Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En minä kyllä näin keski-ikäisenä enää saa pientä mahaani pois

Vierailija
23.09.2024 |

Se tuli pari vuotta sitten huomaamatta. Nyt olen liikkunut, mutta ei se häviä. No, alistun sille, etten ole samanlainen litteävatsa kuin ennen. Olen vielä kuitenkin aika hoikka.

Mutta ihmettelen niitä, jotka pystyvät keski-ikäisinä laihduttamaan!

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Väärin edelleen. Vain kalorit ratkaisee. "

Aha 🤣

Voit siis syödä terveysruokaasi 4000 kaloria päivässä ja et liho? 🤣

Jos  vetää parin tunnin tai kolmen tunnin treenit per päivä niin ei haittaa mitään ja laihtuukin.

Aamulla tunti tai puolitoista ja illalla tunti tai puolitoista. Helposti menee vaikka 5000kaloria päivässä.

Juu, tavallinen toimistotantta tekee juuri niin. Ehkä joku miespelastaja treenaa noin.

Vierailija
82/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha 🤣

Jos  vetää parin tunnin tai kolmen tunnin treenit per päivä niin ei haittaa mitään ja laihtuukin.

Aamulla tunti tai puolitoista ja illalla tunti tai puolitoista. Helposti menee vaikka 5000kaloria päivässä.

Juu, tavallinen toimistotantta tekee juuri niin. Ehkä joku miespelastaja treenaa noin.

Kuka vain voi tehdä niin. Aamulla tunti nopeasti ja tehokkaasti karatea, niin että lattialla on kunnon lätäkkö hikeä.

Illalla heti töiden jälkeen juoksulenkki ja puolituntia tauotonta lihaskuntovoimistelua tai venyttely riippuen päivästä. Kovuus tulee päätöksestä ja siitä miten nyrkki kestää kun sen lähettää kovalla vauhdilla betoniseinään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha 🤣

Kuka vain voi tehdä niin. Aamulla tunti nopeasti ja tehokkaasti karatea, niin että lattialla on kunnon lätäkkö hikeä.

Illalla heti töiden jälkeen juoksulenkki ja puolituntia tauotonta lihaskunto

Haluatko olla kova vai oletko vetelä paska?

Tästä se lähtee.

Vierailija
84/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha 🤣

Haluatko olla kova vai oletko vetelä paska?

Tästä se lähtee.

Ollako kova vai vetelä paska?

Vierailija
85/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vain viitsii tehdä vatsalihasliikkeet päivittäin niin kyllä se pötsi häviää.

Painollisen väh. 1,5 kg hulavanteen pyöritystä 15 minuuttia päivässä ja jo viikon kuluttua vyötärö on kiinteämpi kuin ennen.

Vierailija
86/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti haluan olla kova paska mieluummin kuin vetelä paska.

Vierailija
87/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttaneet hulavanteet eikä lenkkeily mun vatsamakkaraan mitään. Apu löytyi voimaharjoittelusta.

En ollut eläissäni tehnyt oikein mitään voimatreeniä, vain aerobista, ja hain jäntevää lihasmassaa, kun luin miten lihasmassa naisilla surkastuu jo 30-vuotiaasta lähtien. Vuosi sitten aloitin, olen nyt 52-vuotias.

Sivutuotteena tuli sitten tosiaan uskomattomalla tavalla täysin litteä vatsa. Se ei pömpötä teen tai syön mitä vaan,  pientä lihasta paistaa vain läpi. Painoakaan en saa enää kerrytettyä, vaikka söisin miten sattuu.

Ilmeisesti siis lihas polttaa rasvan niin vatsasta, kuin muualtakin hyvin tehokkaasti. Jo vähäinenkin lihasmassan lisäys näyttää auttavan.

Suosittelen siis voimatreeniä kaikille, joita kiinnostaa rasvan poistaminen vatsanseudulta - samalla sitä poistuu kyllä muualtakin. Ja myös jos kiinteämpi & lihaksikkaampi kroppa, ja ennen kaikkea lihaskunnon ylläpito vanhetessa kiinnostaa, siitä tämä minulla lähti.

Vierailija
88/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että lihasmassaa lisää. Ei kai siitä haittaa voi olla, mutta ei mulle vaan tuu lihasta millään treenillä. Mikä avuksi?

Vierailija
89/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin luulin, ettei keski-ikäisenä (50v) pääse enää samoihin mittoihin kuin oli nuorena. Lopetin alkoholin käytön kokonaan, niin vuoden päästä alkoi paino putoamaan kuin itsestään ja nyt pari vuotta myöhemmin olen samoissa mitoissa kuin alle kolmekymppisenä. Alussa hieman harmitti jättää alkoholi pois, mutta ei enää.

Jestas, sinä olet sitten vetänyt viinaa kaksin käsin. Ihan hullua.

Vierailija
90/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olisin kyllä sairaalassa, jos laihduttaisin 10 kg!! Ap

Eli turhaan valitat. Mene kirurgille kiristää vatsaasi.

No älä nyt sekoja puhu! Ap

Kokeile pilatesta.

Vierailija
91/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auttaneet hulavanteet eikä lenkkeily mun vatsamakkaraan mitään. Apu löytyi voimaharjoittelusta.

En ollut eläissäni tehnyt oikein mitään voimatreeniä, vain aerobista, ja hain jäntevää lihasmassaa, kun luin miten lihasmassa naisilla surkastuu jo 30-vuotiaasta lähtien. Vuosi sitten aloitin, olen nyt 52-vuotias.

Sivutuotteena tuli sitten tosiaan uskomattomalla tavalla täysin litteä vatsa. Se ei pömpötä teen tai syön mitä vaan,  pientä lihasta paistaa vain läpi. Painoakaan en saa enää kerrytettyä, vaikka söisin miten sattuu.

Ilmeisesti siis lihas polttaa rasvan niin vatsasta, kuin muualtakin hyvin tehokkaasti. Jo vähäinenkin lihasmassan lisäys näyttää auttavan.

Suosittelen siis voimatreeniä kaikille, joita kiinnostaa rasvan poistaminen vatsanseudulta - samalla sitä poistuu kyllä muualtakin. Ja myös jos kiinteämpi & lihaksikkaampi kroppa, ja ennen kaikkea lihaskunnon ylläpito vanhetessa kiinnostaa, s

Millainen harjoitteluohjelma sinulla on? 

Vierailija
92/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on suurimmalta osin geeneissä tuo lihomistaipumus. Laihana pysyvät mielellään tietenkin korostavat elintapojen tärkeyttä ja omaa erinomaisuuttaan,

T. 50v syntymälaiha, joka ei juuri liiku ja syö mitä sattuu.

Minulla on huonot geenit eli lihavia suvussa, enkä muuten ole millään lailla erinomainen ihminen, vaan tosi tavis. Rakastan kuitenkin liikuntaa, juoksen luonnossa ja nykyään käyn myös salilla, koska fyssari käski vahvistamaan lihaksia. Olen 57 ja ikäni ollut normaalipainoinen. Todennäköisesti johtuu liikunnasta ja korostan vielä, etten ole erinomainen vaan kehnonpuoleinen ihminen. 

Vierailija
93/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lueppa tuo mun viesti:

Monipuolinen ruokavalio.

Mä syön maustamatonta rahkajogurttia 1-2 krt päivässä. Siihen voi lisätä vaikka marjoja.

Raejuustoa tai fetaa. Pähkinöitä ja siemeniä kourallinen päivässä. 

Hedelmiä, marjoja ja kasviksia.

Lihaa, kalaa ja kanaa.

Säännöllinen ateriarytmi. Mä syön n. 4 h välein.

Oikean kokoinen ateria. Ei syö liikaa. 

Juo riittävästi vettä.

Kerran viikossa voi herkutella kohtuudella.

Joskus leikkelettä tai makkaraa, jos tykkää niistä.

Säännöllinen liikunta.

LAIHTUMINEN ON OLLUT HELPPOA

Miksi alapeukut? Tämä ei ole yhden päivän ruokalista.

Vierailija
94/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjasin ruokavalion ja liikkumisen ja kun pömppö ei kadonnut kokonaan, hommasin muotoilevat alusvaatteet. Muutamia erilaisia piti kokeilla ennen kuin löytyi sellaiset, että viihdyn niissä koko päivän. 

Vierailija
95/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen siis voimatreeniä kaikille, joita kiinnostaa rasvan poistaminen vatsanseudulta - samalla sitä poistuu kyllä muualtakin. Ja myös jos kiinteämpi & lihaksikkaampi kroppa, ja ennen kaikkea lihaskunnon ylläpito vanhetessa kiinnostaa, s

Samaa mieltä. Voimatreeni on ollut ihan ykkönen. Ei mitään lihasmassan kasvattelua bodaamalla jossain vemputuslaitteissa vaan ihan kunnon maastavetoja ja kyykkyjä reiluilla painoilla, niin kyllä vain keskivartalo kiinteytyy. Näitä liikkeitä kun ei voi tehdä keskivartalo löysnä.

Kannattaa kuitenkin aerobista harjoitusta olla myös jonkin verran, ihan vain yleisterveyden kannalta.

Vierailija
96/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bingo. Ihmiset syyttävät keski-iän rasvoittumisesta hormoneita, vaikka kyseessä on nimenomaan iän myötä tapahtuva lihassolujen surkastuminen kuolema. Siinä ei sitten auta muu kuin turvottaa niitä jäljelläolevia lihassoluja ja taas elimistö kuluttaa enemmän energiaa. 

Vierailija
97/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään onnistunut. Paino sama kuin nuorempana, mutta keho ei.

Vierailija
98/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pientä mahaa? Haittaako jos vähän pömpöttää? 🤷

Muuten olet hoikka.

Se juuri haittaa, koska näyttää pahimmillaan siltä kuin olisi raskaana (kun on muuten hoikka). -eri

Vierailija
99/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä BMI:ssä teillä on, jos ei nyt ihan litteä niin pienehkö maha? Onnistuuko enää keski-ikäisenä normaalipainoisena?

Vierailija
100/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että lihasmassaa lisää. Ei kai siitä haittaa voi olla, mutta ei mulle vaan tuu lihasta millään treenillä. Mikä avuksi?

Mitähän kaikkea olet kokeillut? Lisää painoja ja sopivat toistomäärät, niin varmasti lihasmassa lisääntyy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän