaa turvotusta. Katosi saman tien ja sitten lähti vielä 10 kiloa painoakin seuraavan puolen vuoden aikana. Ilman nälässä olemista tai liikunnan lisäämistä. 

Nyt viides vuosi menossa tällä ruokavaliolla ja kehoni on saman mallinen kuin nuorena. Olen 46.

En ole tarvinnut mitään erityistä ruokavaliokikkailua. Liikuntaa harrastan paljon ja juoksen 5-15 km lenkkejä ja käyn salilla nostelemassa vapaapainoja. Vhh-dietillä tuskin jaksaisin edes liikkua yhtä hyvin. Hiilarien laatuun toki kannattaa panostaa syömällä kuitupitoista täysjyvää.

30-vuotiaana en vielä juossut tai käynyt salilla, mutta nyt olen saanut liikunnalla pidettyä vatsan litteänä. En huomaa mitään turvottelua tai lihoamista, jos syön hiilaripainotteisesti joskus. Veriarvoni ovat todella hyvät.<

Joskus se "kikkailu" on ihan järkevää terveydenkin vuoksi. Ei pidä jämähtää vain yhteen tapaan syödä, varsinkin jos voi huonosti tai paino ei pysy normaalina.

Vierailija
64/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa miten syötte? Te jotka olette pudottaneet painoa.

Aamupala, lasi vettä ensin. Kaurapuuro tai paahtoleipää pari palaa paprikan siivujen kanssa ei rasvaa tai muuta päälle. Lasi maitoa tai kahvia. Ei sokeria

Pävällä kahvia, vettä joko ruisleipä tai kauraleipä viipale ei rasvaa tai mitään höystöjä päälle. Ei sokeria

Välipalana heldelmiä paahtoleipää ei mitään päälle tai paprikan siivu, vettä tai kahvia. Ei sokeria.

Noin klo. 17 kahvia pullaa tai hillomunkki paahtoleipä kananmuna.

Illalla klo. 19-20 normaali ruoka mitä milloinkin.

Leivän päälle myös salaatinlehti tai kurkkua oliiveja ei rasvaa tai majoneeseja.

Vierailija
65/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on suurimmalta osin geeneissä tuo lihomistaipumus. Laihana pysyvät mielellään tietenkin korostavat elintapojen tärkeyttä ja omaa erinomaisuuttaan,

T. 50v syntymälaiha, joka ei juuri liiku ja syö mitä sattuu.

Ja voit hyvin fyysisesti ja henkisesti? Katotaan mitä tuo tekee sulle kun olet n. 70v.

Vierailija
66/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikemmillakin vanhoilla naisilla on usein vähän pyöreä alavatsa. Olen nähnyt aika paljon vanhoja naisia töitteni puolesta. Varmaan johtuu hormoneista.  

Johtuu synnyttämisestä ja vatsalihasten huonosta kunnosta. Vatsalihasten erkauma on merkittävä syy pömppömahalle.

Erkauma ei tarkoita huonoa lihaskuntoa. Erkauma on jännesauman venymä, sillä ei ole mitään tekemistä lihaskunnon kanssa. 

Vierailija
67/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti selainen laiha läski. Mene kuntosalille

Vierailija
68/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne hormonit toimii sillä ruualla, mitä syö.

Etköhän sä nyt hieman yliarvioi nyt ruuan vaikutusta, meinaan vaan että ikääntymisen aiheuttamia hormonimuutoksia ei syöminen kyllä kumoa.... 

Millä ihmeellä sä kuvittelet hormonien toimivan, jos ei syödyllä ruualla?

Ei se auta se ruoka, kun ihminen on solutasolla ohjelmoitu niin, että hedelmällinen ikä loppuu jossain vaiheessa, ja nämä muutokset kohti tätä alkaa jo noin 10 vuotta ennen menopaussia. Ei esivaih

Eihän kyse olekaan siitä, että ruualla estetään vaihtarit. Kyse on siitä, millä ne hormonit toimivat, ja se on se ruoka, mitä syö. Hormonit tai elimistössä mikään muukaan ei toimi ilman ruokaa.

Vierailija
69/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio. Vai niin. Entäs kun mulla ei viime viikolla ollut pömppömahaa, mutta tällä viikolla on. Tällä viikolla alkaa menkat. 😁

N45

Vierailija
70/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos multa lähtisi kymmenen kiloa painoa pois, painaisin 40 kg.

Terveisin rasvasta muodostuvan pömppömahan keski-ikäistynyt omistaja.

Vierailija
71/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit siis syödä terveysruokaasi 4000 kaloria päivässä ja et liho? 🤣

Lueppa tuo mun viesti:

Monipuolinen ruokavalio.

Mä syön maustamatonta rahkajogurttia 1-2 krt päivässä. Siihen voi lisätä vaikka marjoja.

Raejuustoa tai fetaa. Pähkinöitä ja siemeniä kourallinen päivässä. 

Hedelmiä, marjoja ja kasviksia.

Lihaa, kalaa ja kanaa.

Säännöllinen ateriarytmi. Mä syön n. 4 h välein.

Oikean kokoinen ateria. Ei syö liikaa. 

Juo riittävästi vettä.

Kerran viikossa voi herkutella kohtuudella.

Joskus leikkelettä tai makkaraa, jos tykkää niistä.

Säännöllinen liikunta.

LAIHTUMINEN ON OLLUT HELPPOA

Vierailija
72/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin 6 vuotta sitten 45kg, BMI nyt välillä 18,0 ... 18,5. Minulla oli mykistävän kaunis motiivi laihduttaa, sekä pysyä asiallisessa kunnossa. Jokin erityinen motiivi pitää olla, ainakin minulla, ja on todella perehdyttävä faktatietoon ruoka-aineista myös. Alle 1000kcal/vrk ja varmasti laihtuu, hyvää vauhtia, telkkaria katsoessa. Siihen ei mahdu paljoa öljyä tai muuta rasvaa. /M67v

Vierailija
73/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla! Nautitaan elämästä.

Vierailija
74/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noita ongelmia kun treenaa salilla kovaa ja päälle kävelyä/golfia/vaelluksia/fillarointia jne. Syön kaloreita suunnilleen 2000/vrk, mukana on leipää, perunaa, pastaa jne. Ja toki välillä herkuttelenkin

n48

Vierailija
75/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pieni maha pitää saada pois? Naisella kuuluu olla maha. Sen sisällä on tärkeitä elimiä. Mahat kunniaan! 

Vierailija
76/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pömppis lähti pätkäpaastolla, mutta kyllä se joitain kuukausia otti.

Vierailija
77/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Väärin edelleen. Vain kalorit ratkaisee. "

Aha 🤣

Voit siis syödä terveysruokaasi 4000 kaloria päivässä ja et liho? 🤣

Jos  vetää parin tunnin tai kolmen tunnin treenit per päivä niin ei haittaa mitään ja laihtuukin.

Aamulla tunti tai puolitoista ja illalla tunti tai puolitoista. Helposti menee vaikka 5000kaloria päivässä.

Vierailija
78/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutin 6 vuotta sitten 45kg, BMI nyt välillä 18,0 ... 18,5. Minulla oli mykistävän kaunis motiivi laihduttaa, sekä pysyä asiallisessa kunnossa. Jokin erityinen motiivi pitää olla, ainakin minulla, ja on todella perehdyttävä faktatietoon ruoka-aineista myös. Alle 1000kcal/vrk ja varmasti laihtuu, hyvää vauhtia, telkkaria katsoessa. Siihen ei mahdu paljoa öljyä tai muuta rasvaa. /M67v

Heikensit itseäsi aika kriittisessä iässä vieläpä.

Tietää aikaista kuolemaa.

Liikuntaa lisäämällä laihtuu ja voimistuu. Ravinnon vähentäminen heikentää koko vartaloa luustosta alkaen. Ei mitään järkeä.

Kun liikkuu viikossa vähintään 15h, niin pitää ihan miettiä miten saa kalorit täyteen ettei laihdu kilo viikossa.

Samalla voimistuu.

Sun tekniikalla tehdään ruostemiehiä teräsmiehen sijaan.

Vierailija
79/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain vielä 65 vuotiaana pömppömahan litteäksi ja vyötäröstä melkein 20 cm pois ja painoa lähti myös n. 20 kg ja tämä edellytti elintapojen ja ruokailutottumusten pysyviä muutoksia. Aloittaa kannattaa ruokailurytmistä ja kerta-annosten pienentämisestä ja sitten vähitellen opetella tekemään ja syömään entistä terveellisempää ruokaa ja liikuntaa kannattaa harrastaa edes jonkun verran. Mitään ei saavuteta yhdessä yössä ja pysyvät tulokset edellyttävät pysyviä muutoksia. Hyvä tahti pudottaa painoa on 1-2 kiloa kuukaudessa ja syödystä ruuasta saisi vähintään 80 % olla niitä terveellisiä vaihtoehtoja ja 20 % voi olla vähän epäterveellisempääkin

Vierailija
80/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain viitsii tehdä vatsalihasliikkeet päivittäin niin kyllä se pötsi häviää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi