Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En minä kyllä näin keski-ikäisenä enää saa pientä mahaani pois

Vierailija
23.09.2024 |

Se tuli pari vuotta sitten huomaamatta. Nyt olen liikkunut, mutta ei se häviä. No, alistun sille, etten ole samanlainen litteävatsa kuin ennen. Olen vielä kuitenkin aika hoikka.

Mutta ihmettelen niitä, jotka pystyvät keski-ikäisinä laihduttamaan!

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama, ap. Mutta olen ajatellut, että kun muuten voi hyvin, ja elää sellaista elämää kuin haluaakin, niin onko jollain mahan muodolla kauheasti väliä?

En pode mitään ahdistusta asiasta, kunhan vain olen todennut, että on ja pysyy. Ap

Vierailija
42/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin luulin, ettei keski-ikäisenä (50v) pääse enää samoihin mittoihin kuin oli nuorena. Lopetin alkoholin käytön kokonaan, niin vuoden päästä alkoi paino putoamaan kuin itsestään ja nyt pari vuotta myöhemmin olen samoissa mitoissa kuin alle kolmekymppisenä. Alussa hieman harmitti jättää alkoholi pois, mutta ei enää.

Ok. Mutta entäs ihmisillä, jotka ei käytä alkoa muutenkaan? 

Silloin tietenkin muutetaan syömisiä.

Jos syödään jo monipuolisesti ja terveellisesti? 

Silloin rajoitetaan kalorimäärää.

Ei, vaan muutetaan ruuan sisältöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi mikä voi auttaa on vatsa ja selkälihasten vahvistaminen. Mulla ainakin pömpöttää notkoselän ja ei niin tiukkojen vatsalihasten takia. Toisaalta olen sen huväksynyt. Miksi meidän pitäisi olla jotain pyykkilautavatsoja? Muita vartenko? 

Niinpä, sama täällä.

Vierailija
44/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin luulin, ettei keski-ikäisenä (50v) pääse enää samoihin mittoihin kuin oli nuorena. Lopetin alkoholin käytön kokonaan, niin vuoden päästä alkoi paino putoamaan kuin itsestään ja nyt pari vuotta myöhemmin olen samoissa mitoissa kuin alle kolmekymppisenä. Alussa hieman harmitti jättää alkoholi pois, mutta ei enää.

Väärin edelleen. Vain kalorit ratkaisee.

Vierailija
45/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulavanne Toimii. 

Vierailija
46/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin.

Vierailija
47/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin.

Oikein. Kokemusta löytyy.

Vierailija
48/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain helposti kun aloitin vhh-ruokavalion. Se pömppömaha oli suurelta osin hiilarien aiheuttamaa turvotusta. Katosi saman tien ja sitten lähti vielä 10 kiloa painoakin seuraavan puolen vuoden aikana. Ilman nälässä olemista tai liikunnan lisäämistä. 

Nyt viides vuosi menossa tällä ruokavaliolla ja kehoni on saman mallinen kuin nuorena. Olen 46.

Mä en vähentänyt hiilareita ja olen laihtunut. En edes ajattele niitä.

Vierailija
49/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa miten syötte? Te jotka olette pudottaneet painoa.

Mä laihdutin ihan kaloreita laskemalla ja rajoittamalla. Alkuun söin 1800 kcl / päivä ja laihduin sillä noin 700-800 g viikossa, sitten kun laihtuminen hidastui alle puolen kilon, vähensin syötyjä kaloreita. Sitten kun pääsin alle 100 kilon, lisäsin myös liikuntaa, niin että kulutus lisääntyi. Sitä ennen ei oikein pystynyt, liian kivuliasta ja vaivalloista.

Nyt syön 3 kertaa päivässä, ilman välipaloja, Välimeren ruokavalion tyyliin eri varsin kasvispainotteisesti, mutta käytän kalaa, munia ja maitotuoteitakin kyllä. Ja punaviiniä lähes joka päivä ruoan kanssa :) Enkä ole jättänyt pois tai rajusti vähentänyt hiilareita tai mitään, eikä ole missään vaiheessa ollut ehdottomia kieltoja minkään ruoka-aineen suhteen.

-5, 53 kg keski-iässä laihduttanut

Vierailija
50/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos se syömäsi ruoka aiheuttaa pömppövatsaa, niin onhan muutos tarpeen, jos haluat pömpön pois.

Ei aiheuta. Jo pelkkä vesi aamulla aiheuttaa sen. Mikä tässä on vaikeaa? 

Vierailija
51/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suurimmalta osin geeneissä tuo lihomistaipumus. Laihana pysyvät mielellään tietenkin korostavat elintapojen tärkeyttä ja omaa erinomaisuuttaan,

T. 50v syntymälaiha, joka ei juuri liiku ja syö mitä sattuu.

Vierailija
52/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain helposti kun aloitin vhh-ruokavalion. Se pömppömaha oli suurelta osin hiilarien aiheuttamaa turvotusta. Katosi saman tien ja sitten lähti vielä 10 kiloa painoakin seuraavan puolen vuoden aikana. Ilman nälässä olemista tai liikunnan lisäämistä. 

Nyt viides vuosi menossa tällä ruokavaliolla ja kehoni on saman mallinen kuin nuorena. Olen 46.

En ole tarvinnut mitään erityistä ruokavaliokikkailua. Liikuntaa harrastan paljon ja juoksen 5-15 km lenkkejä ja käyn salilla nostelemassa vapaapainoja. Vhh-dietillä tuskin jaksaisin edes liikkua yhtä hyvin. Hiilarien laatuun toki kannattaa panostaa syömällä kuitupitoista täysjyvää.

30-vuotiaana en vielä juossut tai käynyt salilla, mutta nyt olen saanut liikunnalla pidettyä vatsan litteänä. En huomaa mitään turvottelua tai lihoamista, jos syön hiilaripainotteisesti joskus. Veriarvoni ovat todella hyvät.

Hyvä lihaskunto ja luiden pysyminen vahvana edistävät tervettä ikääntymistä, eikä tämä ole pelkällä ruokavaliolla mahdollista. 

Vierailija
53/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se ruoan sisällön muuttaminen auttaa vain, jos sillä uudella ruoalla saa vähemmän kaloreita, koska esim. kylläisyys pysyy paremmin. Joillekin ihmisille VHH voi olla tällainen ruokavalio, jolla ei tarvi syödä niin paljon kaloreita pysyäkseen kylläisenä, ja sitten laihtuu. Kaikille ei, mulla kun ei koskaan ollut makea tai hiilarit mikään ongelma vaan rasvainen ja suolainen, niin VHH oli aika hankala laihdutukseen, käytännössä oli pakko rajoittaa ja laskea kaloreita että laihtui.

Vierailija
54/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin 15 kg syömällä pelkästään eineksiä ja juomalla punkkua. Salaisuus: kaloreiden rajoittaminen. 

Vierailija
55/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans vähän vatsaa vaikka hoikka olen muuten. Se on tullut Keski-iän myötä muttei haittaa minua. 

Vierailija
56/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos se syömäsi ruoka aiheuttaa pömppövatsaa, niin onhan muutos tarpeen, jos haluat pömpön pois.

No, ruoka vaikuttaa pitempäänkin kuin heti syöty. Edellisen päivän ruoka vaikuttaa vielä seuraavanakin päivänä. Ihan perustietoa elimistön toiminnasta.

Vierailija
57/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Väärin edelleen. Vain kalorit ratkaisee. "

Aha 🤣

Vierailija
58/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen pois saa, mutta se vaatii itsekuria. Itsekin sain pois, mutta itsekuri puuttui ja taas on pelastusrengas alavatsalla. Se on tämä keski-ikä, joka ei salli ylimääräisiä ruokailusekoiluja. 

Vierailija
59/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän kyse ei laihtumisesta ihan lahoilla ja akipainoisilla voi olla pöppö. Ja se tulee juurikin keski-iässä. 

Vierailija
60/113 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Väärin edelleen. Vain kalorit ratkaisee. "

Aha 🤣

Voit siis syödä terveysruokaasi 4000 kaloria päivässä ja et liho? 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi